معرفی دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا در شهر نیوبرانزویک قرار دارد و سالانه نزدیک به 1000 دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شوند که از صد کشور جهان مشغول به تحصیل در نیوبرانزویک هستند؛ در این دانشگاه 14 دانشکده وجود دارد و بیش از 60 رشته شامل: هنر، علوم کامپیوتر، مدیریت، پرستاری، حقوق و….. توسط اساتید تدریس می‌شود و همچنین حدود 75 درصد تحقیقات دانشگاهی در نیوبرانزویک انجام شده و دارای بزرگ‌ترین آزمایشگاه نصویر برداری در جهان است.

آشنایی با دانشگاه نیوبرانزویک

این دانشگاه در سال 1785 به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه‌ انگلیسی زبان کانادا ساخته شد و دارای دو پردیس به نام پردیس فردریکتون و سنت جان دارد . دانشگاه نیوبرانزویک توسط گروهی وفادار به سلطنت انگلیس به وجود آمد و هم‌اکنون حدود 9700 دانشجو دارد که در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

چهار شرط پذیرش در نیوبرانزویک

برای پذیرش در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا باید شرایط لازم را داشته باشید و در صورتی‌که مدارک شما تایید شد، می‌توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

چهار شرط پذیرش در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

1- ارائه مدرک دیپلم:

برای دوره کارشناسی باید مدرک دیپلم 12 ساله‌ی خود را ارائه دهید و حداقل معدل برای پذیرش در مقطع کارشناسی 14 و حداقل معدل برای پذیرش در کارشناسی ارشد 15 است.

2- مدرک زبان:

متقاضی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و حداقل نمره 6.5 را در مهارت زبان به دست آورده باشد

همچنین بخوانید :  معرفی دانشگاه سایمون فریزر

3- ارائه انگیزه‌نامه:

متقاضی تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک باید یک انگیزه‌نامه داشته باشد و هدف خود را از تحصیل در این دانشگاه در آن قید کند.

4- مدارک هویتی:

داوطلب باید مدارک هویتی خود را تحویل دهد و پس از تایید مدارک توسط دانشگاه، می‌تواند مشغول به تحصیل شود.

پردیس های دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا دو پردیس دارد که 8 هزار دانشجو در پردیس فردریکتون و 2 هزار دانشجو در پردیس سنت جان وجود دارد.

آکادمی مهاجرتی فیدان

پردیس های دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

پردیس فردریکتون:

این پردیس در سال 1946 ساخته شد و در ابتدا به عنوان یک ساختمان علمی برای احترام به 35 فارغ‌التحصیل که در جنگ جهانی جان باختند به وجود آمد. پردیس فردریکتون یک ساختمان پنج طبقه است که مساحتی حدود 139000 فوت مربع دارد و دانشکده آموزش، علوم، حقوق، فلسفه و… در آن قرار گرفته است.

پردیس سنت جان:

این پردیس از سال 2010 شروع به فعالیت کرد که در پارک تاکر در منطقه میلیج ویل قرار دارد در پردیس سنت جان دانشکده پزشکی، دانشکده کسب و کار، دانشکده پرستاری، دانشکده مهندسی و دانشکده علوم قرار گرفته است.

ددلاین درخواست پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک

برای پذیرش در دانشگاه نیوبرانزویک باید در ترم‌های پاییز، زمستان و تابستان درخواست خود را ارسال کنید و بهتر است درخواست خود را زودتر از موعد مقرر شده، تحویل دهید.

ددلاین درخواست پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

ترم پاییز:

برای ثبت‌نام درترم پاییزدانشگاه نیوبرانزویک کانادا باید درخواست خود را قبل از اول ژوئن ارسال کنید.

ترم زمستان:

برای ثبت‌نام در ترم زمستان باید درخواست خود را پیش از اول اکتبر بفرستید.

ترم تابستان:

برای ثبت‌نام در ترم تابستان باید درخواست خود را قبل از اول فوریه ارسال کنید.

همچنین بخوانید :  معرفی دانشگاه وسترن انتاریو کانادا

رتبه دانشگاه نیوبزانزویک

این دانشگاه در رنبه 800 تا 1000 جهانی قرار دارد و رنبه کشوری آن 26 است . دانشگاه نیوبرانزویک جزو 30 دانشگاه برتر کشور کانادا بوده که جایگاه علمی بسیار بالایی دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک

هزینه تحصیل به عواملی مختلفی مانند: محل اقامت، رشته تحصیلی، دوره تحصیل و…. بستگی دارد اما به طور کلی هزینه تحصیل دانشجویان کانادایی تمام وقت، ترمی حدود 391250 تا 541950 دلار بوده و برای دانشجویان بین‌المللی تمام وقت این رقم به حدود  916150 الی 1066850 دلار می‌رسد.

هزینه تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

شرایط خوابگاه‌های دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا 2 خوابگاه در پردیس خود دارد و در پردیس فردیکتورن 13 خوابگاه و پردیس سنت جان 2 خوابگاه وجود دارد که در مدل‌های مختلفی مانند:سوئیت، آپارتمان و سنتی بوده که هزینه  آن‌ها حدود 500 دلار است.

بورسیه تحصیلی نیوبرانزویک

در مقطع کارشناسی اخذ بورسیه سخت‌تر بوده در حالی‌که در مقاطع ارشد و دکترا گرفتن بورسیه راحت‌تر است. دانشجویانی که نمرات بالایی دارند، می‌تواند مبلغی بین 500 تا 52000 دلار کانادا برای بورسیه دریافت کنند.

راهنما تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان بوده که هم‌اکنون حدود9700 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای دو پردیس که یکی از آن‌ها در سنت جان و دیگری در فردریکتون قرار دارد و دانشجویان بین‌المللی با داشتن شرایط لازم می‌تواند در این دانشگاه تحصیل کنند و در صورتی‌که در نمرات خوبی داشته باشند، می‌توانند مبلغی بین 500 تا5200 دلار کانادا بورسیه تحصیل دریافت کنند شما می‌توانید با استفاده از سایت فیدان از شرایط لازم برای درخواست پذیرش در این دانشگاه اطلاع یابید.

همچنین بخوانید :  لیست دانشگاه‌های کانادا بر اساس استان و رنکینگ برای اپلای

سوالات متداول:

آیا مدرک دانشگاه نیوبرانزویک در انگلستان و آمریکا قابل قبول است؟

بله بعد از دریافت مدرک می‌توانید به آمریکا و انگلیس بروید و در آن‌جا مشغول به کار شوید.

برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند چه نوع اقامتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد؟

برای دانشجویان مشغول به تحصیل، اقامت موقت تعلق می‌گیرد اما بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند با پیدا کردن اقامت دائم بگیرند.

آیا در هنگام تحصیل می‌توان در کانادا کار کرد؟

بله، شما می‌توانید به صورت پاره‌وقت همراه با تحصیل کار کنید.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا