مشاغل مورد نیاز کانادا | آشنایی با مشاغل پرمتقاضی در کانادا

امروزه مهاجرت به کانادا به هدف اول بسیاری از افراد تبدیل شده است. برای مهاجرت به این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که در میان آن‌ها مهاجرت شغلی به عنوان یکی از پرمتقاضی‌ترین روش‌ها به شمار می‌آید. اگر قصد مهاجرت از طریق این روش را دارید، بهتر است پیش از هر چیز با مشاغل مورد نیاز در کانادا آشنا شوید تا بتوانید شانس خود را برای اخذ اقامت این کشور افزایش دهید.

طبقه بندی مشاغل در کانادا

آکادمی مشاغل کشور کانادا بر مبنای سیستمی تحت عنوان طبقه بندی مشاغل کانادا (National Occupational Classification) یا به شکل اختصاری ناک (NOC) طبقه بندی می‌شوند. معیار دسته‌بندی این مشاغل بر مبنای نوع وظایف، ماهیت شغل، هدف کاری و … است.مشاغل مختلف در کشور کانادا به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

· مشاغل نوع صفر

در این دسته‌بندی مشاغل مدیریتی نظیر: مدیریت ارشد، مدیران کسب و کارها، تبلیغات بازاریابی و مالی قرار می‌گیرند.

طبقه بندی مشاغل در کانادا

· مشاغل نوع A

این دسته از مشاغل نیازمند مدارک دانشگاهی سطح بالا بوده و مشاغلی نظیر پزشکی، مهندسی و تدریس جزو آن قرار می‌گیرند.

· مشاغل نوع  B

مشاغل این دسته‌بندی تخصصی بوده و افرادی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند که دارای مدرک دانشگاهی مرتبط با شغلی یا گواهی تخصصی مانند مدارک فنی وحرفه ای مرتبط با شغل خود هستند. داشتن حداقل مدرک دیپلم برای این مشاغل ضروری بوده و از جمله آن‌ها می‌توان به: برقکاری، تاسیسات و آشپزی اشاره کرد.

· مشاغل نوع C

این دسته در رده مشاغل متوسط قرار می‌گیرند و داشتن تحصیلات دبیرستانی و آموزشی تخصصی برای آن‌ها کفایت می‌کند. از جمله مشاغل نوع C می‌توان به: رانندگی، گارسون و قصاب اشاره کرد.

· مشاغل نوع D

آموزش مشاغل نوع D معمولا در حین کار بوده و اشتغال در آن‌ها نیاز به مدرک دانشگاهی خاصی ندارد. مشاغل خدماتی و نظافتی از جمله این مشاغل به شمار می‌آیند.

همچنین بخوانید :  معرفی دانشگاه آلبرتا کانادا

بررسی شرایط کار در کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی به شمار می‌آید. شرایط آب و هوایی مناسب، منابع طبیعی و معدنی متعدد و  مدیریت صحیح موجب شده تا این کشور پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند.

آکادمی مهاجرتی فیدان

کار در کانادا به عنوان سومین روش پرطرفدار برای مهاجرت در میان ایرانیان محسوب می‌شود و مطابق آخرین آمار بیش از 150 هزار ایرانی از طریق روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت کرده‌اند. برای مهاجرت کاری به کانادا می‌توان از روش‌های مختلفی از جمله: اکسپرس اینتری، مهاجرت استانی، پیشنهاد کاری و کار پس از تحصیل اشاره کرد.

فهرست مشاغل مورد نیاز در کانادا

در حال حاضر در کشور کانادا برای بسیاری از مشاغل تخصصی، فرصت‌های شغلی مناسبی برای متقضایان مهاجرت فراهم شده که لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به شرح زیر است:

· مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

حوزه فناوری اطلاعات و IT به عنوان یکی از رو به رشدترین حوزه‌ها در جهان شناخته می‌شود و در کشور کانادا نیز تقاضای بسیار بالایی برای این دسته از مشاغل وجود دارد. علاوه بر تقاضای بالا، میزان درآمد این دسته از مشاغل نیز بسیار مناسب بوده و شما می‌توانید با مهاجرت به کانادا به درآمد بسیار مناسبی دست پیدا کنید.

مهندس it در کانادا

از جمله عناوین شغلی مرتبط با این حوزه می‌توان به: برنامه نویس کامپیوتر‌، طراح و توسعه دهنده وب، توسعه دهنده نرم افزار، کارشناس داده، مدیر فناوری اطلاعات و تکنسین شبکه‌های کامپیوتری اشاره کرد.

· مشاغل اداری

برخلاف تصورات، مشاغل اداری نیز به عنوان یکی از دسته مشاغل مورد نیاز کانادا به شمار می‌آیند و در سال‌های اخیر افراد بسیاری برای فعالیت در این حوزه به کشور کانادا مهاجرت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که میزان پذیرش مشاغل اداری از میان مهاجران در سال‌های آینده نیز افزایش یابد.

مشاغل متعددی را می‌توان در زیرمجموعه مشاغل اداری قرار داد که هر کدام در گروه مهارتی‌های متفاوتی هستند. از مهم‌ترین مشاغل اداری در کانادا می‌توان به: کارمند دفتری، کارمند ورود اطلاعات، دستیار حقوقی، دستیار امور اداری و کارمند دفتری اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

· مشاغل فنی و تولیدی

این دسته از مشاغل نیاز به مهارت تخصصی بالایی دارند و افرادی که قصد مهاجرت از طریق مشاغل فنی و تولیدی را دارند، باید رزومه‌ مناسبی برای ارائه به کارفرما داشته باشند. مشاغل تولیدی بخش مهمی از اقتصاد کانادا را تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل پذیرش افراد در این دسته نیز با دقت بیش‌تری همراه است.

مشاغلی مانند: اپراتور دستگاه‌های تولیدی، مونتاژ کاری، جوشکاری، سوپروایزر تولید، مکانیک دستگاه سنگین، مکانیک خودرو و نجاری در زیرمجموعه این مشاغل قرار می‌گیرند.

· مشاغل مهندسی

مهندسی همواره به عنوان یکی از دسته مشاغلی محسوب می‌شود که از شانس بالایی برای مهاجرت به کشورهای دیگر برخوردار بوده است. حوزه‌های مختلف مهندسی نظیر: مهندسی عمران، مهندسی معماری، کارشناس کنترل کیفیت، مهندسی صنایع و مدیریت مهندسی را می‌توان در زیرمجموعه این مشاغل به شمار آورد.

· مشاغل پزشکی و دامپزشکی

حوزه پزشکی یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها در کشور کانادا به شمار می‌آید. فعالیت در این حوزه نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد. شرایط کاری کانادا در حوزه درمان بسیار مناسب بوده و مزایای متعددی برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

با شروع بحران کرونا نیاز کانادا به نیروهای درمانی افزایش یافت و به همین دلیل متقاضیان بیش‌تری می‌توانند برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. عناوین شغلی نظیر: پرستار، داروساز، روانشناس، فیزیوتراپیست، دستیار کادر درمان و کمک پرستار در زمره مشاغل مورد نیاز کانادا قرار می‌گیرند.

در حال حاضر میزان مهاجرت دامپزشک به کانادا بسیار بالا بوده و حدودا 12500 دامپزشک در کانادا سکونت دارند. کشور کانادا  به دلیل استانداردهای بالای دامپزشکی آن برای بسیاری از دامپزشکان مقصدی محبوب بوده که حدود 75 درصد آن‌ها در کلینیک‌ها و بقیه  در آزمایشگاه‌ها، مزارع و…مشغول به کار هستند.انتظار می‌‌رود تا سال 2026 بازارکار کانادا حدود 19 درصد رشد کند؛ بنابراین دامپزشکان واجد شرایط می‌تواند از روش‌های مختلف برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند

همچنین بخوانید :  مهاجرت پزشک به کانادا

· مشاغل مالی

مشاغل مالی همواره در زیرمجموعه مشاغل پردرآمد و پرمتقاضی به شمار می‌آیند. در کشور کانادا نیز شرایط مناسبی برای پذیرش افراد متخصص در حوزه‌های مالی و حسابداری فراهم شده و افراد با تجربه در این حوزه می‌توانند برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند.

تحلیلگر کسب و کار، مدیر مالی، حسابداری، مشاور ارشد مالی، کنترل کننده حسابداری، کارمند منابع انسانی و حسابدار مالیاتی تنها بخش اندکی از مشاغل این حوزه را تشکیل می‌دهند.

نتیجه گیری:

مهاجرت شغلی به کانادا از جمله روش‌هایی است که شرایط خاص خود را داشته و افراد متقاضی باید از پیش‌نیازهای لازم برخوردار باشند. آشنایی با مشاغل مورد نیاز کانادا تنها بخش اندکی از اطلاعات لازم برای اخذ اقامت کانادا را تشکیل می‌دهد.

کار در کانادا

مشاوره حرفه‌ای تحت نظر افراد متخصص می‌تواند مسیر اخذ اقامت کانادا را برای شما هموار کند. کارشناسان مجموعه فیدان بر مبنای شرایط شما بهترین مسیر مهاجرتی را در نظر گرفته و به شما در مسیر مهاجرت به کانادا کمک خواهند کرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

ناک شغلی کانادا چیست؟

در بازار کار کانادا مشاغل بر اساس معیارهای مختلفی از جمله: ماهیت کار، وظایف، اهداف و … در 5 گروه 0، A، B، C و D دسته‌بندی می‌شوند که افراد متقاضی مهاجرت باید با این دسته‌بندی آشنایی داشته باشند.

چه مشاغلی در کشور کانادا شانس پذیرش بالاتری دارند؟

از جمله مشاغل پرمقاضی در کانادا می‌توان به مشاغل حوزه: فناوری اطلاعات، پزشکی، مالی، تولیدی، فنی و تخصصی و تدارکات اشاره کرد.

کدام استان‌های کانادا پذیرش شغلی بهتری دارند؟

اخذ ویزای کاری و پذیرش شغلی در کانادا به حوزه کار و نیاز هر استان بستگی داشته و به شکل دقیق نمی‌توان از استان خاصی نام برند. شما می‌توانید بر مبنای تخصص خود و از طریق مشاوره با متخصصان فیدان، بهترین استان را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا