هر آنچه باید در مورد ایالت ساسکاچوان کانادا بدانید

نام ساسکاچوان از رودخانه آن به همین نام گرفته شده است. پایتخت ساسکاچوان کانادا رجینا است که نزدیک به 240000 نفر از کل جمعیت 1.1 میلیون نفری این استان را به خود اختصاص داده است. بزرگترین شهر این استان 300000 نفر جمعیت دارد.

ساسکاچوان از سمت شمال با سرزمین های شمال غربی کانادا، از شرق با مانیوتوبا، از غرب با آلبرتا و از جنوب هم با داکوتای شمالی و ایالات متحده مونتانا هم مرز است. ساسکاچوان یک استان چند فرهنگی است.

ده درصد از مساحت کل این استان را آب شیرین دریاچه ها و رودخانه ها تشکیل داده است. این منطقه همچنین به عنوان آفتابی ترین نقطه کانادا شناخته شده است. بیش از 80 درصد از مردم آن به انگلیسی صحبت می کنند. کشاورزی از مهم ترین بخش های اقتصادی این استان است.

نام ساسکاچوان (Saskatchewan)
مرکز رجاینا (Regina)
جمعیت 1.1 میلیون نفر
 

مساحت

 

651,036

کیلومتر مربع

زبان رسمی انگلیسی
مهم‌ترین شهرها ساسکاتون، رجاینا، پرینس آلبرت (Prince Albert)
آب‌وهوا آب و هوای قاره‌ای

ساسکاچوان

جغرافیا

ساسکاچوان از سمت شمال با سرزمین های شمال غربی کانادا، از شرق با مانیوتوبا، از غرب با آلبرتا و از جنوب هم با داکوتای شمالی و ایالات متحده مونتانا هم مرز است.

این استان پرآفتاب‌ترین استان در کانادا با میانگین ۲۰۰۰ – ۲۵۰۰ ساعت تابش آفتاب در سال است.

آکادمی مهاجرتی فیدان

جمعیت این استان تقریباً یک میلیون نفر و جمعیت مرکز استان رجینا ۲۰۰٬۰۰۰ نفر و ساسکاتون بزرگترین شهر این استان ۲۶۵٬۰۰۰ نفر است. مهم ترین دلیل جذب افراد در گذشته به این استان خاک حاصل خیز این استان بوده است.

امروزه، اقتصاد روبه‌رشد مدرن این استان عامل جذب مهاجران به ساسکاچوان کانادا است.

آب و هوای ساسکاچوان کانادا

سالیانه 354 میلی متر بارندگی در این استان صورت میگیرد، به همین دلیل ساسکاچوان یکی از پرباران ترین ایالت های کاناداست. در این استان شما شاهد چهار فصل خواهید بود.

اقتصاد ساسکاچوان

ساسکاچوان از معادن غنی و منابع طبیعی زیادی برخوردار است که باعث شده آن را به یک استان اقتصادی در کانادا تبدیل کند.کشاورزی در این ایالت یکی از مهم ترین پایه های اقتصادی محسوب می شود. همچنین صادرات غلات از فعالیت های اقتصادی مهم در این ایالت است. شرکت های مهم زیادی دراین این استان مشغول کار هستند مانند اورانیوم و کامیکو، در ده سال گذشته ساسکاچوان کانادا پیشرفت اقصادی زیادی داشته است به طوری که پیش بینی میشود به زودی این ایالت به عنوان قطب اقتصادی کانادا شناخته شود. تمامی بانک های مهم در این ایالت شعبه دارند، که این نشان دهنده این است که از نظر اقتصادی بسیار قوی است.

دین مردم ساسکاچوان

به دلیل اینکه این ایالت بسیار مهاجر پذیر است شاهد وجود ادیان مختلف در ساسکاچوان هستیم، ولی دین اصلی شهروندان کانادایی در این ایالت مسیحی است. تعدادی از شهروندان هم طرفدار هیچ دینی نیستند.

شهرهای اصلی

رجاینا

مرکز استان ساسکاچوان  و دومین شهر بزرگ این استان است با جمعیت حدود دویست هزار نفر. این شهر در سال ۱۸۸۲ به نام ملکه ویکتوریا در انگلستان نام گرفت.  بعد از اینکه ساسکاچوان به عنوان استان شناخته شد رجاینا به عنوان مرکز این استان قرار گرفت. این شهر به دلیل شرایط مناسب مسکن و هزینه های پایین زندگی مکانی مناسب برای زندگی است. به همین دلیل سالیانه مهاجران زیادی این شهر را برای زندگی خود انتخاب میکنند و این باعث به وجود اومدن فرهنگ های مختلف در این شهر شده است.

رجینا

ساسکاتون

جمعیت شهر ساسکاتون جمعیت حدود 265.000 نفر بزرگترین شهر این استان است. اقتصاد این شهر از کشاورزی و معدن به سمت فناوری و خدمات مالی تغییر شکل داده‌است. این شهر به (( پاریس مرغزارها)) معروف است.

دانشگاه ساسکاچوان، که یک دانشگاه تحقیقاتی است، همچنین این شهر واقع شده‌است. به دلیل مهاجران در این شهر و وجود فرهنگ های مختلف جشنواره های مختلف مردمی در فصول مختلف مخصوصا در تابستان در شهر  ساسکاتون برگزار میشود.

ساسکاتون

زندگی و فرهنگ ساسکاچوان

به دلیل پذیرش مهاجران زیاد از سرتاسر دنیا ساسکاچوان یک استان چند فرهنگی است و همچنین از آزادی و امنیت زیادی برخوردار است و به راحتی میتوان در صلح و عدالت در کنار هم زندگی کنن مردم ساکن در این استان، بیشتر موزه های کشور کانادا در این استان قرار گرفته است.

تحصیل در استان ساسکاچوان

یکی از بهترین استان ها کانادا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، ساسکاچوان است . این استان دارای سه دانشگاه خوب به نام های دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه رجینا و دانشگاه  first nation  است. این استان از چندین کالج مختلف از جمله کالج بتانی، کالج تریل کارلتون، کالج استون، کالج سنت پیتر، کالج لیک لند، کالج کامبرلند تشکیل شده است.

1.دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکچوان در سال 1907، در حاشیه رود ساسکچوان و در شهر ساسـکاتون  توسط دولت محلی این ایالت تاسیس شد. این دانشگاه هم اکنون یکی از دانشگاه های  معتبر و جامع کانادا خصوصا در رشته های پزشکی، کشاورزی، مهندسی، منابع طبیعی و بیـوتکنولوژی است که در بین دانشـگاه های پیشرو کانادا و جهان قرار گرفته است. دانشـگاه ساسکاچوان، یکی از دانشـگاه های تحقیـقاتی جامع کانادا است که در این  راستا مرکز تحقیقاتی نوری معروف بهCANADIAN LIGHT SOUCE  که از بزرگترین آزمایشگاه های جهان به حساب می آید را در خود جای داده است. این دانشگاه رتبه 465 جهانی و رتبه 16 در کانادا را در بین دانشگاه ها کسب کرده است.

دانشگاه ساسکاچوان

2.دانشگاه رجینا

دانشگاه رجینا، یک دانشـگاه تحقیقاتی عمومی است که در منطقه رجینا، ایالـت ساسـکاچـوان کانادا واقع شده است. و حـدود صـد سال از تاسیس آن میگذرد. دانشگاه رجینا به دلیل داشتن تمرکز بر یادگیری تجـربی، شهرت یافته، بنابراین علاوه بر مکان های آموزشی و کلاس های درس،قسمت هایی را نیزبرای کارآموزی  و پرورش مهـارت به صـورت تجربی و عمـلی در نظر گرفته است. تمـرکز بر این  مهـارت سبب شده تا دانشـجویان فارق التحصیـل از این دانشـگاه به راحتی به موقعیت های شغلی مناسبی دست یافته و به موفقیت برسند. این دانشگاه 1020 جهانی و رتبه 28 در کانادا در بین دانشگاه ها کسب کرده است.

دانشگاه رجینا

جمعیت شناسی و ایرانیان مقیم ساسکاچوان کانادا

این استان بیش از 1.1 میلیون نفر جمعیت دارد که 35% آن در مناطق روستایی زندگی می کنند و همین امر باعث شده این استان بیشترین درصد زندگی روستایی را به خود اختصاص دهد، این استان بزرگترین صادر کننده محصولات کشاورزی به سرتاسر جهان است.

بیشتر مردم در ساسکاچوان در نیمه جنوبی این استان زندگی می کنند و نیمه شمالی آن بیشتر جنگلی و با جمعیت کم است. بیشتر جمعیت این استان در دو شهر ساسکاتون و رجاینا زندگی میکنند. تعداد ایرانیان مقیم ساسکاچوان به 1,345 نفر می‌رسد.

رفتار مردم ساسکاچوان با مهاجرین

به طور کلی رفتار مردم کانادا با مهاجرین مودبانه و خوب است. مهاجرین در استان ساسکاچوان برای به دست آورد شغل مناسب با شهروندان ساکن در این استان وارد رقابت می شوند و اصلا کارفرمایان تبعیض جنسیتی و نژادی را ملاک خود برای استخدام نمیگذارند. شما بعد از سکونت در این استان با پیدا کردن دوستان جدید از زندگی در کانادا لذت خواهید برد.

مزایای زندگی در ساسکاچوان

  • ساسکاچوان استانی است در حال رشد و توسعه
  • هزینه زندگی در این استان نسبت به استان های دیگر کمتر
  • ساکنین این استان علاوه بر هزینه های زندگی میتوانند مقداری از پول خود را پس انداز کنند
  • استاندارد زندگی در این استان بالا است
  • این استان از خیابان های زیبا و مناظرزیبا برخوردار است
  • شرایط اقتصادی مطلوب و رشد اقتصادی در این استان بالا است
  • ساسکاچوان یکی از ایالات قدیمی در کانادا است که آثار تاریخی کم‌نظیر آن موجب شده سالیانه گردشگران زیادی به این ایالت سفر کنند.

 

همچنین بخوانید :  مهاجرت خود حمایتی به کانادا
مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا