آیا اقتصاد کشور کانادا دلیل اصلی مهاجرت است؟

آیا اقتصاد کشور کانادا دلیل اصلی مهاجرت است؟ یکی از مهم‌ترین سوالات قبل از مهاجرت به کانادا این است که،  در پاسخ به این سوال باید این نکته را بیان کرد که کشور کانادا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد و بر اساس آمار بانک جهانی تولید ناخالص داخلی این کشور1/64 تریلیون دلار بوده که باعث شده در لیست ۱۰ کشور برتر جهان قرار بگیرد. صادرات و واردات این کشورتقریبا یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است که این امر باعث شده که کشور کانادا را در رتبه نهم جهان قرار بگیرد.

عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد کانادا

یکی از عواملی که بر اقتصاد کانادا تاثیر می‌گذارد، میزان مالیات‌های دریافتی است. این مالیات‌ها، تلاش یک جامعه را برای توسعه اقتصادی نشان می‌دهند و انواع مالیات شامل: مالیات بر فروش، مالیات بردرآمد، مالیات بر شرکت، مالیات بر خدمات درمانی و…. است.

اقتصاد کشور کانادا

در کشور کانادا بر اساس اعداد و ارقام تولید ناخالص داخلی این کشور 1/64 تریلیون دلار، میزان صادرات 8/957  میلیون دلار و میزان واردات ۵۶۱ میلیارد دلاربوده که باعث شده از نظر اقتصاد در رتبه ۹ جهانی قرار بگیرد.

پنج تا از مهم ترین صنایع کشور کانادا

در پاسخ به سوال آیا اقتصاد کانادا دلیل اصلی مهاجرت است؟ باید اشاره کرد که کانادا بر اساس موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای صنایع چشمگیری است که بر اقتصاد این کشور تاثیر می‌گذارد از مهم‌ترین صنایع شامل:

همچنین بخوانید :  آشنایی با سیستم جامع ارزیابی امتیازات اکسپرس اینتری (CRS)

پنج تا از مهم ترین صنایع کشور کانادا

۱_ املاک:

بخش املاک در کشور کانادا تقریبا ۱۰ درصد از تولید اقتصادی کانادا را تشکیل می‌دهد که و رقم سرمایه‌گذاری ناخالص آن به رقم 165/9 میلیارد دلار افزایش یافته است‌ که مهاجرت به کانادا با خرید خانه یکی از روش های پیش رو می‌باشد.

۲_  تولید:

صنایع تولید کانادا شامل: مواد شیمیایی، ماشین‌آلات، نفت، قطعات فلزی، تجهیزات حمل و نقل و….. که تولید ناخالصی آن تقریبا 8/1 درصد بوده که در سال ۲۰۲۱ رشد پیدا کرده است.

۳_ استخراج معادن:

تولید ناخالصی استخراج معادن در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است و حدودا ۱۹۰۰۰۰ نفر نیرو مشغول به کار هستند.

۴_ بیمه عمر و مستمری:

در سال ۲۰۲۲ درآمد تجارت بیمه عمر و مستمری در کانادا 87/1  میلیارد دلار بوده و در ۵ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش یافتن نرخ ابتلا به بیماری، میزان درآمد این صنعت، کاهش پیدا کرده است.

آکادمی مهاجرتی فیدان

۵_ فروشگاه‌ های مواد غذایی:

در سال ۲۰۲۲ صنعت مواد غذایی، درآمد بالغ بر ۹۸.۲ میلیارد دلار بوده  و حتی با وجود شیوع کرونا این صنعت باز هم رشد مطلوبی داشته است.

مهم ترین واردات کشور کانادا

اغلب محصولات وارداتی کشور کانادا شامل: خودرو، کامیون، نفت خام، تلفن همراه، کامپیوتر، طلا و….. است.

برترین شرکای تجاری کانادا

در سال ۲۰۲۱ از نظر حجم واردات و صادرات در کانادا، برترین شرکای تجاری آن کشورهای آمریکا، برتانیا، چین، مکزیک و ژاپن بوده که همچنین حدود 75/4  درصد کل صادرات کانادا به کشور آمریکا است که به مبلغ ۳۳۷ میلیارد دلار به کشور آمریکا صادر می‌شود که این موضوع می‌تواند به سوال آیا اقتصاد کانادا دلیل اصلی مهاجرت است، پاسخ دهد.

همچنین بخوانید :  بهترین شهر کانادا برای مهاجرت +راهنمای کامل

برترین شرکای تجاری کانادا

نرخ بیکاری در کانادا

بر اساس آمار نرخ بیکاری در کانادا رو به کاهش بوده و حدودا ۲۳۱ هزار شغل جدید ایجاد شده است. در حال حاضر نرخ بیکاری در کانادا6/7 درصد و نرخ اشتغال زایی 60/1  بوده و تعداد مشاغل پاره وقت به ۲۶۳۹۰۰ افزایش پیدا کرده است. نرخ بیکاری در ایالت‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک میزان کم‌تری دارد.

 مقایسه اقتصاد کانادا و آمریکا

با وجود این‌که کشور کانادا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد اما اقتصاد آمریکا قوی‌تر است زیرا در سال ۲۰۲۱ تولید ناخالص داخلی کشور آمریکا 22/6  تریلیون دلار بوده در حالی‌که تولید ناخالص داخلی کشور کانادا 1/6 تریلیون است به همین دلیل کشور آمریکا در صدر لیست جدول برای مهاجرت است.

 مقایسه اقتصاد کانادا و آمریکا

خرید فرانچایزها در کانادا

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری واگذارکردن نمایندگی یا فرانچایزها یک برند معتبر به سرمایه‌گذار است که در این قرارداد، دو طرف یعنی صاحب برند و سرمایه‌گذار موظف هستند که تمامی بندهایی که در قرارداد ذکر شده است تا پایان قرارداد اجرا کنند. اگر شما بتوانید این کار را به درستی انجام دهید از سود زیادی بهره‌مند خواهید شد با این وجود نمی‌توانید با استفاده از این روش، اقامت دائم بگیرید و باید ابتدا از روش‌های دیگر این کار را بکنید و بعد برای اخذ نمایندگی اقدام کنید.

خرید فرانچایزها در کانادادلایل مهاجرت به کشور کانادا

کشور کانادا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا دارد و رتبه نهم جهاتی قرار گرفته است با استفاده از سایت فیدان می‌توانید، پاسخ به سوال آیا اقتصاد کشور کانادا دلیل اصلی برای مهاجرت است را به دست آورید زیرا یکی از عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد کشور کانادا، میزان مالیات دریافتی بوده و همچنین صنایعی شامل: املاک، استخراج معادن، بینه عمر و مستمری، فروشگاه‌های مواد غذایی و…. تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کانادا می‌گذارد. نرخ بیکاری در آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک بسیار کم‌تر است با وجود اقتصاد قدرتمند کانادا اما آمریکا به دلیل تولید ناخالص داخلی بالاتر وضعیت اقتصادی بهتری نسبت کانادا دارد و به همین دلیل کشور آمریکا در صدر لیست جدول برای مهاجرت است.

همچنین بخوانید :  اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی | آشنایی با ویزای خود حمایتی

سوالات متداول:

نرخ تورم در کانادا چقدر است؟

نرخ تورم در سال ۲۰۲۱، کشور کانادا ۴.۴ درصد است.

بیش‌ترین صادرات کانادا به کدام کشور است؟

کانادا بیش از ۷۰ درصد صادرات خود را به آمریکا ارسال می‌کند.

وضعیت درآمد در کشور کانادا بین بخش‌های دولتی و خصوصی به چه صورت است؟

میزان دستمزد بخش خصوصی ۱۱۷ هزار دلار کانادا و بخش‌های دولتی ۱۲۲ هزار دلار است با وجود این‌که بخش دولتی میزان درآمد بیش‌تری دارد اما میانگین درآمد آن تفاوت زیادی با بخش خصوصی ندارد.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا