ویزای کارآفرینی کانادا | آپدیت 2023 + قوانین

اخذ ویزای کارآفرینی کانادا یکی از راه‌های محبوب برای مهاجرت به مرفه‌ترین کشور دنیا یعنی مهاجرت به کانادا  محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طریق آشنایی با شرایط استان‌های مختلف کانادا برای کارآفرینی بهترین مقصد را برای خود انتخاب کنید.

مهاجرت کارآفرینی به کانادا

برای اخذ اقامت کانادا روش‌های مختلفی نظیر: ازدواج، مهاجرت تحصیل، مهاجرت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وجود دارد. مهاجرت کارآفرینی به دلیل شرایط نسبتاً آسان و مزایای متعدد از محبوبیت بسیار بالایی در بین متقاضیان مهاجرت به کانادا برخوردار است.

کشور کانادا دارای 11 ایالت مختلف است که هر کدام از آن‌ها تحت قانون فدرال اداره می‌شوند. افراد متقاضی ویزای کارآفرینی کانادا باید با ارائه طرح تجاری سودمند، بر اساس معیارهای این کشور برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

مهاجرت کارافرینی مهاجرت به کانادا روش ساده تر مهاجرت

در صورتی که تمامی موارد مورد تأیید دولت کانادا باشد، اجازه ورود فرد به کانادا صادر می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی برای چه کسانی مناسب است؟

انتخاب بهترین روش مهاجرتی به کانادا با توجه به شرایط متقاضی و پس از مشاوره با متخصصان فعال در حوزه مهاجرت صورت می‌گیرد. افرادی که تمایل دارند از طریق کارآفرینی به کانادا مهاجرت کنند، باید دارای انگیزه و تخصص لازم در حوزه تجارت و راه‌اندازی کسب و کار باشند.

از طرفی داشتن سرمایه نیز یکی از شروط لازم برای اخذ اقامت کانادا به وسیله کارآفرینی است. میزان سرمایه در نظر گرفته شده با توجه به کسب و کار شما و با در نظر گرفتن استانی که قصد مهاجرت به آن را دارید می‌تواند متفاوت باشد.

مزایای کارآفرینی در کانادا

مهاجرت کارآفرینی کانادا مزایای متعددی دارد که به بررسی تعدادی از آنها پرداخته می‌شود:

  • فضای چندفرهنگی کانادا موجب شده تا سرمایه‌گذاران غیربومی بتوانند به سادگی در این کشور فعالیت کرده و به کسب درآمد بپردازند.
  • کشور کانادا از نظر اقتصادی یکی از بهترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.
  • دولت کانادا قوانین حمایتی متعددی را برای سرمایه‌گذاران در این کشور در نظر گرفته است.
  • هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای مطرح جهان بسیار پایین‌تر بوده و هزینه‌ای معقول دارد.
  • در این روش امکان مهاجرت به همراه خانواده برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.
  • مالیات کارآفرینی در کانادا نسبت به مالیات‌های فردی پایین‌تر است.

معایب مهاجرت کارآفرینی در کانادا

با وجود مزایای متعدد، مهاجرت کارآفرینی در کانادا معایبی نیز دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود:

آکادمی مهاجرتی فیدان
  • تنوع روش‌های کارآفرینی در کانادا محدود بوده و قوانین خاص خود را دارد.
  • حداقل میزان سرمایه‌گذاری در کانادا با توجه به هزینه ریالی آن بسیار بالا است.
  • ثبت شرکت در کانادا و پذیرش در این کشور نیاز به ارائه بیزینس پلن بسیار دقیق و خلاقانه دارد. (برای داشتن یک بیزینس پلن قدرتمند و کامل باید از مشاوران حرفه ای مشاوره بگیرید که مشاورین فیدان در این مسیر شما را راهنمایی می‌کنند ک در صفحه تماس با ما می توانید اطلاعات خود را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.)

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

دولت کانادا برای آنکه بتواند از توانایی فرد برای سودرسانی به این کشور اطمینان حاصل کند، شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته است. از مهم‌ترین شرایط ویزای کارآفرینی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک کامل برای اثبات تمکن مالی (دارایی خالص و حداقل میزان سرمایه برای اقامت در کانادا)
  • مدرک زبان (حداقل نمره CLB برای زبان فرانسوی یا انگلیسی)
  • مدرک تحصیلی (در بسیاری از استان‌ها حداقل مدرک تحصیلی برای اخذ اقامت کانادا دیپلم در نظر گرفته شده است.)
  • مدارک لازم مبنی بر تأیید سلامت جسمی و روانی
  • مدارک مربوط به راه اندزای کسب و کار یا خرید سهام کسب و کار در کشور کانادا
  • اثبات توانایی کسب و کار ایجاد شده برای استخدام حداقل یک شهروند کانادایی
  • تجربه حداقل سه سال مدیریت در 5 سال گذشته
همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک| آخرین قیمت خانه در کانادا

مراحل اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

برای آنکه بتوانید بدون دغدغه ویزای کانادا از طریق کارآفرینی را دریافت کنید، بهتر است از یک سری مراحل پیروی نمایید:

  • در قدم اول باید استان مورد نظر خود را برای مهاجرت انتخاب کنید. هر کدام از استان‌های کانادا شرایط خاص خود را برای مهاجرت دارند که شما می‌توانید از طریق مشاوران حوزه مهاجرت از شرایط استان مورد نظر خود مطلع شوید.
  • پس از انتخاب استان باید تمامی مدارک لازم برای احراز هویت خود و کسب و کار را آماده کرده و به صورت ترجمه شده به اداره مهاجرت کانادا تحویل دهید. بهتر است این مراحل را تحت نظر افراد با تجربه انجام داده تا نیازی به تکرار آن نباشد.
  • در صورت مورد تأیید بودن تمامی مدارک، ویزای کار فرد ارسال شده و شخص متقاضی می‌تواند به کانادا مهاجرت کند.
  • پس از مهاجرت به کانادا به فرد فرصت داده می‌شود تا کسب و کار خود را در این کشور راه‌اندازی کند. در صورتی که نتوانید در موعد مقرر کسب و کار خود را در استان مقصد راه‌اندازی کنید، ویزای شما لغو می‌شود.

اهمیت بیزینس پلن در کارآفرینی کانادا

ارائه بیزینس پلن یکی از نکات مهم مهاجرت کارآفرینی به کانادا محسوب می‌شود. بیزینس پلن گزارش کاملی در مورد حوزه کسب و کار و اطلاعات جانبی در مورد آن است. از طریق بیزینس پلن، شما می‌توانید سودمند بودن خود را به کشور مقصد ثابت کرده و گامی مهمی در مسیر اخذ اقامت را طی کنید.

بیزنس پلن مهاجرت کانادا کارافرینی

در این طرح تجاری، اطلاعاتی در خصوص، حوزه کاری، منابع انسانی، تولیدات و تکنولوژی ارائه می‌شود. به دلیل حساسیت و اهمیت بالای بیزینس پلن در تأیید یا رد شدن درخواست ویزا، باید در تکمیل نمودن آن تمامی اصول را رعایت کرده و بهتر است در این زمینه از افراد متخصص و آشنا با طراحی بیزینس پلن کمک بگیرید.

شرایط کارآفرینی در استان های مختلف کانادا

برای صدور ویزای کارآفرینی کانادا، هر کدام از استان‌های این کشور شرایط خاص  خود را دارند که تعدادی  از آن‌ها بررسی می‌شوند:

· آنتاریو

شهر تورنتو به عنوان قلب اقتصادی کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور در استان آنتاریو قرار دارد. حداقل سرمایه لازم برای کارآفرینی در این استان حدود 600 هزار دلار در نظر گرفته شده؛ همچنین سابقه دو سال مدیریت و حداقل مدرک زبان CLB4 نیز از دیگر شرایط آن است.

· نیوبرانزویک

این استان به دلیل شرایط اقتصادی خوب و ارزان بودن قیمت مسکن نسبت به سایر استان‌ها، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. حداقل میزان سرمایه‌گذاری در این استان 150 هزار دلار بوده و مدرک زبان مورد نیاز نیز CLB5 است. حداقل سه سال سابقه مدیریتی نیز می‌تواند شانس شما را برای مهاجرت کارآفرینی به کانادا افزایش دهد.

· بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا سه برنامه مهاجرتی متفاوت برای روش کارآفرینی در نظر گرفته که شما می‌توانید از طریق یکی از آن‌ها برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید:

  • برنامه اصلی بریتیش کلمبیا: حداقل میزان سرمایه گذاری به مبلغ 200 هزار دلار کانادا، مدرک زبان CLB4، حداقل مدرک دیپلم، سه سال تجربه مدیریتی
  • طراح کارآفرینی پایلوت: این طرح برای مناطق کم‌جمعیت بریتیش کلمبیا در نظر گرفته شده و از شرایط آن می‌توان به: حداقل سرمایه‌گذاری 100 هزار دلار کانادا، مدرک زبان CLB4، داشتن تجربه مدیریتی و ایجاد شغل در کانادا اشاره کرد.
  • برنامه استراتژیک بریتیش کلمبیا: این روش مناسب صاحبان کسب و کاری است که شرکت آن‌ها گردش مالی بالایی دارد و حداقل میزان سرمایه‌گذاری آن 500 هزار دلار کانادا در نظر گرفته شده است.
همچنین بخوانید :  بررسی روش های مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج | آپدیت 2023

· آلبرتا

آلبرتا یکی از استان‌های پرمتقاضی ویزای کارآفرینی کانادا به شمار می‌آید. از برنامه‌های کارآفرینی این استان می‌توان به برنامه کارآفرینی کشاورزی، روستایی، ویژه فارغ‌التحصیلان خارجی و ویژه فارغ‌التحصیلان آلبرتا اشاره کرد.

  • برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی: برای این روش حداقل 6 ماه سابقه فعالیت به عنوان مدیر اجرایی، حداقل مدرک فوق دیپلم، سطح زبان CLB5، سرمایه‌گذاری در حدود 100 هزار دلار از شروط اصلی در نظر گرفته شده است.
  • برنامه کارآفرینی کشاورزی آلبرتا: داشتن تجربه مدیریت در حوزه کشاورزی، حداقل سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری برای ساخت مزرعه در استان آلبرتا، از شروط اصلی این روش محسوب می‌شود. مهم‌ترین مزیت این برنامه عدم نیاز آن به مدرک زبان است.
  • برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا: سابقه دو سال تحصیل در مقطع پس از دبیرستان و حداقل مدرک زبان با نمره آیلتس 6 از شروط اصلی این روش به شمار می‌آید.

· پرنس ادوارد

استان پرنس ادوارد به عنوان یکی از کم‌جمعیت‌‌ترین استان‌های کانادا محسوب می‌شود که از اقتصاد خوب و مزارع متعدد برخوردار است. از شرایط مهاجرت به این استان می‌توان به: حداقل سرمایه‌گذاری 150 هزار دلاری، حداقل مدرک دیپلم، سطح زبان CLB4 و شرط سنی در حدود 20 تا 60 سال اشاره کرد.

· نیوفاندلند و لابرادور

این استان از دو بخش جزیره نیوفاندلند و منطقه لابرادور که در شمال غربی این جزیره واقع شده، تشکیل شده است. زبان مادری حدوداً 98 درصد از شهروندان این منطقه انگلیسی است که این موضوع مزیت بسیار خوبی برای مهاجران محسوب می‌شود.

از جمله شرایط مهاجرت کارآفرینی به این استان می‌توان به: دو سال تجربه مدیریتی، حداقل 200 هزار دلار سرمایه‌گذاری در این استان، شرط سنی بین 20 تا 60 سال، مدرک زبان CLB4 و حداقل مدرک دیپلم اشاره کرد.

· نوا اسکوشیا

این استان ساحلی، در جنوب شرقی کانادا قرار دارد و شهر هلیفکس از مراکز اقتصادی مهم آن محسوب می‌شود. اصلی‌ترین شروط کارآفرینی در این استان حداقل سرمایه‌گذاری 150 هزار دلاری، تجربه 3 سال فعالیت مدیریتی، حداقل مدرک دیپلم و سطح زبان CLB5، است.

پروسه مهاجرت کارآفرینی به کانادا چقدر طول می کشد؟

بسته به شرایط شما، استان مورد نظر برای مهاجرت، میزان سرمایه‌گذاری، نوع کسب و کار و روش درخواست، مدت زمان تأیید یا رد ویزای کارآفرینی کانادا، می‌تواند تا دو سال طول بکشد. قطعاً اگر این فرایند تحت نظر کارشناسان مهاجرت انجام گیرد، مدت زمان آن به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مدت زمان مهاجرت مهاجرت به کانادا کارافرینی بیزنس پلن

تفاوت برنامه کارآفرینی و کاریابی کانادا

بسیار از افراد تمایزی میان این دو روش قائل نشده و به اشتباه آنها را یکسان در نظر می‌گیرند؛ اما باید بدانید که برنامه کارآفرینی کانادا کاملاً با کاریابی متفاوت بوده و هر کدام شرایط و قوانین خاص خود را دارند.

برنامه کاریابی یا ویزای کاری کانادا، برای افرادی مناسب است که سابقه مدیریتی ندارند و می‌توانند با دریافت جاب آفر به کانادا مهاجرت کنند. معمولاً ویزای این روش موقت بوده و امکان تبدیل آن به ویزای دائم دشوار است.

اما در روش کارآفرینی احتمال صدور ویزای دائم بالا بوده و افراد می‌توانند با خیالی آسوده به همراه اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند.

شاخص های موثر بر نرخ کارآفرینی

برای تعیین میزان ریسک سرمایه‌گذاری و  کارآفرینی در کشورهای مختلف، یک سری شاخص‌ها در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به: نرخ تورم، نرخ بیکاری، مالیات بر درآمد و نرخ بهره اشاره کرد.

در تمامی معیارهای گفته شده کشور کانادا وضعیت بسیار مناسبی داشته و به همین دلیل به عنوان مرفه‌ترین کشور دنیا شناخته می‌شود. طبق آخرین آمار بدست آمده، نرخ تورم در کشور کانادا حدود 1 درصد، نرخ بیکاری 8 درصد، مالیات بر درآمد 33 درصد و نرخ بهره حدود 0.25 درصد است.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به صورت قانونی

استانداردهای کارآفرینی در کانادا

مهاجرت از طریق کارآفرینی یکی از زیرمجموعه‌های روش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. یکی از موضوعات مهم در امر سرمایه‌گذاری بررسی استانداردهای سرمایه‌گذاری است. از جمله مهم‌ترین استانداردهای سرمایه‌گذاری کانادا می‌توان به: کنترل فساد و نرخ مصادر اموال اشاره کرد.

· نرخ مصادره اموال

مصادره اموال یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که سرمایه‌گذاران را تهدید می‌کند. کشورهای مختلف جهان از نظر نرخ مصادره اموال وضعیت متفاوتی دارند و میزان آن با عددی بین 1 تا 7 مشخص می‌شود. هر اندازه که این عدد به یک نزدیک‌تر باشد نشان‌دهنده پایین بودن احتمال مصادره اموال بوده که این میزان در کشور کانادا تقریباً نزدیک به یک است.

مهاجرت کانادا مصادره مصادره مالی

· کنترل فساد

اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایطی برابر و با رعایت تمامی قوانین هستید، باید در مورد میزان قانون‌مداری کشور مقصد اطلاعات کسب کنید. برای بررسی این موضوع معیاری تحت عنوان نرخ کنترل فساد تعیین شده که عدد آن بین 2.5 تا 2.5- است. این عدد برای کانادا 1.92 بوده که میزان بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

حوزه های مناسب برای کارآفرینی در کانادا

فعالیت در برخی از حوزه‌ها شانس بالاتری برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا دارد که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر است:

· هوش مصنوعی

گسترش تکنولوژی روز به روز فضا را برای سایر عرصه‌ها تنگ‌تر می‌کند. هوش مصنوعی که از مهم‌ترین حوزه‌های تکنولوژی محسوب شده که شانس پذیرش بسیار بالایی در کشور کانادا دارد. امروزه در کشور کانادا در بخش‌های متعددی نظیر: حمل و نقل، محاسبه و پرداخت مالیات، هتلداری و رستوران‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

· حوزه سلامت

افزایش میانگین سنی در کشور کانادا موجب شده تا توجه به حوزه سلامت به شکل قابل توجهی افزایش یابد. کسب و کارهای فعال در حوزه پزشکی، پرستاری و حتی روان‌شناسی شانس مناسبی برای مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادا دارند.

· حوزه انرژی

گسترش روزافزون آلودگی هوا و گرمایش زمین موجب شده تا توجه به حوزه انرژی افزایش یابد. کسب و کارهای مرتبط با این حوزه که در زمینه تولید انرژی‌های پاک و ارزان قیمت فعالیت دارند می‌توانند شانس بالایی برای دریافت اقامت کارآفرینی کانادا داشته باشند.

ویزای دائم کارآفرینی کانادا

یکی از مزایای مهم ویزای کارآفرینی کانادا شانس بسیار بالای آن برای دریافت اقامت دائم این کشور محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند در دوران اقامت موقت خود در کانادا و با رعایت معیارهای مورد نظر این کشور برای اخذ ویزای دائم درخواست خود را ارسال کنند.

ویزای دائمی ویزای دائمی به کانادا ویزای دائمی کارافرینی بیزنس پلن

در ابتدا برای فرد به مدت دو سال ویزای کاری صادر می‌شود. پس از پایان این مدت شخص متقاضی می‌تواند برای دریافت ویزای دائم درخواست دهد. پس از گذشت سه سال از اقامت دائم، امکان اخذ پاسپورت کانادا برای فرد نیز فراهم می‌شود.

هزینه های مربوط به مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادا

هزینه‌های مربوط به راه اندازی کسب و کار در کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر جهان کم‌تر است. هزینه دریافت ویزای کارآفرینی برای استان‌های مختلف کانادا متفاوت است.

هزینه کلی دریافت این ویزا برای افراد بالغ حدود 300 دلار بوده و برای کودکان حدود 150 دلار در نظر گرفته شده است. این هزینه شامل مواردی نظیر: اهراز هویت، ثبت اثر انگشت و هزینه‌های جانبی است.

مهاجرت کارآفرینی در کانادا، آسان یا دشوار

بسیاری از افراد به دلیل شرایط نسبتاً سخت، هزینه‌های بالا و رقابت زیاد، دریافت ویزای کارآفرینی کانادا را روشی دشوار برای مهاجرت به این کشور توصیف می‌کنند؛ اما این موضوع با داشتن یک بیزینس پلن کامل و سپری کردن دقیق مراحل مهاجرت از طریق کارآفرینی آسان می‌شود.

آسان یا سخت بودن مهاجرت به کانادا مهاجرت از طریق ویزای کارافرینی

مشاوران متخصص در حوزه مهاجرت با بررسی کامل شرایط شما و در صورت داشتن پیش‌شرط‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری بهترین مسیر را برای شما تعیین کرده و مهاجرتی آسان را برای شما رقم می‌زنند. در صورت وجود هرگونه سوال و برای دریافت مشاوره می‌توانید با ما تماس برقرار نمایید.

سوالات متداول

ویزای کارآفرینی چیست؟

این ویزا برای افراد متخصص و سرمایه‌گذارانی که قصد ایجاد یک بیزینس و کسب و کار در کانادا را دارند، صادر می‌شود و بین 1 تا 2 سال اعتبار دارد.

شرایط مهاجرت کارآفرینی به کانادا چگونه است؟

اولین شرط این روش داشتن سابقه مدیریتی در 5 سال اخیر است. از شروط دیگر آن می‌توان به داشتن بیزینس پلن مورد تأیید، مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری با توجه به استان مقصد و مدرک تحصیلی و زبان اشاره کرد.

هزینه سرمایه‌گذاری در کانادا چقدر است؟

این هزینه‌ با توجه به استان مورد نظر شما متفاوت بوده و مبلغ آن از حدود 100 هزار دلار تا 600 هزار دلار متغیر است.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا