مهاجرت توریستی کانادا | شرایط، هزینه ها و مدارک

مهاجرت توریستی کانادا روشی محبوب برای اخذ اقامت کشور آرزوها محسوب می‌شود. شما می‌توانید با اطلاع دقیق از روش‌های اخذ ویزای توریستی کانادا مسیر خود را برای اخذ اقامت دائم کانادا هموار کرده و یک قدم به آرزوهای خود نزدیک‌تر شوید به همین دلیل اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در باره مهاجرت توریستی کانادا کسب کنید تا انتهای این مقاله همراه بلاگ فیدان باشید.

آشنایی با ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی یا Visitor visa جزو ویزاهای موقتی کانادا محسوب شده و بسته به نوع ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید، مدت زمان اعتبار آن متغیر است. حداکثر مدت زمانی که می‌توانید از طریق این ویزا در خاک کانادا باقی بمانید، 6 ماه است.

آشنایی با ویزای توریستی کانادا

ویزای ویزیتوری چیست؟

ویزای ویزیتوری که ویزای اقامت موقت (Temporary Resident Visa – TRV) نیز نامیده می شود، یک سند رسمی است که یک افسر مهاجرت کانادا در پاسپورت متقاضی ویزای توریستی قرار می دهد. این سند رسمی تایید می کند که شما می توانید وارد کانادا شوید.

در حال حاضر یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای سفر به کشورهای مختلف، ویزای توریستی است. بسیاری از گردشگران بنا به دلایل مختلفی نظیر رفاه بالا، تفریحات مناسب، مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای مطبوع، کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

به دلیل حجم بالای درخواست‌هایی که برای اخذ ویزای توریستی کانادا ارسال می‌شود، دولت کانادا قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای متقاضیان در نظر گرفته است. البته این موضوع جای نگرانی ندارد؛ زیرا شما می‌توانید به آسانی و با همراهی موسسه‌های معتبر مهاجرتی نظیر مجموعه فیدان، مدارک خود را تکمیل کرده و جواز مهاجرت توریستی کانادا را به دست بیاورید.

شرایط مهاجرت توریستی کانادا

پیش از هر چیز باید به بررسی شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا پرداخته تا بتوانید از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنید. از جمله مهم‌ترین شروط پذیرش به عنوان توریست در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید :  ویزای توریستی کانادا برای والدین و خواهر و برادر

· عدم سو پیشینه

طبیعتا داشتن سابقه کیفری می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش احتمال پذیرش درخواست مهاجرت توریستی شما داشته باشد. البته در مورد برخی از جرائم دولت کانادا محدودیت کم‌تری در نظر گرفته که برای اطلاع از آن می‌توانید با کارشناسان حوزه مهاجرت مشورت کنید.

· تمکن مالی

دولت کانادا برای اطمینان از شرایط مالی متقاضیان در مدت زمان حضور در خاک کانادا، شرطی تحت عنوان تمکن مالی را برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته که مبلغ آن برای روش‌های مختلف مهاجرتی متفاوت است. در حال حاضر مبلغ تمکن مالی ویزای توریستی کانادا حدود 500 میلیون تومان است.

آکادمی مهاجرتی فیدان

· انگیزه سفر

یکی از مهم‌ترین شروط اخذ ویزای توریستی کانادا مربوط به انگیزه متقاضیان از درخواست برای سفر به این کشور است. دولت کانادا با بررسی مدارک و سوابق وابستگی فرد متقاضی به کشور خود را بررسی کرده و در صورتی که تشخیص دهد، شخص قصد پناهنده شدن یا اخذ اقامت کشور مقصد را دارد، با درخواست ویزای توریستی رد می‌شود.

· سوابق سفرهای خارجی

تاریخچه سفرهایی که در گذشته به کشورهای خارجی داشته‌اید، می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش احتمال پذیرش ویزای شما داشته باشد. تجربه سفر به کشورهایی نظیر: انگلیس، آمریکا، استرالیا و اسپانیا اعتبار پاسپورت شما را افزایش می‌دهد.

سوابق سفر خارجی

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا تنها به یک نوع مشخص محدود نمی‌شود و شما می‌توانید بر مبنای نیاز و شرایطی که دارید برای اخذ ویزای مورد نظر خود درخواست دهید. انواع ویزای توریستی کانادا به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

· ویزای سینگل

ویزای سینگل که به ویزای یک‌بار مصرف معروف است، تنها برای یک بار ورود به خاک کانادا در یک بازه زمانی مشخص صادر می‌شود و دارنده ویزا متعهد است که در زمان تعیین شده خاک کانادا را ترک کند. در صورتی که پیش از پایان اعتبار ویزای خود خاک کانادا را ترک کنید، اعتبار ویزا از بین رفته و دوباره نمی‌توانید از آن برای سفر به کانادا استفاده نمایید.

· ویزای مولتیپل

این ویزا که با نام‌های مولتی یا ویزای 5 ساله کانادا نیز شناخته می‌شود، از پرمتقاضی‌ترین انواع ویزا در کانادا به شمار می‌آید. بر خلاف ویزای سینگل شما می‌توانید تا پایان مدت اعتبار ویزای خود هر اندازه که  تمایل دارید به خاک کانادا وارد شوید. متقاضیانی که ویزای مولتیپل کانادا را دریافت می‌کنند می‌توانند در هر بار حضور خود در خاک کانادا تا 6 ماه در این کشور باقی بمانند.

همچنین بخوانید :  بهترین شهرها برای مهاجرت توریستی به کانادا

نکاتی مهم در مورد ویزای مولتیپل کانادا

همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد ویزای مولتیپل کانادا در ایران به ویزای 5 ساله شهرت دارد. در واقع دلیل شهرت ویزای مولتیپل آن است که مدت اعتبار پاسپورت ایرانی حداکثر 5 سال است. مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا به اعتبار پاسپورت شما بستگی دارد؛ یعنی اگر از پاسپورت 10 ساله برخوردار باشید می‌توانید در این مدت به کانادا سفر کنید.

سوپر ویزای کانادا چیست؟

ویزای والدین که با نام سوپر ویزا شناخته می‌شود، نوعی از ویزای توریستی کانادا است. این ویزا مخصوص والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ فردی است که اقامت دائم کانادا را داشته و سن او نیز از 18 سال گذر کرده باشد(همچنین این کشور برای مهاجرت افراد زیر 18 سال به کانادا نیز شرایط ویژه ای را تعیین کرده است). برای آنکه بتوانید سوپر ویزای کانادا را دریافت کنید، باید به وسیله دعوت‌نامه ارسال شده از فرد ساکن کانادا، درخواست پذیرش خود را ارسال کنید.

سوپر ویزا

فردی که برای شما دعوت‌نامه ارسال می‌کند (فرزند یا نوه متقاضی)، باید از حداقل حقوق پایه مشخص شده؛ یعنی 26000 دلار کانادا در سال، برخوردار باشد، همچنین اسپانسر شما باید بیمه خدمات درمانی فرد متقاضی مهاجرت توریستی کانادا را برای یک سال پرداخت کند.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

برای آنکه از تأیید ویزای توریستی خود اطمینان داشته باشید، بهتر است گام به گام مراحل ارائه درخواست و اخذ اقامت توریستی کانادا را طی کنید:

· جمع آوری مدارک

اولین قدم برای مهاجرت توریستی کانادا جمع‌آوری و ارائه مدارک است. از جمله مهم‌ترین مدارکی که باید به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید می‌توان به: اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، ترجمه شناسنامه، فرم تکمیل اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر کدام از افراد به صورت جداگانه، مدارک مرتبط تمکن مالی، ترجمه اسناد مرتبط با سند ملکی. به دلیل حساسیت بالای این مرحله، بهتر است مدارک خود را تحت نظر کارشناسان مهاجرت تکمیل کنید.

همچنین بخوانید :  با ویزای توریستی کانادا به چه کشورهایی میتوان سفر کرد؟

· تکمیل فرم ها

پیش از آنکه بخواهید درخواست خود را ارسال کنید، باید فرم‌های مرتبط با ویزای موقت کانادا را تکمیل کنید. بهتر است تا جایی که می‌توانید تمامی قسمت‌های فرم را پر کرده و هیچ بخشی را خالی نگذارید. قسمت‌هایی که به درخواست شما مربوط نمی‌شود را می‌توانید با نوشتن عبارت (NA) مشخص کنید.

· پرداخت هزینه ها

هزینه‌هایی که برای ویزای موقت کانادا می‌پردازید، شامل هزینه درخواست ویزا و انگشت‌نگاری (بیومتریک) و احراز هویت می‌شود. طی کردن فرایند بیومتریک برای افرادی که در 10 سال اخیر انگشت‌نگاری در مراکز مورد تأیید کانادا را انجام داده‌اند یا گرین کارت دارند ضرورتی ندارد؛ اما سایر افراد باید این فرایند را طی کنند.

· ارائه تمامی مدارک

پس از جمع آوری کامل مدارک و تکمیل تمامی فرم‌های مربوطه تحت نظر کارشناسان مهاجرتی، می‌توانید درخواست خود را برای اخذ ویزای موقت کانادا ارسال کنید. در صورتی که قصد ارائه درخواست به صورت کاغذی (Paper) را دارید باید تمامی مدارک خود را به یکی از مراکز مورد تأیید Visa Application Center دهید. نزدیک‌ترین مراکز VAC به ایران در کشورهای ترکیه و امارات قرار دارد.

اخذ اقامت دائم با ویزای توریستی کانادا

به دلیل اخذ آسان‌تر ویزای توریستی نسبت به سایر روش‌های سفر به کانادا، بسیاری افراد تلاش می‌کنند تا از طریق این روش اقامت کانادا را اخذ نمایند؛ اما شما تنها تا زمان اعتبار ویزای خود می‌توانید در خاک کانادا باقی بماند و عملاً مهاجرت توریستی کانادا امری دشوار است.

مهاجرت توریستی کانادا

البته شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از افراد متخصص و تبدیل ویزای خود به انواع دیگر نظر: ویزای کاری یا تحصیلی مسیری آسان‌تر را برای اخذ اقامت دائم کانادا پیش بگیرید.

سوالات متداول

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

مدت اعتبار این نوع از ویزا به اعتبار پاسپورت شما باز می‌گردد. به عنوان مثال اگر یک سال از اعتبار آن باقی مانده باشد ویزای شما نیز به صورت یک ساله صادر می‌شود.

آیا امکان اخذ اقامت دائم کانادا با ویزای توریستی وجود دارد؟

خیر، برای اخذ اقامت کانادا می‌توانید با همراهی کارشناسان مهاجرت برای تبدیل ویزای توریستی خود به انواع دیگر ویزا اقدام کنید.

حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

حداقل تمکن در نظر گرفته شده برای اخذ ویزای توریستی کانادا حدود 10000 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا