شرایط اخذ اقامت دائم کانادا در سال 2023 (هزینه ها و پیش نیازها)

امروزه افراد بسیاری برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند، مسئله‌ مهمی که در مورد مهاجرت وجود دارد، آن است که در اکثر روش‌های مهاجرتی محدودیت زمانی برای حضور در کشور مقصد وجود داشته و پس از پایان مدت مشخص، ویزای فرد لغو خواهد شد؛ به همین دلیل مهاجرانی که قصد حضور بلند مدت در کانادا را دارند، باید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. در ادامه به شکلی مفصل به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد.

چرا باید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کرد؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، اکثر روش‌های مهاجرتی به کانادا دارای محدود زمانی بوده و فرد پس از پایان مدت مشخص باید به کشور خود بازگردد، با توجه به آن‌که بسیاری از افراد با هدف حضور بلند مدت و بدون محدودیت زمانی به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، باید به دنبال راه‌کاری موثر برای دریافت اقامت کانادا به صورت دائم بود.

علاوه بر این مورد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که اهمیت اخذ اقامت دائم کانادا را نمایان می‌کند:

·  فرصت های شغلی

اقامت دائم به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک فرد ساکن کانادا به صورت آزادانه و بدون محدودیت‌‌های زمانی، در شرکت‌ها و صنایع مختلف فعالیت کنید. با دریافت اقامت دائم، امکان دستیابی به مزایای اجتماعی و اقتصادی مختلف برای شما فراهم می‌شود.

فرصت های شغلی

· خدمات بهداشتی و درمانی

کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه سیستم‌ بهداشتی و درمانی شناخته می‌شود. دولت کانادا برای شهروندان و افرادی که اقامت دائم این کشور را در اختیار دارند، مزایای متعددی را در نظر گرفته و شما می‌توانید از تخفیفات ویژه این کشور بهره‌مند شوید.

همچنین بخوانید :  روش های مختلف مهاجرت به کانادا زیر 18 سال

· امکان مهاجرت برای خانواده

دوری از خانواده یکی از مسائلی است که برای بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت شرایط دشواری را رقم زده است. اخذ اقامت دائم کانادا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید خانواده‌تان را به کشور کانادا دعوت کرده و در این کشور زندگی کنید.

· شهروندی کانادا

میان شهرندی کانادا و اقامت دائم این کشور از نظر مزایا تفاوت‌های متعددی وجود دارد. شهروندی کانادا حقوق و مزایای بیش‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید از این طریق از حقوقی نظیر حق رای، تحصیل رایگان و خدمات درمانی متعدد بهره‌مند شوید.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

تمامی افرادی که اقامت موقت کانادا را در اختیار دارند و قصد ارائه درخواست اقامت دائم در کانادا را دارند، باید از یک سری الزامات و تعهدات برخوردار باشند. اولین و مهم‌ترین شرط برای پذیرش درخواست اقامت دائم، حضور در خاک کانادا به مدت 730 (2 سال) روز در 5 سال اخیر است.

آکادمی مهاجرتی فیدان

سریع ترین راه برای اخذ اقامت دائم کانادا

در سال 2015 دولت کانادا سیستم جدیدی را برای پذیرش مهاجران به صورت اقامت دائم راه‌اندازی کرد که این سیستم اکسپرس اینتری نام داشت. هدف از راه‌اندازی این سیستم بهبود اقتصاد کانادا و ایجاد تاثیر مثبت در فعالیت‌های اقتصادی این کشور از طریق پذیرش افراد با مهارت‌های متفاوت است.

سریع ترین راه برای اخذ اقامت دائم کانادا

افراد شرکت‌کننده در این سیستم بر مبنای شرایط و تجاربی که دارند، امتیاز بندی شده و افرادی که به حدنصاب مورد نظر دست پیدا کنند، می‌توانند واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا باشند. حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط بودن در اکسپرس اینتری نمره 67 از 100 است.

همچنین بخوانید :  چالش برانگیزترین مشکلات زندگی در کانادا

این امتیاز بر مبنای معیارهای مختلفی به افراد تعلق می‌گیرد و 6 معیار اصلی آن شامل: مهارت زبانی، آموزشی، تجربه شغلی، سن، سازگاری و ترتیب کار در کانادا می‌شود. افراد متقاضی می‌توانند از طریق مشاوران دارای مجوز در حوزه مهاجرت به کانادا در این سیستم شرکت نموده و برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

مدت زمان پذیرش اقامت دائم کانادا

مدت زمان پذیرش درخواست اقامت دائم در کانادا تا حد زیادی به مسیر و روشی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. علاوه بر این موضوع قوانین مهاجرت کانادا نیز می‌تواند بر روی زمان ذکر شده تاثیرگذار باشد.

به طور کلی برای اخذ اقامت دائم در کانادا باید حداقل پنج سال از اولین حضور شما در این کشور گذشته باشد؛ اما شما می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری مدت زمان ذکر شده را کاهش داده و سریع‌تر اقامت کانادا را بدست بیاورید.

به طور کلی برای اطلاع از زمان دقیق پردازش درخواست اقامت دائم، بهتر است با افراد متخصص و مشاوران با تجربه مشورت نمایید.

چالش های اقامت دائم کانادا

با وجود آن‌که اخذ اقامت دائم کانادا می‌تواند مزایا و ظرفیت‌های متعددی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ اما هم‌چنان نسبت به شهروندان مقیم کانادا محدودیت‌های بیش‌تری داشته و از حقوق اجتماعی کم‌تری برخوردارند.

مهاجران دارای اقامت دائم حق شرکت در انتخابات کانادا را ندارد؛ علاوه بر آن نمی‌توانند برای تصدی سمت‌های دولتی اقدام نمایند. این دسته از مهاجران برای سفر به کشورهای دیگر نیز محدودیت‌هایی داشته و به نسبت شهروندان کانادایی محدودیت بیش‌تری دارند.

پذیرش دائم کانادا در کم ترین زمان

اکثر افرادی که به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، قصد حضور طولانی مدت در این کشور را دارند، در همین راستا برای اقامت دائم کانادا اقدام می‌نمایند. البته برای اخذ پذیرش دائم در کانادا نیاز به مهاجرت موقت به این کشور وجود ندارد و افراد می‌توانند از طریق روش‌هایی نظیر اکسپرس اینتری برای حضور دائم در کانادا اقدام کنند.

همچنین بخوانید :  هر آنچه باید در مورد ایالت ساسکاچوان کانادا بدانید

پذیرش دائم کانادا در کم ترین زمان

این روش مهاجرتی مراحل و چارچوب‌های قانونی مشخصی دارد، به همین دلیل برای طی شدن صحیح مراحل و افزایش شانس پذیرش، بهتر است تمامی مراحل آن با همراهی افراد متخصص در زمینه مهاجرت به کانادا انجام بگیرد. تیم متخصصان فیدان با تجربه‌ای بالا در این زمینه، شما را همراهی کرده و مسیر پذیرش دائم در کانادا را برای شما هموار می‌کنند.

سوالات متداول


پذیرش دائم در کانادا چه مزایایی دراد؟

اخذ اقامت دائم کانادا موجب می‌شود تا افراد بتوانند بدون محدودیت زمانی در کشور کانادا اقامت داشته باشند، علاوه بر آن از مزایای دیگری نظیر: فرصت‌های شغلی مناسب، خدمات درمانی رایگان، فرصت مهاجرت برای خانواده و امکان اقدام برای دریافت شهروندی کانادا بهره‌مند شوند.


سریع‌ترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا چیست؟

سیستم اکسپرس اینتری به عنوان سریع‌ترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا محسوب می‌شوند و افراد می‌توانند با کسب امتیاز مناسب در این سیستم، جواز حضور در کانادا را بدست بیاورند.


برای اخذ اقامت دائم کانادا باید چه مدت از حضور فرد در خاک کانادا گذشته باشد؟

به طور کلی برای اخذ اقامت دائم در کانادا باید حداقل پنج سال از اولین حضور شما در این کشور گذشته باشد؛ اما شما می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری مدت زمان ذکر شده را کاهش داده و سریع‌تر اقامت کانادا را بدست بیاورید.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا