تغییرات اخیر در قوانین مهاجرت توریستی به کانادا

حدوداً یک سال پیش خبرهای جدیدی برای متقاضیان ویزای موقت یا همان ویزای توریستی کانادا اعلام گردید. با برقراری این قوانین جدید،  مهاجرت، اخذ اقامت و همچنین دریافت ویزای کاری در کانادا برای کسانی که ویزای توریستی دارند، امکان‌پذیر شد. این بهترین خبر برای ایرانیان بود چون پیش از این شرایط دریافت اقامت و ویزای کاری از طریق ویزای توریستی دشوارتر بود.

قوانین جدید مهاجرتی در کانادا

قوانین جدید مهاجرتی به کانادا

قوانین جدیدی که برای اخذ ویزای توریستی کانادا و مهاجرت به این کشور اتخاذ شده‌اند، از طریق ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ به  اجرا درآمدند. این قوانین تا مدت یک سال یعنی ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ اعتبار خواهند داشت. خبر خوب این است که بندهایی از این قوانین به طور ویژه برای اقامت موقت ایرانیان هستند.  بندهای دیگری  به اقامت دائم ایرانیان در کانادا ارتباط دارند. این موضوع باعث شده  که تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا به شدت افزایش پیدا کند. بر اساس تغییرات اخیر در قوانین مهاجرت توریستی به کانادا، تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا از تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ امکان‌پذیر شد. بر این اساس متقاضیان می‌توانند ویزای توریستی خود را به ویزای کاری کانادا تبدیل کنند. اخذ اقامت دائم با در دست داشتن ویزای کاری و رعایت شرایط آن نیز آسان‌تر خواهد بود.

قانون تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا

در سال‌های گذشته متقاضیانی که قصد تبدیل ویزای توریستی خود به ویزای کاری داشتند، باید اولاً هزینه‌های بررسی و صدور ویزا را پرداخت می‌کردند. ثانیاً وجود شروط اساسی و مهم برای اخذ ویزای کاری کانادا بسیار مهم بود. ثالثا متقاضیان باید با در دست داشتن جاب آفری فعال از کارفرمای معتبر و کانادایی اقدامات لازم را آغاز می‌کردند. تمام این شرایط را در حالتی در نظر بگیرید که یافتن جاب آفر با توجه به شرایط LMIA بسیار سخت بود. اما در این قانون جدید افرادی که ویزای توریستی دارند، می‌توانند بسیار ساده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ویزای توریستی خودشان را به ویزای اپن ورک پرمیت تبدیل کنند. پس از آن امکان کار به شکل قانونی برای آنها در کانادا ممکن خواهد بود.

همچنین بخوانید :  مهاجرت فدرال کانادا چیست؟

تغییرات قوانین مهاجرتی کانادا برای ایرانیان

با اجرای این قانون پرونده ایرانیانی که در داخل کانادا ساکن هستند، در اولویت و با سخت‌گیری کمتری بررسی می‌گردد. همچنین تا زمانی که نتیجه تقاضای فرد اعلام شود، اقامت او در کانادا قانونی است. کاربرد ان در زمانی است که مثلاً در کانادا باشید و اعتبار ویزای توریستی شما به پایان برسد. پس تا زمانی که نتیجه تمدید ویزا به شما ارائه گردد، می‌توانید در کانادا بمانید. همچنین بر اساس این قانون ایرانیان می‌توانند تا سه سال به صورت مستمر با ویزای توریستی در کانادا اقامت داشته باشند. پیش از این برای اقامت مستمر در کانادا با به کارگیری هر نوع ویزای توریستی بسیار محدود بود.

قوانین جدید مهاجرتی در کانادا

قانون جدید اپن ورک پرمیت

بر اساس شرایط جدید کسانی که ویزای توریستی کانادا را دارند، می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای آزادانه و قانونی در کانادا کار کنند. پیش از این موانع بزرگی برای چنین شرایطی وجود داشت. همچنین قبلاً هرچند که اعتبار ویزای توریستی کانادا ۱۰ ساله بود. اما پاسپورت ایران فقط ۵ سال اعتبار داشت. بنابراین امکان اقامت مستمر با این ویزا وجود نداشت. اما چنانچه گفته شد با تغییرات جدید در قوانین مهاجرتی کانادا ایرانیان در حال حاضر می‌توانند تا ۳ سال مستمراً در کانادا بمانند.

تسهیلات تمدید ویزای توریستی کانادا

دارندگان ویزای توریستی سینگل یا دبل یا هر نوع ویزای توریستی دیگری در کانادا، می‌توانند با هزینه و سخت‌گیری کمتری ویزای خود را تمدید کنند. باید بدانید دولت کانادا درخواست تمدید ویزای توریستی ایرانیانی که مقیم کانادا هستند را بدون دریافت هزینه و با اولویت انجام می‌دهد. اگر اعتبار ویزای توریستی شما به اتمام رسید و هنوز در کانادا بودید، نیازی به نگرانی نیست. چرا که بر اساس قوانین جدید مهاجرتی کانادا تا زمان اعلام نتیجه تمدید ویزا اقامت شما در کانادا قانونی و بدون هیچ مجازاتی خواهد بود. در نظر بگیرید که با تسهیل قوانین، تعداد درخواست‌ها بالاتر رفته است. بنابراین افسران اداره مهاجرت نیز حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند. آن‌ها درباره متقاضیان به دنبال پناهندگی یا مهاجرت دائم به کشور کانادا، بسیار بدبینانه رفتار می‌کنند. بنابراین باید تلاش خود را بر اثبات وجود وابستگی عاطفی  در کشور مبدأتان در جلسه مصاحبه بگذارید.

همچنین بخوانید :  صفر تا صد بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا همراه با نکات مهم

قوانین جدید مهاجرتی در کانادا

آکادمی مهاجرتی فیدان

قوانین جدید برای ایرانیان برای اقامت دائم یا شهروندی کانادا

تغییرات اخیر در قوانین کانادا فقط مربوط به کسانی که متقاضی ویزای موقت کانادا هستند، نیست. ایرانیانی که دارای کارت اقامت دائم یا شهروندی کانادا هستند نیز در شرایط جدیدی قرار می‌گیرند. بر همین اساس تمدید پاسپورت یا کارت اقامت دائم برای آن‌ها، آسان‌تر خواهد بود. ایرانیانی که شهروند کانادا محسوب می‌شوند و در خارج از خاک این کشور هستند، در صورتی که پاسپورت کاناداییشان منقضی شود، به رایگان برای تمدید آن اقدام خواهند‌ کرد.  برای این کار فقط باید به نزدیک‌ترین سفارت کانادا مراجعه نمایند. اگر درخواست آن‌ها فوری بود برایشان مجوز سفر یا تراول داکیومنت صادر می‌گردد. با استفاده از این مجوز می‌توانند وارد کانادا شوند. اگر کارت اقامت دائم ایرانیان در خارج از کانادا منقضی شود، شرایط مشابهی خواهند داشت. یعنی باید به نزدیکترین سفارت مراجعه کنند و برای تمدید کارت اقامتشان درخواست دهند. در صورت نیاز برای آن‌ها مجوز سفر یا تراول داکیومنت ارائه می‌شود.

معایب قوانین جدید مهاجرتی کانادا

با توجه به اینکه تعداد درخواست‌های مهاجرت به کانادا به شدت افزایش پیدا کرده است، امکان ریجکتی وجود دارد. بنابراین هرچند که قوانین آسان‌تر شده‌اند، اما مسیر مهاجرت به کانادا همچنان موانعی دارد. دقت داشته باشید که اگر به هر دلیلی مانند رد آفیسر پرونده شما دچار ریجکتی شود، بعداً برای دریافت ویزای کشورهای اروپایی دچار مشکل می‌شوید. زیرا که آن‌ها  از سیستم یکپارچه در بررسی پرونده‌های مهاجرتی بهره می‌برند. و اگر یک بار پرونده شما در کشور کانادا رد شود، معنای یکسانی در بقیه کشورها خواهد داشت. از طرفی کسانی که دارای میز اپن ورک پرمیت هستند به شدت افزایش پیدا می‌کنند. بنابراین فرصت‌های شغلی برای شما کمتر است.

همچنین بخوانید :  بررسی جاب آفر آتلانتیک کانادا: شرایط و فرصت‌های شغلی

قوانین جدید تحویل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی

تغییرات اخیر در قوانین مهاجرت توریستی به کانادا، در حوزه دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیز اثر گذاشته است. کافی است که متقاضیان از مراکز آموزشی معتبر کانادا که dli دارند، پذیرش دریافت کنند. در این صورت متقاضیان می‌توانند به راحتی ویزای خود را تبدیل کنند. سپس قادر خواهند بود تحصیل خود در بهترین دانشگاه‌های کانادا را آغاز کنند.

قوانین جدید مهاجرتی در کانادا

قصد دوگانه مهاجرت به کانادا در قوانین جدید

در همین سال ۲۰۲۳ که روزهای پایانی آن را طی می‌کنیم، اطلاعیه‌ای صادر شد. بر اساس آن مطابق با بررسی‌ها دولتمردان کانادا تغییراتی در قوانین مربوط به قصد دوگانه کانادا اعمال کردند‌. قصد دوگانه به معنی این است که شخص به طور همزمان کارهایش را برای اخذ اقامت دائم و اقامت موقت در کانادا انجام می‌دهد. پیش از این امکان این کار وجود داشت، اما بسیار دشوار و سختگیرانه بود. در حال حاضر قصد دوگانه نیز قانونی و بدون مانعی است. بنابراین اگر فردی برای اخذ اقامت دائم کانادا در حال انجام اقدامات مورد نیاز است. می‌تواند به صورت همزمان درخواستش را برای دریافت ویزای توریستی، ویزای کاری یا ویزای تحصیلی کانادا نیز ثبت نماید. بر اساس این قانون اگر افسر دچار اشتباه شود یا بر اساس قصد تصمیم‌گیری کند، متقاضی می‌تواند قانوناً به او اعتراض کرده و تصمیم او را لغو کند.

همه چیز درباره قوانین جدید مهاجرتی به کانادا

پیش از این دشواری‌های زیادی برای مهاجرت  تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تمدید ویزای ایرانیان در خاک کانادا وجود داشت. اما بر اساس تغییرات اخیر در قوانین مهاجرت توریستی به کانادا، تمام این موارد نه تنها برای ایرانیان بلکه تمام متقاضیان تسهیل شده است. حتی بر اساس دستورالعملی قصد دوگانه در مهاجرت به کانادا دیگر غیرقانونی نیست. متقاضیان می‌توانند در شرایط آسان‌تری و بدون پرداخت هزینه ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. بر کسب اطلاعات بیشتر و آغاز مراحل مهاجرتی به کانادا با کارشناسان فیدان در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا قوانین جدید ویزای توریستی کانادا فقط برای ساکنین آن است؟

خیر این قوانین برای افرادی که دارای ویزای توریستی کانادا در هر جای دنیا باشند، معتبر است.

حداکثر اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

۱۰ ساله است که این مدت برای ایرانیان ۵ سال خواهد بود. ایرانیان می‌توانند سه سال مستمر در کانادا اقامت داشته باشند.

تفاوت تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا در قوانین جدید چیست؟

در قوانین جدید، انجام این کار بسیار ساده‌تر است.

 

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا