آشنایی با ۶ تا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا

مهاجرت کردن، یکی از تصمیمات مهم زندگی بوده که بر آینده افراد تاثیرگذار است به همین علت یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد مهاجرت دارند، انتخاب بهترین کشور برای مهاجران است. عواملی مانند: فرصت شغلی، سیستم بهداشتی، دانشگاه‌های معتبر، اقتصاد قدرتمند و….باعث مهاجرت افراد به آن کشور می‌شود؛ بنابراین آشنایی با 6 تا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شما در جهت انتخاب مقصد کمک زیادی می‌کند.

 مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا کدام اند؟

برخی کشورها از مهاجران حمایت می‌کنند و به فرهنگ و مذهب آن‌ها احترام می‌گذارند و همچنین برنامه‌های مختلفی برای جذب افراد متخصص فراهم می‌کنند. البته برنامه‌ها و سیاست‌های هر کشوری متفاوت است.

۱_ کانادا :

کانادا به دلیل کمبود نیروی متخصص و جمعیت پایین آن، یکی از کشورهای مها‌جرپذیر دنیا محسوب می‌شود. این کشور به دلیل سیستم آموزشی بسیار بالا و اقتصاد قوی، فرصت‌های شغلی فراوان برای افراد مهاجر ایجاد می‌کند و باعث شده هر ساله مهاجران زیادی به این کشور وارد شوند و اقامت بگیرند در سال ۲۰۲۲ اداره مهاجرت کانادا اعلائم کرد که بیش از ۴۳۷۰۰۰ نفر از مهاجرت به کانادا استقبال کرده‌اند. دولت کانادا برای تازه واردین، خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد که می‌توان با کمک آن‌ها مسکن مناسب و شغلی خوبی را پیدا کنید و برای ثبت‌نام فرزندان در مدارس کانادا از آن‌ها کمک بگیرید.

مهاجرت پذیرترین کشورهای دنیا

۲_ آلمان:

کشور آلمان یکی از شش تا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا بوده که مانند کانادا با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو است و مشاغلی همچون مهندسی و پرستاری تقاضی کاری بالایی در آلمان دارد. بسیاری از مهاجران به دلیل اقتصاد پایدار، دانشگاه‌های معتبر و مکان‌های دیدنی آلمان، علاقه‌مند به مهاجرت به این کشور هستند.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا یا سوئد

مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا -کشور آلمان

۳_ استرالیا:

استرالیا دومین کشور محبوب بین مهاجران است و به دلیل دانشگاه‌های معتبری که دراین کشور وجود دارد، سالانه دانشجویان بین‌المللی زیادی درخواست پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا دارند از سال ۲۰۲۲ دولت استرالیا به دلیل کمبود نیروی‌کار ظرفیت پذیرش مهاجران را از ۳۵۰۰۰نفر به ۱۹۵۰۰۰ نفر افزایش داد و همچنین در صورتی‌که سنی زیر ۴۵ سال، مهارت بالا و حداقل نمره ۶ آیلتس داشته باشید، واجد شرایط برای پذیرش در این کشور هستید.

مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا -کشور استرالیا

۴_ انگلستان:

در کشور انگلیس برنامه‌های بعد از تحصیل نسبت به دیگر کشورها تنوع بالاتری دارد و همچنین دولت انگلیس به دانشجویان بین‌المللی این اجازه را می‌دهد که بعد از فارغ‌التحصیلی تا ۲ سال در این کشور کار کنند و سپس برای اقامت دائم درخواست دهند. محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در انگلیس شامل: حسابداری، مدیریت، علوم انسانی، اقتصاد و  علوم اجتماعی است از آن‌جایی که انگلیس با کمبود نیروی‌کتر مواجه بوده، می‌توان از طریق یکی از روش‌های مهاجرت‌کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تولد فرزند و… مهاجرت کنید.

آکادمی مهاجرتی فیدان

مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا -کشور انگلستان

۵_ آمریکا:

از کشور آمریکا به عنوان سرزمین فرصت‌ها یاد می‌شود و از جزو 6 تا ازمهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است، آن هم به دلیل این‌که اغلب دانشگاه‌های معتبر جهان در آن وجود دارد و همچنین فرصت شغلی فراوان و دستمزد بالای مردم این کشور باعث شده که عده زیادی از افراد آرزو مهاجرت به آمریکا را داشته باشند‌. اقتصاد کشور آمریکا به شدت قدرتمند بوده و دارای بهترین سیستم تجاری و آموزشی است اما با این وجود دریافت گرین کارت آمریکا امکان دارد، پیچیده باشد‌.

مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا -کشور آمریکا

۶_ نروژ:

کشور نروژ به دلیل شاد بودن و زندگی سالم مردم آن در لیست مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا قرار دارد. آب و هوای نروژ برای دانشجویان بین‌المللی بسیار لذت‌بخش بوده و یک زندگی عالی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. میزان درآمد سالانه این کشور بالاتر از ۳۹۱۴۴ دلار بوده که از کشورهای انگلیس، آلمان، استرالیا و کانادا میزان درآمد مردم آن بیش‌تر است.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به انگلیس یا کانادا

مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا -کشور نروژ

مهم ترین دلایل مهاجرت به کشور کانادا

با وجود ابن‌که کشور آمریکا بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی در جهان را دارد و بسیار پیشرفته است اما به علت درگیری‌های سیاسی آن، برخی از افراد تمایل کم‌تری به مهاجرت به آمریکا دارند و اغلب مهاجران به همسایه ایالت متحده آمریکا به دلیل امنیت بسیار بالا، ثبات سیاسی و ارزان بودن هزینه زندگی و تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند. اغلب مردم کانادا مهاجر هستند به همین دلیل نژادپرستی کم‌تری در این کشور دیده می‌‍شود.

شرایط مهاجرپذیری کشور کانادا

کشور کانادا روش‌های مهاجرتی بسیار متنوعی دارد و سومین کشور مهاجر پذیر در دنیا محسوب می‌شود. یکی از این روش‌ها، برنامه اسکیل ورکر است که داوطلبان از نظر سن، سطح زبان، مدارک تحصیلی ، سایقه‌کاری و…. مورد ارزیابی قرار می گیرند و روش دیگر آن استارت آپ کانادا است، متقاضیانی که سرمایه زیادی دارند، می‌توانند به عنوان کارآفرین در کانادا مشغول به فعالیت شوند اما باید حداقل ۱۵۰ الی ۲۵۰ دلار سرمایه داشته باشند.

محبوب ترین کشور برای مهاجران

قبل از مهاجرت، آشنایی با 6 تا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کمک زیادی می‌کند. کشورهای مهاجرپذیر شامل: آلمان، استرایا، کانادا، آمریکا و…. است که به دلیل فرصت شغلی، سیستم بهداشتی، دانشگاه‌های معتبر، اقتصاد قدرتمند در این کشورها وجود دارد، جزو لیست مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا قرار گرفتند اما در بین این‌ها، کشور کانادا به دلیل امنیت بسیار بالا، ثبات سیاسی و ارزان بودن هزینه زندگی و تحصیل بین مهاجران بسیار محبوب‌تر است.
اگر هر سوالی در زمینه مهاجرت به کانادا دارید می توانید به سادگی با مراجعه به سایت فیدان از راهنمایی‌ها و مشاوره کارشناسان مجموعه بهره مند شوید.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا یا اروپا کدام برای زندگی و کار بهتر است؟

سوالات متداول:

چه عواملی باعث میشود کشوری جزو مهاجرپذیرترین کشوهای دنیا قرار بگیرد؟

عواملی مانند: اقتصاد قوی، کیفیت زندگی، فرصت شغلی، ثبات سیاسی و…… باعث شده که این کشور جزو مهاجرپذیرترین کشوهای دنیا قرار بگیرد.

برای اخذ تابعیت کشور خارجی چند سال زمان نیاز است؟

در اغلب کشورها با گذشت 3 الی 10 سال زندگی کردن در آن کشور می‌توانید تابعیت بگیرید.

بهترین روش‌های مهاجرتی کدام است؟

بهترین روش‌های مهاجرتی شامل: روش تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و …. است.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا