مهاجرت به کانادا یا اروپا کدام برای زندگی و کار بهتر است؟

همان طور که در مقاله قبلی مهاجرت به کانادا یا آمریکا را میقایسه کردیم در این مقاله از بلاگ فیدان قرار است مهاجرت به کانادا و اروپا رو نیز مقایسه کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید .امروزه تصمیم گرفتن برای مهاجرت کار آسانی نیست با این وجود انتخاب بین مهاجرت به کانادا یا اروپا به فرد بستگی دارد. ممکن است شخصی در یک کشور اروپایی بتوانید به راحتی زندگی کند و همان فرد در کانادا هم  بتواند به بهترین شکل  اقامت داشته باشد؛ بنابراین قبل از انتخاب مقصد هدف لازم است از شرایط زندگی در آن کشور اطلاع کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

مقایسه اروپا و کانادا از نظر آب وهوا

شاخص آب و هوای هر کشوری بر میزان مهاجرت به آن تاثیر زیادی می‌گذارد. امکان دارد برخی از افراد تحمل سرمایی کم‌تری داشته باشند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند که به مناطق گرم‌تر مهاجرت کنند.

آب و هوا اروپا:

اغلب کشورهای اروپایی  دارای آب و هوا بسیار معتدل هستند اما امکان دارد  بعضی از کشورها هوای گرم‌تر یا سردتر  داشته باشند.

آب و هوا کانادا:

کشور کانادا در مناطق شمالی دارای آب وهوای بسیار سردی است اما در مناطق ساحلی  هوای معتدل وگرم‌تر دیده می‌شود.

مقایسه اروپا و کانادا از نظر کیفیت زندگی

کیفیت زندگی تاثیر بسیار زیادی بر میزان مهاجرت به کانادا یا اروپا دارد و یکی از عوامل مهم در زمینه مهاجرت میزان شادبودن کشور مد نظر است.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به انگلیس یا کانادا

کیفیت زندگی در اروپا:

در کشورهای اروپایی از نظر شاد بودن در رتبه‌های مختلفی قرار دارند مثلا کشور ایتالیا در رتبه 30، صربستان در رتبه 60 و لهستان در رتبه 43 جهان قرار گرفته‌اند.

کیفیت زندگی در کانادا:

کشور کانادا یکی از شادترین کشورهای در جهان محسوب می‌شود. این کشور رتبه  یازدهم جهان قرار گرفته است.

مقایسه اروپا و کانادا از نظر سیستم بهداشت

از مهم‌ترین معیاری که بر سطح رفاه تاثیر بسیاری می‌گذارد، سیستم بهداشت و درمان است. شما می‌توانید در کشورهای اروپایی و کانادا از خدمات باکیفیت بهره ببرید.

آکادمی مهاجرتی فیدان

مراقبت‌های بهداشتی در اروپا:

در اکثر کشورهای اروپایی می‌توانید بعد از اخذ اقامت از بیمه‌های درمانی استفاده کنید که بعضی از این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مراقبت‌های بهداشتی در کانادا:

در کشور کانادا بیمه درمانی به صورت عمومی وجود دارد و امید به زندگی در این کشور 82 سال است.

مقایسه اروپا و کانادا از نظر شرایط تحصیلی

بسیاری از افراد قصدشان از مهاجرت کردن تحصیل در کشور مدنظر است؛ بنابراین قبل از مهاجرت به کانادا یا اروپا از شرایط تحصیلی آن‌ها کامل اطلاع داشته باشند.

شرایط تحصیلی در اروپا:

بعد از آمریکا دومین مقصد برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی کشورهای اروپایی است. حدود 10 الی 25 درصد از دانشجویان مهاجر در کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل هستند. محبوب‌ترین رشته‌ها در قاره اروپا شامل: مهندسی، جامعه شناسی، پزشکی، مدیریت و برنامه نویسی است.

شرایط تحصیلی در کانادا:

دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، می‌توانند به مدت 2، 3یا 4 سال تحصیلات تکمیلی را بگذارنند در مدارس کانادایی تنوع زیادی وجود دارد. دانشگاه‌های کانادا فرصت عالی برای تحقیقات  دانشجویان فراهم می‌کنند.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا یا آمریکا کدام بهتر است ؟ مقاسه هر دو کشور

مقایسه کشورهای اروپایی و کانادا از نظر نرخ بیکاری ومیزان درآمد

نرخ بیکاری یکی از عوامل مهمی است که بر اقتصاد آن کشور تاثیر فراوانی می‌گذارد. نرخ بیکاری در سال 2019 تاکنون به شرح زیر است.

نرخ بیکاری و میزان حقوق در اروپا:

نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی حدود7/4 است. میزان درآمد در اروپا حدود 47607 دلار بوده که نسبت به کانادا درآمد کم‌تری دارد.

نرخ بیکاری و میزان حقوق در کانادا:

نرخ بیکاری در کانادا حدود 6/5 درصد است و میانگین میزان درآمد در کشور کانادا 51158 دلار بوده همچنین احتمال پیدا کردن شغل در کانادا بیش‌تر از اروپا است.

شرایط اخذ اقامت دائم در کانادا و اروپا

یکی از مسائل مهم برای انتخاب بین مهاجرت به کانادا یا اروپا اخذ اقامت در کشور مقصد است . کشوری که شرایط اخذ تابعیت آسان‌تر دارد. مهاجرت به آن بیش‌تر است.

اخذ اقامت در اروپا:

در کشورهای اروپایی  برخی از کشورها مانند سوئیس پس از 10 سال زندگی کردن در این کشور می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید اما در کشوری مثل سوئد امکان اخذ اقامت، سریع‌تر انجام می‌شود.

اخذ اقامت در کانادا:

در این کشور پس از 3 سال زندگی کردن می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید همچنین با کارآفرینی در کانادا، امکان اخذ اقامت همان اول وجود دارد.

میزان مهاجر پذیری در کانادا و اروپا

برای مهاجران میزان مهاجرپذیری کشور مدنظر از اهمیت بالایی برخوردار است. امکان دارد بعضی از کشورهای به دلیل نژادپرستی و برخورد سردتر با مهاجرین میزان مهاجرپذیری کم‌تری داشته باشند.

مهاجر پذیری در اروپا:

میزان مهاجرپذیری در کشورهای اروپایی نسبت به کانادا کم‌تر است مثلا در کشورهای مانند: آلمان، اسپانیا و پرتغال رفتار سردتری نسبت به مهاجران دارند؛ بنابراین میزان مهاجردر این کشورها بسیار پایین‌تر است.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا یا سوئد

مهاجر پذیری کانادا:

در سال 2022 میزان مهاجرین در کانادا به  23 درصد رسیده است. مردم کانادا نسبت به مهاجران رفتار نژادپرستی کم‌تری دارند و میزان صمیمیت آن‌ها بیش‌تر است با هم دلیل بسیاری افراد بین مهاجرت به کانادا یا اروپا، کانادا را انتخاب می‌کنند.

مقایسه اروپا و کانادا از نظر امنیت

امنیت یکی از اساسی‌ترین مسئله برای مهاجران است . طبق تحقیقات کشورهای اروپای غربی مانند کانادا از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

امنیت در اروپا:

از 20 کشور امن در دنیا نزدیک به 13 مورد از آن در کشورهای اروپایی قرار گرفته است مثلا کشورهای مانند نروژ وسوئیس و.. در قاره اروپا در سطح بسیار بالایی از امنیت قرار دارد.

امنیت در کانادا:

کشور کانادا جزو سیزدهمین کشور امن جهان به شمار می‌رود و آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.

بین اروپا و کانادا کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

کشورهای اروپایی و کانادا از نظر سطح آموزشی، سیستم بهداشت، امنیت و… تقریبا در یک سطح هستند اما از نظر میانگین درآمد، نرخ بیکاری، میزان مهاجرت‌پذیری کانادا در وضعیت بهتری قرار دارد؛ بنابراین اگر شما قصد مهاجرت به کانادا یا اروپا را دارید باید شرایط زندگی در این دو کشور را کامل بررسی کنید و با توجه به شرایط خود بهترین مقصد را برگزینند.

سوالات متداول:

1- کدام کشورها به سختی مجوز اقامت می‌دهند؟

کشورهای مانند: آلمان، سوئد، اتریش و آمریکا به سختی می‌توان اقامت دائم دریافت کرد.

2- در کدام کشورهای اروپایی می‌توان به راحتی ویزا گرفت؟

کشورهایی مانند: پرتغال، ایتالیا، بلژیک، سوئیس، اسپانیا و یونان می‌توانید به راحتی ویزا بگیرید.

3- برای مهاجرت کاری کدام کشور مناسب‌تر است؟

برای افراد حرفه‌ای مهاجرت به کانادا بهتر است ولی برای افرادی که امتیاز کافی در کانادا را ندارند و در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده‌اند بهتر است به کشورهای مانند آلمان و اتریش مهاجرت کنند.

4- برای مهاجرت تحصیلی کدام کشور بهتر است؟

افرادی که سن بالاتری دارند بهتر است به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند ولی در کانادا رشته‌های تحصیلی بیش‌تری وجود دارد.

5- برای ایرانیان زندگی در کانادا بهتر است یا اروپا؟

از نظر سیاسی، اقتصادی، آزادی و… تفاوت‌های کمی با هم  دارند ولی برای ایرانیان کانادا کشور مناسب‌تری است برای این‌که مردم اروپا نسبت به کانادا زیاد پذیرا مهاجران نیستند.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا