ویزای گاردین کانادا(شرایط + مدارک)

کانادا به علت شرایط مناسب اقتصادی و تحصیلی، یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی در دنیا است. شرایط تحصیلی بسیار مطلوبی برای دانش‌اموزان در این کشور مهیا شده است؛ اما بسیاری از والدین نگرانی زیادی از بابت تنها زندگی کردن فرزند زیر سن قانونیشان در این کشور دارند، بنابراین دولت اخذ ویزای گاردین کانادا برای والدین دانش‌اموز یا تعیین قیم برای او را الزامی کرده است.

ویزای گاردین کانادا چیست؟

دانش آموزان زیر ۱۸ سال(پایان ۱۷ سالگی) از سراسر  دنیا می‌توانند برای تحصیل در مدرسه(دبستان تا دبیرستان) به کشور کانادا مهاجرت کنند،  اما دولت کانادا این افراد را زیر سن قانونی می‌شمارد و یکی از شرایط تحصیل دانش‌اموزان در این کشور را مهاجرت و  حضور یکی از والدین یا انتخاب فردی به‌عنوان قیم کودک و نوجوان در کشور کانادا می‌داند. به فردی که مسئولیت سرپرستی کودک یا نوجوان زیر 17 سال را بر عهده گرفته است، گاردین یا کاستودین گفته می‌شود که می‌تواند با اخذ ویزای گاردین همراه با دانش آموز وارد این کشور شود، از این رو یکی از والدین باید اقدام به گرفتن ویزای گاردین نماید تا  این دولت او را به ‌عنوان سرپرست و مراقب او به شمار آورد.

اگر والدین شرایط مهاجرت نداشته باشند  می‌توانند قیمومیت فرزندانشان را به فردی که شرایط قیم شدن را داشته باشند بسپارند تا در تمام امور مشخص شده همراه او باشد.

شرایط قیم

فردی که به‌عنوان قیم فرزند شما در امور اضطراری، اسکان، مهاجرت، سفر و موفقیت‌های تحصیلی‌ است، باید شرایط اعلامی از طرف دولت کانادا را دارا باشد، این شرایط شامل موارد زیر است:

  • بیش‌تر از ۱۹ سال سن داشته باشد
  • دارای سلامت عقلی باشد
  • اقامت دائم و قانونی کانادا داشته باشد
  • عدم برخورداری از سوابق کیفری
  • ساکن همان شهر یا استانی باشد که دانش اموز در ان ساکن است.
همچنین بخوانید :  راهنمایی برای زندگی دانشجویی در کانادا: مسکن، حمل و نقل و فعالیت‌های اجتماعی

مزایای اخذ ویزای گاردین در کانادا

اخذ ویزای گاردین کانادا این امکان را به فرزند شما می‌دهد که از طریق شما یا از طریق قیم قانونی‌اش، از حقوق قانونی برخوردار شود.  برخی دیگر از مزایای این ویزا موارد زیر است:

بهبود زندگی کودک:

در هر صورت حضور یکی از والدین یا یک قیم مورد اطمینان در کنار فرزند شما باعث می‌شود که کیفیت زندگی آن‌ها افزایش پیدا کند، چرا که به تمام امور زندگی او رسیدگی می‌شود.

استفاده از حقوق قانونی:

قیم قانونی، در اکثر اوقات می‌تواند از طرف خود برای تصمیمات مالی، پزشکی و غیره اقدام نماید.

بهره‌مندی از منافع اجتماعی:

برای شرکت در محافل اجتماعی کشور کانادا نیاز است که بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشید یا اجازه والدین یا قیم را داشته باشید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا

نه مدرک برای اخذ ویزای گاردین کانادا لازم است که شامل موارد زیر می‌باشد:

آکادمی مهاجرتی فیدان
  • فرم تکمیل ‎شده گواهی پزشکی (Medical Opinion Form)
  • گواهی سرپرستی یا قیمومیت، سند وکالت‌نامه والدین و یا دستور قضایی دادگاه
  • فرم Wavier Referral برای اثبات قیم فرزند بودن
  • پاسپورت معتبر متقاضی ویزا
  • سوگندنامه (در صورت نیاز)
  • مجوز تحصیلی دانش‌آموز
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • نامه تمکن مالی
  • نامه پذیرش و تاییدیه ثبت‌نام دانش‌آموز در مدارس یا کالج‌های کانادایی
  • مدت زمان در نظر گرفته شده برای تحصیل و ماندن در کانادا
  • اگر قصد دعوت از یکی از اعضای خانواده(بجز همسر) را دارید، حتماً باید مدارک مورد نیاز که نشان دهنده تمکن شما برای حمایت مالی از او است را ارائه دهید.

بهتر است در هنگام ارائه مدارک به افسر طوری رفتار کنید و اسنادی مانند وابستگی شغلی را به او ارائه کنید که از بابت برگشت شما به کشور خودتان اطمینان پیدا کند.

همچنین بخوانید :  بورسیه تحصیلی زیر 18 سال کانادا | مهاجرت زیر 18 سال کانادا

مراحل اخذ ویزای گاردین

پس از آگاهی از مدارک لازم برای خذ ویزای گاردین کانادا باید به سراغ مراحل آن بروید که به صورت زیر است:

مرحله اول:

در اولین مرحله باید فرزندتان را در یکی از مدارس یا کالج‌های کانادا ثبت‌نام کنید و همزمان با آن برای ویزای گاردین درخواست بدهید.

مرحله دوم:

در ادامه، پرونده فرزند دانش آموز شما و خودتان(اگر خودتان فرزندتان را همراهی کنید) یا سرپرست قانونی او به یک افسر سپرده می‌شود‌.

مرحله سوم:

افسر معین شده پرونده‌های سیتیزن شیپ یا شهروندی را مشخص می‌کند که ایا می‌توان بدون در نظر داشتن سطح زبان و سوگندنامه قیم قانونی معرفی شده از سمت شما را پذیرفت یا خیر.

مرحله چهارم:

فرم درخواست ویزای دانش آموزی  شما با مدارک موردنیاز که از پیش آماده کرده‌اید به شعبه مدیریت پرونده (Case Management Branch (CMB)) ارسال می‌گردد و در صورت درخواست قیم بودن (Request for Waiver)، شعبه CMB، پرونده را برای تکمیل شدن مراحل نهایی به افسر مربوطه برمی‌گردانند.

مدت زمان صدور ویزای گاردین

صدور این نوع از ویزا برای والدین یا قیم حدود 4 الی 6 ماه طول می‌کشد و مهلت آن هر ساله از یک سپتامبر تا ۳۰ ژوئن است.

شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی

والدینی که موفق به اخذ ویزای گاردین می‌شوند می‌توانند به شکل رایگان در دوره‌های مختلف یادگیری زبان انگلیسی در کانادا شرکت کنند.

اقامت دائم یا شهروندی با ویزای گاردین

والدین یا قیم دانش‌آموز می‌تواند در هنگام تحصیل وی کاری برای خود پیدا کنند و زمانی که ویزای گاردین او رو به اتمام است، آن را به ویزای کار تبدیل کند در این صورت می‌توانند بعد از مدتی، برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

همچنین بخوانید :  کالج های کانادا

ویزای ویزیتوری چیست؟

اگر والدینی شرایط همراهی فرزند دانش‌آموزشان را نداشته باشند و برای او قیمی تعیین کرده باشند، خودشان نیز می‌توانند از طریق ویزای ویزیتوری که ۵ سال مهلت دارد، برای ملاقات فرزندشان به مدت ۶ ماه به کانادا سفر کنند.

هزینه های مدارس کانادا

به‌طور کلی مدارس در کانادا به دو شکل هستند:

مدارس روزانه

تحصیل در مدارس روزانه، سالانه حدود  ۱۰ تا ۱۵  هزار دلار هزینه خواهد داشت.

مدارس شبانه روزی

در مدارس شبانه روزی علاوه بر تحصیل، محل اقامت، سایر امکانات و برنامه های تفریحی و… نیز برای دانش‌اموزان مهیا است، بنابراین هزینه‌های بیشتری نیز خواهد داشت؛ هزینه‌های این مدارس حدودا ۳۰ الی ۶۰ هزار دلار در سال است.

علی‌رغم هزینه مدرسه، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید محاسبه شوند؛ مانند هزینه حمل و نقل، هزینه خوراک و هزینه پوشاک.

اقدامات لازم برای گرفتن ویزای گاردین

کانادا کشور بسیار امن و مناسبی برای مهاجرت تحصیلی و غیره است، برای ان‌که فرزندتان بتواند در کانادا به‌عنوان دانش‌اموز ادامه تحصیل بدهد لازم است که یکی از والدین اقدام به اخذ ویزای گاردین کانادا نماید یا فردی را به‌عنوان قیم دانش‌اموز در کانادا انتخاب کنید، قیم باید شرایط خاصی داشته باشد و همچنین مدارک او باید همراه با مدارک فرزندتان برای افسر کانادایی ارسال شود تا بتواند این ویزا را دریافت کند. قبل از هرچیز برای جمع آوری مدارک لازم برای اخذ ویزا، باید پذیرش یکی از مدارس را دریافت کنید و نامه ان را همراه داشته باشید.

سوالات متداول

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا چیست؟

نامه پذیرش مدرسه، نامه تمکن مالی، گواهی پزشکی، گواهی سرپرستی، اثبات قیمومیت، پاسپورت، سوگندنامه، مجوز تحصیلی دانش‌آموز، گواهی عدم سوء‌پیشینه

مدت‌زمان صدور ویزای گاردین کانادا چقدر است؟

اخذ ویزای گاردین حدود ۴ الی ۶ ماه طول می‌کشد،‌ شما باید برنامه ریزی دقیقی برای به موقع رسیدن به شروع سال تحصیلی داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای گاردین چیست؟

برای اخذ ویزای گاردین باید در ابتدا فرزندتان را در یکی از مدارش ثبت‌نام کنید، سپس همزمان د خواستتان را ارسال کنید و پس از ان فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایید تا پرونده شما برای افسر  ارسال شود.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا