مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی 2024

کشور کانادا به علت شرایط مناسبی که از نظر هزینه‌ها م حمایت‌های لازم برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند، یکی از پر طرفدارترین کشورهای برای سرمایه‌گذاری است. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و صبر کافی است، برنامه‌های مختلفی برای این شکل از مهاجرت در کانادا وجود دارد، هر استان دارای برنامه‌ها و الزامات خاص خود است.

انواع ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری به دو دسته تقسیم می‌شود:

1) برنامه ویزای سرمایه گذاری فدرال

2) برنامه ویزای سرمایه گذاری استانی

 برنامه فدرال به سرمایه‌گذارانی که به صورت مستقل و بدون نیاز به حمایت مالی از طرف استان‌ها می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند، اختصاص دارد. در حالی که برنامه استانی به سرمایه‌گذارانی اختصاص دارد که توسط استان‌ها انتخاب شده‌اند و به شرط سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشخصی در استان می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. در حال حاضر اخذ اقامت دائم کانادا از فقط طریق سرمایه گذاری استانی PNP (Provincial Nominee Program) مقدور است و برنامه فدرالی برای اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری وجود ندارد. از همین رو استان‌های مختلف در کانادا هر ساله برای جذب سرمایه گذاران از کشورهای مختلف و ایجاد بیزنس، شرایطی را برای سرمایه گذاران اعلام می‌کنند.

انواع ویزای سرمایه گذاری استانی موارد زیر هستند:

· سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

گروه‌های مختلفی از کارآفرینی در کانادا وجود دارند، متقاضیان می‌توانند از طریق هر یک از این گروه‌ها در استان انتخابیشان کسب‌و کار راه اندازی کنند. بیشتر این برنامه‌های کارآفرینی استانی کانادا، به نمره آیلتس جنرال حداقل ۴ یا ۵ نیاز دارند.

· سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی

برای سرمایه‌ گذارانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری استانی و خود اشتغالی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، ورزش و هنر را دارند، دولت فدرال کانادا و همچنین دولت استانی کبک، برنامه‌های مختلفی ارائه می‌کند. برای خوداشتغالی مینیمم نمره زبان وجود ندارد بلکه بر اساس سیستم امتیاز بندی است، اگه نمره آیلتس جنرال حداقل ۴ تا ۹ داشته باشید، بین ۴ تا ۱۶ امتیاز دریافت می‌کنید. البته آشنایی با زبان فرانسه هم تا ۸ امتیاز برای شما خواهد داشت.

همچنین بخوانید :  بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

· سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ

ویزای استارتاپ کانادا، برای کارآفرینانی برنامه ریزی شده است که می‌توانند شرکت نوآورانه‌ای را ایجاد و در مقیاس جهانی رقابت کنند.

آکادمی مهاجرتی فیدان

نمره آیلتس جنرال برای این ویزا حداقل ۵ است.

· سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس یا ثبت شرکت

یکی‌دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری استانی، خرید بیزینس یا ثبت شرکت در کانادا است. از این طریق، مدیران یا مالکان کسب و کارها می‌توانند، بیزینس فعالی را از اشخاص دیگری در کانادا خریداری کنند و آن را توسعه دهند و یا بیزینس جدیدی را در این کشور ثبت کنند. این روش سرمایه گذاری تحت عنوان برنامه Owner Operator است و از طریق ویزای C11 کانادا و یا سرمایه گذاری از طریق انتقال درون شرکتی ICT می‌توانند ویزای کار موقت دریافت کنند و پس از طی مراحل لازم و اثبات سرمایه گذاری، برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. برای این برنامه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست البته پس از مدت مشخصی  فعالیت در کانادا، همزمان با اقدام برای اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری، باید در آزمون شرکت و نمره آیلتس جنرال حداقل ۶ در هر ۴ مهارت زبانی دریافت کنید.

سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس یا ثبت شرکت

صنایع قابل توجه برای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا به دلیل مراودات اقتصادی، حمایت از متخصصان و هزینه‌های پایین کسب‌وکار به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

مناسب‌ترین صنایع برای سرمایه گذاری استانی در کانادا موارد زیر هستند:

· فناوری

 بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری با متخصصان حرفه‌ای در این کشور جای گرفته‌اند. ۶۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه فناوری هوش مصنوعی و امنیت سایبری و توسعه نرم افزار در کانادا وجود دارد.

· تولید پیشرفته

کانادا در زمینه‌های روباتیک، فناوری اطلاعات و و ارتباطات چاپ سه بعدی به عنوان یکی از بهترین کشورهای برای تحقیق و توسعه شناخته می‌شود، ۱.۷ میلیون فرصت تولید در زمینه‌های دستگاه‌ها و تجهیزات، مواد شیمیایی و خودروسازی است.

· منابع طبیعی

نیمی از شرکت‌هایی که اسامی آن‌ها به صورت عمومی منتشر شده‌ است و در حوزه استخراج و اکتشاف معدن فعالیت می‌کنند، در کانادا هستند. این کشور با بیش از ۱.۷ میلیون فرصت شغلی در حوزه منابع طبیعی یکی از بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری استانی در حوزه‌های مواد معدنی و آهن، صنعت جنگل و نفت و گاز است.

همچنین بخوانید :  تأثیر مهاجرت توریستی بر توسعه گردشگری در کانادا

· صنعت سرگرمی و رسانه

تعداد سیار زیادی از پر فروش‌ترین بازی‌های ویدئویی و آثار برجسته هالیوودی در کانادا تولید شده‌اند. این کشور از پیشتازان در تولید جلوه‌های بصری و انیمیشن وبازی‌های ویدئویی است و۲۲۰ هزار فرصت شغلی در همین حوزه‌های جلوه‌های بصری و انیمیشن، بازی‌های ویدئویی و فیلم و تلویزیون در این کشور وجود دارد.

· کشاورزی تجاری

کشور کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد که شامل کشاورزی و  زیستگاه‌های گوناگون گیاهان و حیوانات است. ۲.۳ میلیون فرصت شغلی در زمینه‌های فرآوری خوراک و نوشیدنی، تولید محصولات کشاورزی و دامداری با هزینه‌های کم در کانادا برای سرمایه‌ گذاری استانی وجود دارد.

 مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا

 مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری استانی دو مرحله‌ای است؛ به این صورت که در ابتدا استان انتخابی شما، برنامه و پلن سرمایه گذاری را بررسی می‌کند و برای اطمینان از سکونت شما در استان مورد نظر و انجام کامل سرمایه گذاری، اجازه اخذ ورک پرمیت را برای شما و اعضای خانواده‌تان فراهم می‌کند. در مرحله دوم بعد از گذشت 1 الی 2 سال و درصورتی‌که بیزینس شما در حال فعالیت باشد و استان را ترک نکرده باشید، اقامت دائم به شما و خانواده‌تان اعطا خواهد شد.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

در هر استان مبلغ متفاتی برای انجام سرمایه گذاری منجر به اقامت دائم تعیین شده است. استان منیتوبا که مرکز آن وینی پگ است دو مبلغ ۱۵۰ هزار دلار و ۲۵۰ هزار دلار را مشخص کرده است. در استان بریتیش کلمبیا، حداقل مبلغ سرمایه گذاری شهرهای با کم جمعیت بجز ونکوور مبلغ ۲۰۰ هزار دلار است. البته در برخی استان‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری مالی، شرایط دیگری نیز وجود دارد.

برای سرمایه گذاری در استان انتاریو که یکی از مقاصد محبوب ایرانیان است، در بخش تورنتو مبلغ  حداقل ۸۰۰ هزار دلار و برای خارج از تورنتو ۴۰۰ هزار دلار می‌باشد.

مزایای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری کانادا امکان بهره‌مندی از فرصت‌های کاری، تحصیلی و زندگی بهتر را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کند.

برخی دیگر از مزایای این ویزا موارد زیر است:

  • در زمان ورود به کانادا فورا ورک پرمیت برای شما صادر می‌شود.
  • این روش برای برای کارآفرینان و مدیران مایل به ایجاد کسب و کار خود در کانادا بسیار مناسب است.
  • در این شیوه می‌توانید اقدام به دریافت کمک‌های دولتی و وام‌های بانکی کنید.
همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا با مدرک ناخن کاری

معایب مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری استانی را دارید ولی هنوز ابهاماتی برای شما وجود دارد بهتر است بدانید که علی رغم تمام مزایای مهاجرت به کانادا و وضعیت معیشتی مناسب این کشور و جایگاه علمی دانشگاه‌های ان، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ممکن است باعث محدودیت شما در برخی موارد باشد.

این موارد عبارت‌اند از:

  • اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری استانی دو مرحله ای است، یعنی یک‌بار توسط استان بررسی می‌شود و ورک پرمیت به افراد داده می‌شود و بعد از حدود دو سال و اثبات سرمایه به ان‌ها اقامت دائم اعطا می‌گردد.
  • دریافت اقامت دائم  کشور کانادا در این روش طولانی‌تر از سایر برنامه‌ها است.
  • این شیوه فقط در برخی استان‌ها اجرا می‌شود و در همه استان‌های کانادا نمی‌توان سرمایه گذاری کرد.

سرمایه گذاری استانی کانادا

برای مهاجرت به کشور پهناور کانادا روش‌های زیادی مانند تحصیلی یا گاردین یا… وجود دارد و همچنین مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری استانی نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها است که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره هرکدام از این‌ها با کارشناسان فیدان در ارتباط باشید. سرمایه گذاری در کانادا به روش‌هایی مانند کارآفرینی، خوداشتغالی، خرید شرکت و استارت اپ انجام می‌شود که البته شرایط در هر استان متفاوت است، فناوری و کشاورزی و رسانه و تولید و منابع طبیعی از مناسب‌ترین فرصت‌ها در این کشور می‌باشند.

سوالات متداول

آیا سرمایه گذاری کانادا منجر به اقامت دائم کانادا می‌شود؟

سرمایه گذاری استانی در کشور کانادا، مستقیما امکان دریافت اقامت را برای متقاضیان فراهم نمی‌کند. دریافت اقامت، پس از گذشت ۱ تا ۲ سال به شرط پابرجا بودن بیزینس امکان‌پذیر می‌شود.

آیا برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا، نمره زبان مورد نیاز است؟

بستگی به برنامه و روش سرمایه گذاری دارد. در بعضی از برنامه‌های سرمایه گذاری که منجر به اخذ ورک پرمیت می‌شوند، از ابتدا نیازی به ارائه نمره زبان نیست ولی بعدا در صورت درخواست برای دریافت اقامت دائم کانادا باید نمره زبان ارائه دهید.

در بعضی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری مانند ویزای استارت آپ کانادا که مستقیما منجر به اخذ اقامت دائم می‌شود، باید از همان ابتدا نمره آیلتس جنرال حداقل 5 و یا معادل آن را ارائه دهید

بهترین سرمایه گذاری در کانادا کدام است؟

سرمایه گذاری در کانادا به روش‌هایی مانند کارآفرینی، خوداشتغالی، خرید شرکت و استارت اپ انجام می‌شود که البته شرایط در هر استان متفاوت است، فناوری و کشاورزی و رسانه و تولید و منابع طبیعی از مناسب‌ترین فرصت‌ها در این کشور می‌باشند.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا