راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش کدامند؟

افزایش درخواست مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به کانادا در سال‌های اخیر به اندازه‌ای افزایش پیدا کرده است که فضای مهاجرپذیر این کشور را تبدیل به فضای رقابتی برای گرفتن اقامت دائم کانادا تبدیل کرده است. شما نیز می‌توانید از لیست راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش استفاده کنید تا از این طریق هم در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا درس بخوانید و هم از خدمات مهاجرتی و رفاهی این کشور استفاده نمایید.

دانشگاه‌های کانادا

نرخ پذیرش دانشگاه‌ها یعنی چه؟

متقاضیان تحصیل در کانادا معمولاً در هنگام جستجوی لیست دانشگاه‌های این کشور، باید فاکتور نرخ پذیرش آن را نیز در نظر بگیرند. برخی از دانشگاه‌ها نرخ پذیرش بسیار بالایی دارند، یعنی اینکه تعداد بالایی از متقاضیان تحصیل در آن دانشگاه پذیرش شده‌اند. بنابراین با انتخاب این دانشگاه‌ها شانس پذیرش شما بالا رفته و روند مهاجرتتان تسریع پیدا می‌کند.

دانشگاه لث بریج کانادا

این دانشگاه دولتی در استان آلبرتای کانادا، در شهری به همین نام واقع شده است. برای ورود به لث بریج نیازی به  شرکت در آزمون‌های ورودی ندارید. دو حوزه علوم اعصاب و کشاورزی در این دانشگاه بسیار پرآوازه هستند. به صورت کلی هزینه‌های زندگی در این شهر زیاد بالا نیست، البته این بستگی به سبک زندگی شما نیز دارد. یکی دیگر از پردیس‌های این دانشگاه در کلگری تاسیس شده است. لس بریج دارای هفت دانشکده و ۹۴ رشته تحصیلی در مقطع لیسانس و ۳۵ رشته برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا در کانادا است. رتبه این دانشگاه در میان موسسات آموزش عالی کانادا ۳۳ محسوب می‌گردد.

* نرخ پذیرش دانشگاه لث بریج ۹۳ درصد است.

دانشگاه ویلفرد لوریر

پردیس اصلی دانشگاه دولتی لوریر در شهر واترلو استان آنتاریو است، اما پردیس‌های دیگری در برتنفورد و کیچنر نیز دارد. رتبه این دانشگاه در کشور کانادا ۳۲ است. ۹۰ درصد پذیرش آن در مقطع کارشناسی کانادا انجام می‌شود. برای مطالعه شرایط پذیرش این دانشگاه به وب سایت آن در www.wlu.ca مراجعه کنید

*نرخ پذیرش در دانشگاه ویلفرد لوریر ۸۹ درصد است.

دانشگاه ویلفرد لوریر - دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه لیکهد کانادا

یکی دیگر از راحت‌ ترین دانشگاه‌ های کانادا با نرخ پذیرش بالا در استان آنتاریو، دانشگاه لیکهد است که در شهرهای تاندربی و اوریلیا پردیس دارد. دانشکده حقوقی به نام بورا لاسکین در این دانشگاه وجود دارد که یکی از بهترین مدارس بازرگانی در سطح بین المللی محسوب می‌گردد. هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این ۹ دانشکده دانشگاه تدریس می‌شوند. رتبه دانشگاه لیکهد در میان دانشگاه‌های کانادا ۲۸ است. لیکهد به‌عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل محسوب می‌گردد.

آکادمی مهاجرتی فیدان

* نرخ پذیرش دانشجویان در دانشگاه لیکهد کانادا ۸۲ درصد است.

همچنین بخوانید :  رشته‌ های پرطرفدار کانادا

دانشگاه رایرسون کانادا

یکی از بهترین دانشگاه‌ های کانادا برای تحصیل در شهر تورنتو، دانشگاه رایرسون است. در مقطع کارشناسی دانشگاه رایرسون، بزرگترین کالج بیزینس قرار گرفته است. تعداد ۱۲۱ رشته تحصیلی در سه مقطع، در هفت دانشکده این دانشگاه که شامل علوم معماری، اجتماعی، مدیریت تد راجرز، طراحی و ارتباطات، مهندسی، حقوق و هنر می‌شوند، تدریس می‌گردد. رتبه دانشگاه رایرسون در کشور کانادا ۲۶ است. متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از شرایط پذیرش دانشگاه به وب سایت آن در  www.torontomu.ca مراجعه کنند.

نرخ پذیرش دانشجویان در دانشگاه رایرسون ۸۰ درصد است.

دانشگاه رایرسون کانادا - دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

نام اختصاری این دانشگاه UNB است، و در استانی به همین نام قرار دارد. رتبه دانشگاه نیوبرانزویک در میان دانشگاه‌های برتر کانادا ۲۷  است. پردیس‌های این دانشگاه در شهرهای فرد ریکتون و سنت جان قرار گرفته‌اند. در این دانشگاه حدود ۷۵ رشته تحصیلی در مقطع لیسانس کانادا و بیشتر از ۳۰ رشته برای مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه شده است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان کانادا محسوب می‌گردد و در گذشته به آن آکادمی علوم و هنرهای لیبرال گفته می‌شد. پردیسی که در شهر سنت جان قرار دارد، در واقع محل دانشکده پزشکی انگلیسی زبان و موسسه پزشکی دالهاوزی است. این دانشگاه دفتری در کشور چین نیز دارد. بزرگترین مزیت این دانشگاه خوابگاه‌هایی است که برای دانشجویان بین‌الملل یا دانشجویانی که از استان‌های دیگر می‌آیند، تدارک دیده است.

نرخ پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک کانادا، ۷۴ درصد است.

دانشگاه گوئلف

یکی دیگر از دانشگاه‌های دانشجو پذیر شهر تورنتوی کانادا، دانشگاه گوئلف است. این دانشگاه  ۷ دانشکده تجارت، هنر، مهندسی، بیولوژیک و فیزیک، علوم انسانی، دامپزشکی و کشاورزی دارد و در رتبه ۱۹ دانشگاه‌های کانادا قرار می‌گیرد.

کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق تحصیل در این دانشگاه‌ها دارند، می‌توانند با برنامه ۱۰۵ یا برنامه‌های مشترک نیز اقدام کنند. بورسیه‌های مختلفی برای دانشجویان این دانشگاه بر اساس شایستگی آن‌ها یا برتری تحصیلی،  ارائه می‌شود. یکی از مزیت‌های دانشگاه گوئلف اقدامات آن برای شغل‌یابی‌دانشجویان از طریق ایجاد نمایشگاه‌ها است.

*نرخ پذیرش در دانشگاه گوئلف، ۷۰ درصد است.

دانشگاه گوئلف - دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه واترلو کانادا

کسانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای اقامت در شهر واترلو، استان آنتاریو را دارند، می‌توانند برای پذیرش در دانشگاه واترلو یا همان UW اقدام کنند. بزرگترین برنامه آموزش تعاونی پس از دوره متوسطه در سطح بین الملل توسط این دانشگاه ارائه می‌شود. رتبه دانشگاه واترلو در میان دانشگاه‌های کانادا ۹ است و یکی از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش محسوب می‌شود. پردیس‌های این دانشگاه در کمبریج، کیتچنز و استراتفورد تاسیس شده‌اند. صد رشته لیسانس در کانادا و ۱۹۰ رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه تدریس می‌گردند. فعالیت‌های فوق برنامه و مقالات شخصی شما برای پذیرش در این دانشگاه اثرگذار هستند.

نرخ پذیرش در دانشگاه واترلو کانادا، ۵۳ درصد است.

دانشگاه کنکوردیا کانادا

استان کبک کانادا همیشه شرایط ویژه‌ای برای دانشجویان بین‌الملل ارائه کرده است. دانشگاه کنکوردیا نیز از ادغام یک کالج و یک دانشگاه در شهر مونترال تاسیس شد. این دانشگاه در رتبه ۲۱ میان دانشگاه‌های کانادا قرار می‌گیرد. کنکوردیا برای دانشجویان خوابگاه و تمام خدمات رفاهی مانند سرویس غذا، سالن ورزشی، خدمات پشتیبانی، سالن مطالعه، اینترنت پرسرعت، سرویس بهداشتی و حمام و تمام امکانات لازم برای تحصیل دانشجویان راه دور علی‌الخصوص بین الملل را ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید :  اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

*نرخ پذیرش در دانشگاه کنکوردی کانادا، ۶۶ درصد است.

دانشگاه کنکوردیا کانادا - دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه سایمون فریز کانادا

کسانی که قصد تحصیل در استان خاصی مانند بریتیش کلمبیا را دارند، باید برای اخذ پذیرش دانشگاه سایمون فریز اقدام کنند. البته این دانشگاه دو پردیس دیگر در شهرهای ونکوور و برنابی نیز دارد. دانشگاه سایمون فریز با رتبه ۱۰، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌گردد. این دانشگاه نیز خدمات خوابگاه و تمام امکانات رفاهی را برای دانشجویان مخصوصاً دانشجویان بین الملل ارائه می‌کند. شما می‌توانید در هر سه مقطع تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتر کانادا، در این دانشگاه اقدام کنید.

*نرخ پذیرش در دانشگاه سایمون فریز کانادا، ۶۳ درصد است.

دانشگاه ویکتوریا کانادا

یکی دیگر از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادای برای پذیرش، دانشگاه‌ های واقع شده در استان بریتیش کلمبیا کانادا، دانشگاه ویکتوریا با رتبه ۱۴ در میان دانشگاه‌های این کشور است. ۹ دانشکده این دانشگاه در مناطق اوک بیک و سانیچ قرار گرفته‌اند. این دانشگاه که یکی از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش است تمام خدمات رفاهی و خوابگاهی را برای دانشجویان بین الملل ارائه می‌کند.

* نرخ پذیرش دانشجویان در دانشگاه ویکتوریا کانادا، ۶۳ درصد است.

دانشگاه ویکتوریا کانادا - دانشگاه‌های کانادا

کالج مدیریت تورنتو

یکی از کالج‌های خصوصی کانادا که یک پردیس دارد، کالج مدیریت تورنتو است. رشته‌های ارائه شده در این کالج مدیریت، مهمان نوازی، گردشگری  حسابداری، بازاریابی و فناوری اطلاعات هستند. کارفرمایان زیادی مشتاق استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه در شرکت‌های خود می‌باشند که حاصل ارائه خدمات آموزشی بسیار با کیفیت و بر اساس تجربه در این کالج است. مدرسه مدیریت تورنتو با مدارس و کالج‌‌های اروپا، آمریکای شمالی و سنگاپور همکاری دارد. متقاضیانی که قصد تحصیل در این کالج را دارن،  باید مدرک آزمون هوش Wonderlic را با حداقل نمره ۱۴ ۱۵ یا ۱۶ بر اساس برنامه‌های مختلف، ارائه کنند. هزینه‌های تحصیلی در این کالج به نسبت به صرفه هستند. کسانی که مجوز کار در حین تحصیل کانادا را دریافت کرده باشند، می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار باشند.

*نرخ پذیرش کالج مدیریت تورنتو، ۶۰ درصد است.

دانشگاه مک مستر کانادا

یکی دیگر از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش، دانشگاه مک مستر در شهر همیلتون استان آنتاریو کانادا است. این دانشگاه ۶ دانشکده در مهندسی، پزشکی، علوم انسانی  علوم اجتماعی و تجارت دارد. مک مستر عضو گروه  U۱۹ دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا نیز است. رتبه ۴ در میان برترین دانشگاه‌های کانادا، به دانشگاه مک مستر تعلق دارد. به طور میانگین هزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه برای یک سال، حدود ۱۰ هزار دلار بدون احتساب شهریه می‌شود. البته دانشجویان می‌توانند از ۵ نوع بورسیه مختلف این دانشگاه استفاده کنند. کسانی که قصد کار در هنگام تحصیل در دانشگاه مک مستر را دارند باید دارای شماره بیمه اجتماعی، مجوز تحصیلی و مشغول تحصیل در یک برنامه تمام وقت باشند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با شرایط و مراحل ویزای تحصیلی و تحصیل در کانادا

*نرخ پذیرش در دانشگاه مک مستر کانادا، ۵۹ درصد است.

دانشگاه مک مستر کانادا - دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا

در شهر ادمونتون استان آلبرتا کانادا دانشگاه عمومی به نام آلبرتا قرار دارد. این دانشگاه در رتبه ۶ دانشگاه‌ های برتر کانادا قرار می‌گیرد. برخی از پردیس‌های این دانشگاه در شهرهای کمروز و کلگری قرار گرفته‌اند. رشته‌های مختلف این دانشگاه، در ۱۸ دانشکده تدریس می‌شوند. خبر خوب برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، وجود خوابگاه‌های دانشجویی و خدمات رفاهی مربوط به دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه آلبرتا است.

*نرخ پذیرش در دانشگاه آلبرتا کانادا، ۵۸ درصد است.

دانشگاه ساسکاچوان

این دانشگاه که به نام استان محل قرارگیری آن است، در زمینه تحصیل و تحقیقات در رشته‌های دندانپزشکی، پرستاری، حقوق، آموزش و پرورش، کسب و کار، مهندسی، هنر، داروسازی و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کند و به عنوان یکی از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش شناخته می‌شود. دانشگاه ساسکاچوان در رتبه ۱۶ دانشگاه برتر کانادا قرار می‌گیرد. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه بر اساس رشته شما است.

*کانادا نرخ پذیرش دانشگاه ساسکوچوان کانادا، ۵۵ درصد است.

دانشگاه ساسکاچوان - دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

برای مهاجرت به ونکوور کانادا می‌توانید از طریق پذیرش تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا، اقدام کنید. اختصاراً به این دانشگاه UBC نیز گفته می‌شود. پردیس‌های دیگر این دانشگاه در  شهر کلنای بریتیش کلمبیا نیز تاسیس شده‌اند. بریتیش کلمبیا دومین دانشگاه برتر کانادا و سیزدهمین دانشگاه معتبر دنیا است. ممکن است شرایط پذیرش در پردیس‌های مختلف این دانشگاه متفاوت باشد. ۲۶ دانشکده متفاوت برای ارائه رشته‌های مختلف در این دانشگاه تاسیس شده‌ است.

*نرخ پذیرش دانشجویان در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، ۵۲ درصد است.

مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

هرچند که این ۱۵ دانشگاه در لیست راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش قرار می‌گیرند اما فراموش نکنید که باید به مراحل آن‌ها را با دقت کامل طی کنید. برای این کار لازم است به وب سایت دانشگاه مراجعه و تمام شرایط آن را با دقت بخوانید. سپس مدارکتان را آماده و از برنامه درسی و برنامه‌ریزی آینده‌تان اطمینان پیدا کنید. در مرحله سوم و در وب سایت دانشگاه، بر روی اپلیکیشن کلیک  و با ایجاد حساب کاربری، فرم‌های لازم را پر کنید. در نهایت با پرداخت اپلیکیشن فی و ارسال فرم اپلیکیشن، منتظر نتیجه بمانید و پس از آن برای مراحل بعدی اقدام کنید.

مراحل دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

تحصیل در راحت‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌ های کانادا

کشور کانادا یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر تاسیس دانشگاه‌های معتبر و پذیرش دانشجویان بین‌الملل است. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به این کشورها دارید، می‌توانید با ارسال درخواست به راحت‌ترین دانشگاه‌ های کانادا برای دریافت پذیرش، آینده خودتان را تغییر دهید. هر کدام از این دانشگاه‌ها شرایط خاصی دارند که باید با مراجعه به وبسایت‌ دانشگاه مطابق مراحل گفته شده پیش بروید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش در دانشگاه کانادا با کارشناسان فیدان تماس بگیرید.

سوالات متداول

۵ تا از راحت‌ترین دانشگاه‌ های کانادا برای اخذ پذیرش کدام هستند؟

دانشگاه‌های لث بریج، ویلفرد رایرسون، لیکهد  نیوبرازویک، رایرسون

نرخ پذیرش دانشگاه‌های برتر بریتیش کلمبیا، واترلو و ساسکاچوان به ترتیب چند درصد است؟

نرخ پذیرش در این دانشگاه‌ها به ترتیب ۵۲، ۵۳ و ۵۵ درصد است.

یکی از برترین کالج‌های خصوصی کانادا کدام است؟

کالج مدیریت تورنتو

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا