ویزای استارت آپ کانادا + شرایط

ویزای استارت آپ کانادا یکی از مسیرهای مهاجرتی برای کسانی است که قصد دارند، کسب و کار خود را در کانادا راه‌اندازی کنند. این برنامه برای افرادی است که تجربه کافی در حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری دارند و می‌توانند به توسعه اقتصادی کانادا و ایجاد شغل‌های جدید در این کشور کمک کنند.

 شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

با توجه به شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای استارت آپ باید مراحل مربوطه را طی کرده و شرایط لازم را داشته باشد، همچنین در صورتی که متقاضیان بتوانند در یکی از استان‌های خاص کانادا کسب و کار خود را راه‌ا‌ندازی کنند، احتمال موفقیت بیش‌تر خواهد داشت. شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا شامل:

شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

1- تجربه کسب و کار:

داوطلب باید حداقل دو سال تجربه کار در مدیریت یا حوزه کسب و کار داشته باشد. تجربه متقاضی می‌تواند در حوزه مالی، بازاریابی، فروش، فناوری اطلاعات و ….باشد.

2- سرمایه‌گذاری:

متقاضی باید توانایی مالی لازم برای راه‌اندازی یک  کسب و کار را داشته باشد. مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز بستگی به نوع کسب و کار و منطقه مورد نظر دارد.

3- پشتیبانی مالی:

متقاضی باید قادر باشد هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را در طول اقامت در کانادا تامین کند. برای این منظور باید به بانکی اطلاعات مالی خود را ارائه دهد.

همچنین بخوانید :  مهاجرت ثبت شرکت کانادا (Owner Operator) | بررسی کامل شرایط و قوانین

4- زبان:

داوطلب باید توانایی زبانی لازم برای ارتباط با مشتریان و همکاران در کسب و کار خود را داشته باشد. برای اثبات این موضوع، متقاضی باید نمره‌ای در آزمون زبانی معتبرکسب کند.

5- ایده کسب و کار:

متقاضی باید یک طرح کسب و کار جامع و متناسب با شرایط بازار کانادا داشته باشد. این طرح باید شامل اطلاعاتی درباره محصول یا خدمات، بازار هدف، رقبا و راهبردهای بازاریابی باشد.

6- توافقنامه:

متقاضی برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا باید توافقنامه‌ای با یکی از شرکت‌های شتاب‌دهنده یا مراکز نوآوری کانادا داشته باشد. این توافقنامه باید حاکی از همکاری و پشتیبانی این شرکت یا مرکز در توسعه کسب و کار متقاضی باشد.

آکادمی مهاجرتی فیدان

7- امنیت و سلامت:

داوطلب باید معاینات پزشکی لازم را انجام داده و اطلاعات کافی درباره سوابق جنایی خود را ارائه دهد.

8- مدارک دیگر:

متقاضی باید مدارک دیگری نظیر رزومه، مدارک تحصیلی، گواهینامه‌های حرفه‌ای و مدارک مالکیت و سابقه کسب و کار خود را نیز ارائه دهد.

افراد مناسب برای دریافت ویزای استارت آپ های کانادا

این برنامه برای افرادی که قصد دارند در برنامه استارتاپ کانادا شرکت کنند مخصوصا مدیران و کارآفرینان مناسب است که این افراد به دلیل افزایش سن نمی‌تواننند در برنامه اکسپرس انتری شرکت کنند ومی‌توانند بدون نیاز به دانش بالای زبان در این برنامه شرکت کنند. این برنامه به شرکت‎‌های استارت آپ در کانادا کمک می‌کند تا رشد و توسعه پیدا کنند و افرادی که قصد ثبت شرکت خود را در کانادا دارند، می‌توانند از این برنامه بهره‌برداری کنند.

افراد مناسب برای دریافت ویزای استارت آپ های کانادا

مزایا و معایب اخذ ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا فرصتی برای افرادی که قصد دارند در کانادا یک استارت‌آپ راه‌اندازی کنند، فراهم  می‌کند. برخی از مزایای این ویزا شامل: دسترسی به بازار کانادا، حمایت مالی و مالیاتی، دسترسی به منابع توسعه کسب و کار و فرصت همکاری با شرکت‌های بزرگ و… است با این وجود دارای معایبی نیز بوده که شامل: مراحل پیچیده اخذ ویزا، هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا، رقابت سخت با سایر استارت‌آپ‌ها و مشکلات مربوط به تنظیمات قانونی و مجوزها و… می‌توان اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  معرفی دانشگاه آلبرتا کانادا

مزایا و معایب اخذ ویزای استارتاپ کانادا

انواع استارت آپ‌های کانادا

انواع استارت آپ‌های کانادا  شامل استارت آپ‌های فناوری، استارت آپ‌های پزشکی، استارت آپ‌های حمل و نقل، استارت آپ‌های مالی و… است.

شرایط ثبت شرکت در برنامه استارت آپ

متقاضی  ابتدا باید بیزینس خود را در کانادا تاسیس کند و حداقل دارای 10 درصد حق رای باشد و نباید هیچ شخصی 50 درصد یا بیش‌تر حق رای را در آن شرکت داشته باشد در چنین صورتی می‌تواند در برنامه استارت‌آپ شرکت کند.

شرایط ثبت شرکت در برنامه استارت آپ

راهنما دریافت ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا به افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار در کشور کانادا را دارد، کمک فراوانی می‌کند اما ابتدا متقاضیان باید شرایط لازم از جمله: تجربه کسب و کار، توافقنامه و… داشته باشند . این برنامه مناسب مدیران و کارآفرینان است که می‌تواند با دریافت ویزا از مزایا و معایب آن بهره‌مند شوند. شما می‌توانید با راهنمایی سایت فیدان از شرایط ثبت شرکت در برنامه استارت‌آپ اطلاع یابید و به توسعه کسب و کار خود بپردازید، سپس برای اخذ ویزا اقدام کنید.

سوالات متداول:

مدت زمان دریافت ویزای استارت آپ کانادا چقدر زمان می‌برد؟

به طور میانگین معمولا دو سال زمان می‌برد اما اگر می‌خواهید زودتر وارد کانادا شوید، می‌توانید برای درخواست ویزای کار اقدام کنید.

آیا اعضای یک تیم کار آفرین همگی می‌توانند ویزای استارت آپ کانادا دریافت کند؟

اعضای یک تیم تا 5 نفر می‌توانند صاحب یک کسب و کار شوند.

در صورتی که ویزای استارت آپ کانادا را دریافت کنید اما کسب و کار فرد منجر به شکست شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در صورتی‌که در کسب و کار خود دچار شکست شوید در وضعیت اقامت دائم شما تغییری ایجاد نخواهد شد. دولت کانادا می‌داند که هر بیزینسی موفق نمی‌شود و برنامه به صورتی است که ریسک بین بخش خصوصی و دولتی تقسیم خواهد شد.

همچنین بخوانید :  جاب آفر برنامه نویسی کانادا ،فرصت های شغلی، کاریابی و نکات مهم

 

 

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا