چالش برانگیزترین مشکلات زندگی در کانادا

مشکلات زندگی در کانادا به گونه‌ای است که با دانستن آن‌ها می‌توانید منطقی‌تر برای مهاجرت تصمیم بگیرید. بسیاری از مردم به دلایل زیادی می‌خواهند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. بعضی از افراد برای کار، برخی برای تحصیلات عالی و یا برخی هم می‌خواهند تجارت جدید خود را در کشوری دیگر آغاز کنند. مهاجرت خیلی آسان  نیست، به خصوص زمانی که به یک کشور جدید مهاجرت می‌کنید، با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوید. امروزه کانادا گزینه‌ای عالی برای زندگی در میان افرادی است که نسبت به آینده خود کمال گرا هستند اما هر کشوری در کنار مزیت‌هایی که دارد دارای معایبی نیز است.

مراقبت ‌های بهداشتی  و تاخیر در خدمات درمانی کانادا

طبق گزارشات، مراقبت‌های بهداشتی رایگان در کانادا وجود ندارد. این یکی از مشکلات زندگی در کانادا است. در واقع سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا ناکارآمد و بد است در شهرهای بزرگ‌تر، افراد می‌توانند به طور رایگان به درمان اولیه و ضروری دسترسی داشته باشند اما در استان‌های دورافتاده، مراکز کافی برای دسترسی همگانی به مراقبت‌های بهداشتی وجود ندارد. ممکن است به دلیل دور بودن منطقه، تامین کنندگان زیادی در یک شهر وجود نداشته باشد. حتی اگر در آن موقعیت می‌توانید به نزدیک‌ترین بیمارستان بروید، ممکن است فقط مراقبت‌های جزئی دریافت کنید.

مراقبت ‌های بهداشتی  و تاخیر در خدمات درمانی کانادا

شاید برای شما هم سوال باشد پس بیمه درمانی رایگان در کانادا به چه معناست؟

در واقع اگر حداقل درآمد را داشته باشید در برخی از استان‌ها، شما حق بیمه درمانی را پرداخت می‌کنید. قانون بهداشت کانادا تجهیزات مراقبت‌های خانگی، مراقبت‌های طولانی مدت، عینک‌های طبی و مراقبت‌های دندانی را پوشش نمی‌دهد از طرفی هزینه‌ی داروهای تجویزی را باید آزاد پرداخت کنید مگر اینکه بیمه درمانی را تمدید کرده باشید. بسیاری از افراد فقط زمانی می‌توانند بیمه تامین شده را بپردازند که توسط کارفرمایشان پرداخت شود. لازم به ذکر است که تا زمان انجام عمل جراحی در لیست انتظار دو ساله قرار می‌گیرید و این موضوع برای بیمارانی که نیاز به جراحی دارند، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زندگی در کانادا محسوب می‌شود. افرادی که پول کافی دارند. اغلب برای انجام عمل جراحی به ایالات متحده می‌روند و در کل سیستم بهداشتی کانادا زمان زیادی از افراد می‌گیرد.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا مدرک زبان کلید موفقیت در مهاجرت به کانادا

شاید برای شما هم سوال باشد پس بیمه درمانی رایگان در کانادا به چه معناست؟

 

دولت کنترلگر کانادا

اکثر مردم کانادا فکر می‌کنند که قوانین و مقررات که در این کشور وجود دارد باعث دخالت در تصمیمات آن‌ها برای زندگی خود می‌شود. تقریبا بررسی تمام نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم محلی نشان دهنده این است که آن‌ها ترجیح می‌دهند قوانین کم‌تری وجود داشته باشد. جالب است بدانید دولت در مورد همه چیز تصمیم می‌گیرد، حتی مواردی که از دید شما اهمیت چندانی ندارد؛ مانند میزان چربی ترانس برای هر وعده غذایی رستوران یا این‌که چقدر می‌توان یک همبرگر یا استیک را پخت!! به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند قوانین کم‌تری برای رعایت وجود داشته باشد و دولت کم‌تر در زندگی آنان دخالت کند، چون معتقدند مقررات کانادا بیش از حد مزاحم کار آنهاست. اما اگر این موضوع از نظر شما چندان مهم نیست، این مسئله می‌تواند برای شما نقطه ضعف محسوب نشود. ولی اگر می‌خواهید زندگی خود را طبق میل خود انجام دهید، این مسئله برای شما معظل است.

کانادا و سبک زندگی گران

در مقایسه با زندگی در سایر کشورها، هزینه‌های بسیار بالاتری برای زندگی در کانادا خواهید داشت و از آن جایی که اقتصاد در هرکشوری حرف اول را می‌زند این موضوع یکی از مهم‌ترین مشکلات زندگی در کانادا است. غذا هزینه قابل توجهی دارد. خرید مرغ تقریباً دو برابر هزینه‌ای است که در آمریکا پرداخت می‌کنید. برخی از خانوارها می‌توانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند و در این مسئله جلوتر روند، اما اکثر آن‌ها متوجه این موضوع می‌شوند که هزینه‌ها در بهترین حالت با وضعیت فعلی آن‌ها قابل مقایسه است. همچنین اجاره خانه در شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو  بسیار بالاست.

تنوع آب و هوایی در کانادا

اگر تحمل آب و هوای سرد را ندارید. بهتر است به کانادا مهاجرت نکنید. بسته به این‌که چه منطقه یا شهری را در کانادا به عنوان محل زندگی خود انتخاب می‌کنید. آب و هوا می‌تواند متفاوت باشد. اکثر استان‌های آن در تابستان، به اندازه 6 هفته گرمای بی رحمانه دارد همچنین در کانادا سواحل شگفت انگیز و خط ساحلی زیبایی نیز دیده می‌شود، به جز تابستان‌های کوتاهی در بیش‌تر فصول سال دارد، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها یخ زده بوده و زمین در دمای زیر صفر درجه پوشیده از برف است. مناطق شمالی کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان دارای محیط سردتری بوده و این سرمای هوای از یکی از مشکلات زندگی در کانادا محسوب می‌شود در مناطق شمالی  فصل  زمستان تا 8 ماه طول می‌کشد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برف، زیبایی مناظر طبیعت را افزایش می‌دهد اما بیرون رفتن و لذت بردن در این زیبایی طبیعت دشوار خواهد بود.

آکادمی مهاجرتی فیدان

تنوع آب و هوایی در کانادا

فرآیند چالش برانگیز مهاجرت به کانادا

قوانین مهاجرت در کانادا بسیار پیچیده است. سالانه حدود 250000 مهاجر ویزای کانادا را دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید برای مدت کوتاهی در کانادا اجازه کار داشته باشید، باید 1500 دلار به عنوان هزینه مهاجرت بپردازید. کارگران ماهر از اولویت بیش‌تری در  دولت کانادا برخوردارند. اگر نمی‌توانید ثابت کنید که در پیشرفت اقتصاد کانادا می‌توانید سهم داشته باشید، دریافت تاییدیه کار در کانادا دشوار خواهد بود. اگر اعضای خانواده‌ای دارید که از قبل دارای وضعیت اقامت کانادا هستند، می‌توانید از این مشکل چشم پوشی کنید.

همچنین بخوانید :  خرید فرانچایز در کانادا | بررسی آمار و ارقام فرانچایز کانادا

بازار کار کانادا

یکی از مشکلات زندگی در کانادا بازار کار آن است. شغل در کانادا به گونه‌ای بوده که با وجود این‌که زمان زیادی را از شما می‌گیرد دستمزد خیلی کمی دارد. اگر وقتی به کانادا رفتید به کار نیاز داشتید سعی داشته باشید خودتان کارآفرینی کنید چون شغل در کانادا به راحتی به دست نمی‌آید در واقع بسیاری از کانادایی‌ها در دو تا سه تا شغل مختلف کار می‌کنند تا درآمد کافی برای معیشت خود داشته باشند.

بازار کار کانادا

دشواری پیدا کردن فرصت شغلی برای جوانان در کانادا

جوانان فرصت‌های شغلی کمی دارند.  رفتن به کالج یا دانشگاه شغلی را تضمین نمی‌کند و برخی از فارغ‌التحصیلان برای کسب تجربه، کارآموزی بدون دستمزد انجام می‌دهند. نهایت اکثر آن‌ها با مشاغل کم درآمد مواجه می‌شوند و سال‌ها برای باز پرداخت وام دانشجویی خود تلاش می‌کنند از طرفی سیستم آموزشی کانادا دارای نقص‌های بزرگی است و نیاز به بازنگری اساسی دارد. شاید هم به همین دلیل است که آموزش در خانه طرفدار بیشتری دارد، حتی در شهرهای بزرگ هم این قضیه صادق است  تا زمانی که دولت برای سرمایه‌گذاری در سیستم آموزشی صرفه‌جویی می‌کند امید چندانی به پیشرفت در این زمینه وجود ندارد.

دشواری پیدا کردن فرصت شغلی برای جوانان در کانادا

عدم دسترسی آسان به مراکز مدرن در بعضی مناطق کانادا

بیش‌تر مردم، کشور  کانادا را با شهرهای تورنتو، ونکوور یا مونترال می‌شناسند. اگر تصمیم دارید هنگام مهاجرت به کانادا خارج از این سه منطقه مهم زندگی کنید، دسترسی به مراکز مدرن، ممکن است برای شما تا حدودی چالش ایجاد کند. این موضوع به خودی خود یکی از مشکلات زندگی در کانادا است از طرفی همیشه می‌توانید اقلام را به صورت آنلاین سفارش دهید اما این امتیاز ممکن است باعث افزایش تعرفه‌های مالیات‌ شود که این مالیات به محل زندگی شما بستگی دارد.  اگر طرفدار رفتن به کنسرت یا شرکت در رویدادهای تفریحی و سرگرمی هستید و از آن لذت می‌برید، در واقع گزینه‌های شما در خارج از این شهرها محدود می‌شود.

همچنین بخوانید :  چگونه در کانادا خودرو اجاره کنیم؟|مراحل کرایه خودرو در کانادا

عدم دسترسی آسان به مراکز مدرن در بعضی مناطق کانادا

تبدیل نرخ ارز نامطلوب در کانادا

نرخ تبدیل دلار کانادا نامطلوب بوده، به غیر از سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نرخ ارز پول کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان مطلوب نبوده است. در حال حاضر نرخ معادل 1 دلار کانادا برابر با 0/75 دلار آمریکا بوده که این امر باعث دشواری خرید، آنلاین کالاها می‌شود مگر اینکه از خورده فروشی‌ها خرید کنید که در داخل کشور مستقر هستند. برخی از ساکنان سعی می‌کنند با داشتن حساب‌های بانکی به دلارهای کانادا و آمریکا، این مشکل را برطرف کرده و در صورت امکان از آن طرف مرز خرید کنند.

چالش‌ های قابل چشم پوشی در کانادا

اگرچه کانادا مشکلات زیادی از نظر نرخ ارز، مشکل بیکاری جوانان،مراقبت‌های بهداشتی و…..دارد، اما کیفیت زندگی خوبی را برای شهروندان خود فراهم می‌‍کند. جالب است بدانید با وجود تمام این مشکلات زندگی در کانادا، بسیاری از افراد آرزوی اقامت در کانادا را دارند. این کشور مناظر فوق العاده‌ای دارد که آن را به مکانی جذاب برای افراد تبدیل می‌کند. اگر همچنان قصد مهاجرت به کانادا را دارید، این اطلاعات به شما کمک می کند تا در محل اقامت جدید خود سازگار و ساکن شوید.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا