مردم کانادا و هر آنچه که باید در مورد فرهنگ آنها بدانید

هر کشوری در جهان آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد. که کانادا نیز از این امر مستثنا نبوده و فرهنگ، زبان و آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا بوده به همین دلیل باعث تنوع فرهنگی زیادی در این کشور شده است. فرهنگ این کشور تا حدی شبیه با آداب و رسوم بومیان این منطقه است؛ بنابراین قبل از مهاجرت، بهتر است در مورد آنچه درباره مردم کانادا باید بدانید، تحقیق کنید و اطلاع یابید.

چهار تا از مهم ترین فرهنگ مردم کانادا

کشور کانادا به دلیل نزدیکی به آمریکا ویژگی‌های رفتاری مشابه، زیادی دارند مانند: آزادی‌بیان، روحیه قوی و….است. مردم کانادا احترام زیادی به افراد قائل هستند، و حقوق برابر، صداقت، صبر، وحدت و…. از ویژگی‌های بارز مردمان کانادا محسوب می‌شود.

فرهنگ مردم کانادا

1_ عدم صدا زدن افراد به اسم کوچک:

زمانی‌که رابطه دو نفر رسمی است در کشور کانادا باید به فامیل همدیگر را صدا بزنند و از کلمه خانم یا آقا استفاده می‌کنند و تا زمانی‌که رابطه آن‌ها تبدیل به رابطه غیر رسمی نشده است، نباید همدیگر را به اسم کوچک صدا کنند.

2- تمایل به صحبت کردن به زبان گفتاری:

مردم کانادا از زبان گفتاری ببش‌تر از زبان بدن استفاده می‌کنند و در گفتارشان صداقت کامل دارد. خیلی راحت اطرافیان را در جریان زندگی‌شان قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید :  بررسی شرایط تبدیل سابقه کار به مدرک دانشگاهی در ایران

3- کادو دادن به میزبان:

در کشور کانادا قبل از رفتن به خانه‌ی کسی حتما با خود یک کادو کوچک ببرید اما توجه داشته باشید در این کشور نباید از پول نقد به جای کادو استفاده کنید، زیرا این حرکت امکان دارد نوعی بی‌ادبی به میزبان باشد.

4- آداب غذا خوردن در کانادا:

در زمان غذا خوردن به هیچ‌ عنوان آرنجتان روی میز قرار ندهید و روی هر صندلی ننشینید. آنچه باید در مورد مردمان کانادا بدانید این است‌ که قبل از شروع مهمانی غذاخوردن را آغاز نکنید زیرا رفتار خوبی به حساب نمی‌آید.

زبان مردم کانادا

اولین افرادی که به کانادا وارد شدند، فرانسوی‌ها و بریتانیاها هستند به همین دلیل زبان انگلیسی و فرانسوی از زبان رسمی این کشور است. اما به علت مهاجرت‌پذیر بودن کانادا، زبان فرانسه و انگلیسی تنها زبان رایج این کشور محسوب نمی‌شود. جمعیتی ازمردم کانادا به زبان آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و…. صحبت می‌کنند.

زبان مردم کانادا

آکادمی مهاجرتی فیدان

دین مردم کانادا

در کشور کانادا، ادیان و مذاهب مختلفی وجود دارد اما اغلب مردم کانادا، مسیحی هستند و همچنین برخی دین بودیسم، یهودیت، هندوئیسم و اسلام در کانادا دیده می‌شود.

فرهنگ کار در کشور کانادا

مردم کشور کانادا به قرارهای کاری حساس هستند و یکی از معیارهای مهم آن‌ها در جلسه کاری، رفتار مودبانه در جلسات و برقراری ارتباط چشمی در حین احوال‌پرسی و دست دادن محکم به افراد است. روزهای کاری در کشور کانادا از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹صبح تا ۵ بعدظهر بوده و قرارهای کاری معمولا صبح برگزار می‌شود .

آنچه باید در مورد مردم کانادا بدانید این بوده  که آنها به وقت‌شناسی اهمیت زیادی می‌دهند و توجه داشته باشید در جلسه کاری از مقایسه تجربه‌کاری کانادا و آمریکا جدا پرهیز کنید.

همچنین بخوانید :  اخذ شهروندی کانادا | دلایل رد صلاحیت کانادا

غذاهای کانادایی

تنوع غذایی دراین کشور بسیار زیاد است و اکثر غذاهای کانادا از کشورهای فرانسه و ایتالیا وارد این کشور شده‌اند.

رفتارهای نامناسب از نظر مردم کانادا

مردم کانادا خمیازه کشیدن، خیره شدن به غریبه‌ها، عطسه کردن، نگاه کردن زیاد به موبایل و… رفتار نامناسبی می‌دانند.

رفتارهای نامناسب در کشور کانادا

ایرانی‌ها در  کانادا

امروزه تعداد ایرانیان در کشور کانادا رو به افزایش است و در سال ۲۰۱۶ جمعیت ایرانیان مقیم در کشور کانادا، ۲۱۰۰۰۰ نفر اعلائم شده و به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشور جمعیت آن روزبه روز درحال افزایش است.

ایرانی ها در کانادا- مردم کانادا

نتیجه گیری :

کشور کانادا آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد. در این کشور آنچه باید در مورد مردم کانادا بدانید، این است که کادو دادن به میزبان، تمایل به صحبت کردن به زبان گفتاری، عدم صدا زدن افراد به اسم کوچک و….. از فرهنگ مهم مردم کانادا است.

همچنین زبان اغلب مردمان آن فرانسوی و انگلیسی بوده و اغلب مردم آن، مسیحی هستند. علاوه بر این قرارهای کاری معمولا در کانادا صبح برگزار می‌شود و مردم کانادا به وقت‌شناسی اهمیت زیادی می‌دهند، همچنین خمیازه کشیدن و عطسه کردن را رفتار نامناسبی می‌دانند.

اگر هر سوالی در زمینه مهاجرت به کانادا یا فرهنگ و آداب رسوم این کشور دارید می توانید همین حالا با مراجعه به سایت فیدان از مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان مجموعه بهره مند شوید.

سوالات متداول:

مردم کانادا تحت‌تاثیر چه فرهنگ‌هایی هستند؟

مردم کانادا بیش‌تر تحت‌ثایر فرهنگ انگلیس و فرانسه هستند.

آب و هوای کانادا چطور است؟

کشور کانادا آب و هوای سرد و قطبی دارد و نزدیک به مرز آمریکا هوا معتدل بوده و در شمال کانادا هوا سردتر است و زمستان‌های بسیار سردی در کانادا دیده می‌شود.

همچنین بخوانید :  شرایط اخذ اقامت دائم کانادا در سال 2023 (هزینه ها و پیش نیازها)

فرهنگ غذا خوردن در کانادا به چه صورت است؟

مردم کانادا بعد از نشستن تمامی مهمان‌ها غذا را سرو می‌کنند و تا زمانی که فرد بزرگ‌تر خانواده شروع به غذا خوردن نکرده است، بقیه افراد منتظر او می‌مانند.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا