واحد پول کانادا چیست ؟ | معرفی واحد پولی در کانادا

بسیاری از کشورهای جهان واحد پول اختصاصی خود را دارند. آشنایی با واحد پولی کشورهای مختلف برای افرادی که قصد سفرهای خارجی یا مهاجرت را دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کشور کانادا به عنوان یکی از کشورهای پرمتقاضی در زمینه مهاجرت از واحد پول اختصاصی برخوردار است؛ در نتیجه پیش از اقدام برای مهاجرت به کانادا باید بدانید واحد پول کانادا چیست و ارزش آن چقدر است؟

ارز رایج کانادا چیست؟

پول کانادا از لحاظ نام با واحد پولی کشور آمریکا مشابه است؛ اما از لحاظ ارزشی تفاوت‌هایی با دلار آمریکا دارد. واحد پولی کانادا به عنوان دلار کانادا نامیده می‌شود. در کشور کانادا از سکه و اسکناس به عنوان وجه رایج استفاده می‌شود.

دلار کانادا

با وجود آن‌که هم‌چنان استفاده از وجه نقد برای خرید محصولات و استفاده از خدمات رواج دارد؛ اما خرید با کارت‌های اعتباری در کشور کانادا روز به روز در حال افزایش بوده و میزان خرید نقدی کاهش یافته است.

واحد رسمی کانادا

تا سال 1858 پوند کانادا به عنوان واحد پولی رسمی این کشور شناخته می‌شد و پس از فراز و نشیب‌ها و تغییرات متعدد در سال 1870 دلار کانادا به عنوان واحد پول کانادا تصویب شد. در واقع هر دلار کانادا از 100 سنت کانادا تشکیل می‌شود.

در گذشته ارزش پول کانادا به ارزش پوند انگلیس و هم‌چنین قیمت سکه وابسته بود؛ اما امروزه این ارز به عنوان یک ارز شناور شناخته شده و ارزش آن به ارزش پولی سایر کشورها وابستگی ندارد. امروزه پول کانادا به عنوان یکی از ارزهای با ثبات در جهان شناخته شده و همین موضوع این کشور را به محلی مناسب برای زندگی و سرمایه‌گذاری مبدل کرده است.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا مدرک زبان کلید موفقیت در مهاجرت به کانادا

مقایسه دلار کانادا و آمریکا

از دلار آمریکا (USD) و دلار کانادا (CAD) بعنوان دو مورد از ارزش‌مندترین ارزهای دنیا یاد می‌شود. بررسی تفاوت‌ها و مشابهت‌های میان این دو از به شما کمک می‌کند تا بدانید واحد پول کانادا چیست و با جزئیات ارزش دلار کانادا آشنا شوید:

· ارزش نسبی

نرخ تبادل میان دلار آمریکا و کانادا در طول دوره‌های مختلف متغیر بوده است؛ اما به طور کلی دلار آمریکا ارزش بیش‌تری نسبت به دلار کانادا داشته و شما می‌توانید با یک دلار آمریکا، مقدار بیش‌تری دلار کانادا خریداری کنید.

اسکناس کانادا

آکادمی مهاجرتی فیدان

· تجارت بین الملل

هر دو کشور کانادا و ایالات متحده، تجارت گسترده و مراودات اقتصادی پرشماری با یکدیگر دارند. نرخ تبادل میان کانادا و آمریکا تاثیر بسیاری در ثبات اقتصادی کانادا ایجاد کرده و موجب شده تا ارزش پول کانادا افزایش یابد.

نمادهای به کار رفته در اسکناس کانادا

معمولا در اسکناس‌ها و وجوه رایج هر کشور از نمادهای ارزش‌مند آن کشور استفاده می‌شود که در اسکناس‌های موجود در کانادا نیز این موضوع مشاهده می‌شود. کوچک‌ترین اسکناس کانادا که 5 دلاری است، به رنگ آبی مشاهده می‌شود.

اسکناس کانادا

بر روی این اسکناس چهره ویلفرد لورییر از نخست وزیران سابق کانادا نقش بسته است. در پشت این اسکناس نیز تصویر Canadarm بازوی رباتیک طراحی شده در کانادا مشاهده می‌شود. بر روی اسکناس ده دلاری کانادا نیز که رنگ بنفش دارد، تصاویری از جان مک دونالد و تصویری از سرویس قطار ونکور به تورنتو چاپ شده است.

اسکناس 20 دلاری و 50 دلاری نیز به ترتیب با رنگ‌های سبز و قرمز طراحی شده‌اند و تصاویری از ملکه الیزابت دوم، یابود ملی نبرد ویمی ریج، تصویر ویلیام لیون مکنزی کینگ و کشتی یخ شکت گارد ساحلی کانادا مشاهده می‌شود.

همچنین بخوانید :  همه چیز درباره افتتاح حساب در کانادا در چهار مرحله

ارزشمندترین اسکناس کانادا نیز اسکناس 100 دلاری است که بر روی آن می‌توانید تصاویری از روبرت بوردن (نخست وزیر کانادا در دوران جنگ جهانی اول) و در پشت اسکناس نیز چند تصویر از کشفیات علمی محققان کانادایی مشاهده می‌شود.

کانادا کشوری مناسب برای سرمایه گذاری

امروزه بسیاری از افراد برای حفظ ارزش پول خود و هم‌چنین افزایش سرمایه، ترجیح‌ می‌دهند تا در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کنند. برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور گزینه‌های متعددی وجود دارد که کانادا یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

در طول چند دهه اخیر کشور کانادا ارزش واحد پول خود را روز به روز افزایش داده و  از طریق پیشرفت اقتصادی قابل توجه به یکی از ده کشور توسعه یافته در جهان تبدیل شود. اگر شما نیز قصد سرمایه‌گذاری مطمئن در کشوری با ثبات اقتصادی مناسب را دارید می‌توانید همین حالا اقدام کنید. مشاوران مجموعه فیدان در این زمینه شما را همراهی کرده و به تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهند.

سوالات متداول

واحد پول کانادا چیست؟

پول کانادا از لحاظ نام با واحد پولی کشور آمریکا مشابه است؛ اما از لحاظ ارزشی تفاوت‌هایی با دلار آمریکا دارد. واحد پولی کانادا به عنوان دلار کانادا (CAD) نامیده می‌شود. در کشور کانادا از سکه و اسکناس به عنوان وجه رایج استفاده می‌شود.

دلار کانادا از لحاظ ارزش نسبی با دلار آمریکا چه تفاوتی دارد؟

نرخ تبادل میان دلار آمریکا و کانادا در طول دوره‌های مختلف متغیر بوده است؛ اما به طور کلی دلار آمریکا ارزش بیش‌تری نسبت به دلار کانادا داشته و شما می‌توانید با یک دلار آمریکا، مقدار بیش‌تری دلار کانادا خریداری کنید.

همچنین بخوانید :  مردم کانادا و هر آنچه که باید در مورد فرهنگ آنها بدانید

آیا کانادا کشور مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؟

در طول چند دهه اخیر کشور کانادا ارزش واحد پول خود را روز به روز افزایش داده و  از طریق پیشرفت اقتصادی قابل توجه به یکی از ده کشور توسعه یافته در جهان تبدیل شود. این موضوع موجب شده تا بسیاری از افراد برای افزایش ارزش پول خود به سرمایه‌گذاری در کانادا روی بیاورند.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا