تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، باید ویزا و اجازه تحصیلی این کشور را دریافت کنید. این به معنی است که برای تحصیل در موسسات علمی و دانشگاه‌های کانادا از طریق ویزای توریستی نمی‌توان اقدام کرد. اما شرایطی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

روش‌های اخذ پذیرش تحصیلی کانادا با استفاده از ویزای توریستی

به صورت کلی پیش از سفر به کانادا باید برای مجوز تحصیلی این کشور اقدام کنید. البته دست خاصی از افراد وجود دارند که می‌توانند از داخل خاک کانادا، برای دریافت این مجوز درخواست ارسال کنند. برای بازدیدکنندگان یا دارندگان ویزای کانادا، امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی وجود دارد. اعتبار ویزای توریستی سینگل ۶ ماه است. بنابراین اگر قصد شما شرکت در برنامه‌های تمام وقت و طولانی دانشگاه‌ها است، باید خیلی فوری اقدامات لازم برای تبدیل ویزای تحصیلی کانادا را انجام دهید. دو روش برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد که عبارت‌اند از:

• ثبت نام در موسسه آموزشی DLI کانادا

• آموزش زبان انگلیسی با اهداف آکادمیک

ثبت نام در موسسه آموزشی DLI کانادا

DLI موسسه آموزشی منتخبی در کانادا است. منظور از موسسه منتخب، دانشگاه یا کالجی است که توسط استان یا مقام منطقه‌ای، مجوز پذیرش دانشجویان بین‌الملل را دارد. شما می‌توانید از این طریق ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل نمایید. در اولین گام باید برای شرکت در یک دوره کوتاه مدت در یکی از این موسسات اقدام کنید. سپس باید در مدارس کانادا یا موسسات و کالج‌های منتخب این کشور پذیرفته شوید. در مرحله دوم و پس از دریافت اقامه پذیرش دانشگاه، برای مجوز تحصیلتان به اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا مراجعه کنید. معمولا این دوره‌ها یک ساله و بر اساس مدارک تحصیلی گواهینامه یا دیپلم هستند. در نهایت می‌توانید برای ادامه تحصیل ارشد یا تحصیل دکتری در کانادا اقدام کنید.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

آموزش زبان انگلیسی با اهداف آکادمیک

یکی دیگر از راه‌های تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی پذیرش مشروط زبان انگلیسی برای مقاصد آکادمیک است. دانشجویانی هستید که قصد ادامه تحصیل در رشته به زبان انگلیسی دارید، باید در این دوره‌ها شرکت کنید. برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا، باید نامه EAP و نامه پذیرش مشروطتان را در اپلیکیشن ارسال کنید. از این طریق EAP به نوعی پیش نیاز پذیرش برای شما در نظر گرفته می‌شود. دقت کنید که نامه EAP را نمی‌توان بیشتر از ۶ ماه با ویزای بازدید کننده‌ کانادا گذراند. بنابراین بهتر است در همان ابتدای ورود به کانادا نسبت به تکمیل این نامه و ارسال درخواست اقدام کنید.  در نهایت بعد از پایان دوره آکادمیک آموزش زبان و ارسال مجوز تحصیلی، می‌توانید تحصیلات لیسانس یا تکمیلی را در بهترین دانشگاه‌های کانادا آغاز کنید.

همچنین بخوانید :  شغل آرایشگری در کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی برای افراد سن بالا

متقاضیانی که سن آن‌ها بیشتر از ۳۰ سال است نیز می‌توانند برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنند. اکثر این افراد دارای مدارک تحصیلی بالا و سابق کاری عالی هستند. این موضوع از سمتی مزیت و از طرفی دیگر ممکن است باعث ایجاد دردسر برای شما شود. به عنوان مثال افسر مهاجرت شاید با مشاهده رزومه تحصیلی و کاریتان، دچار شک در هدف تحصیلی شما شود. بسیاری از داوطلبان نیز نمره آیلتس بالاتر از ۶ ندارند.  اما مهم‌ترین مزیت برای این افراد، سهولت دریافت ویزای توریستی کانادا نسبت به دیگران برای آن‌ها است. بنابراین باید متقاضیان سن بالا یا والدینی که قصد مهاجرت دائم به کانادا را دارند، ابتدا برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنند. سپس با شرکت در دوره‌های آموزش آکادمیک زبان انگلیسی، درخواست خودشان را برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی ارسال نمایند.

آکادمی مهاجرتی فیدان

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

مزایای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

اگر برای تبدیل ویزای توریستی به مجوز تحصیلی کانادا اقدام کرده‌اید، در مدت چند ماه پردازش پرونده شما تکمیل می‌گردد. این به معنی افزایش سرعت برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. علاوه بر این شما می‌توانید پس از فارغ التحصیلی و در حین آن برای ویزای کاری کانادا نیز اقدام کنید. در واقع این ویزای توریستی که به ویزای تحصیلی انتقال پیدا می‌کند، راه کوتاه‌تری برای دریافت مجوز کار قانونی و پس از آن اقامت دائم کانادا است. جالب است که بدانید در این شیوه نیازی به ثبت اطلاعات بانکی شما وجود ندارد. به طور کلی الزامات این مسیر بسیار کمتر هستند. مثلاً انگشت نگاری و تحقیقات بیومتریک در این شیوه تکرار نمی‌شوند. همچنین دریافت ویزای تحصیلی از این طریق، کم هزینه‌ترین روش دریافت ویزای کانادا است.

شرایط همسر و فرزندان پس از تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی

شریک زندگی یا همسر و همچنین فرزندان تحت تکفل فرد متقاضی، امکان دریافت ویزای توریستی، مجوز کار یا مجوز تحصیلی کانادا را دارند. افرادی که ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تغییر می‌دهند، اجازه تحصیل در یکی از موسسات آموزشی منتخب پس از دوره متوسطه را خواهند داشت. بعد از گذراندن این مراحل می‌توانید اقدامات لازم برای دریافت ویزای خانواده خود را نیز انجام دهید. در دست داشتن مجوز تحصیلی کانادا، متقاضیان و خانواده‌شان می‌توانند برای دریافت کارت بهداشت عمومی نیز درخواست دهند. با در دست داشتن این کار هیچ اجباری برای پرداخت هزینه خدمات مراقبت‌های بهداشتی در کانادا وجود ندارد.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا از طریق حسابداری+ فرصت‌های شغلی، مزایا و معایب

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

تحصیل فرزندان متقاضی تبدیل ویزا

فرزندان و افراد تحت تکفل دارندگان ویزای تحصیلی کانادا، می‌توانند به صورت رایگان در مدارس متوسطه و ابتدایی عمومی محلی این کشور تحصیل کنند. اگر در حال حاضر بیشتر از ۱۸ ماه از زندگی شما در کانادا با به کارگیری ویزای تحصیلی یا کاری می‌گذرد، فرزندان و افراد تحت تکفل شما شامل یارانه شیر خواهند شد.

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

برای مهاجرت به کانادا از طریق تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا، باید واجد شرایطی باشید که در بخش مجوز تحصیلی عبارت‌اند از:

•باید صاحب یکی از مجوزهای تحصیل یا قانونی کار باشید. یا یکی از بستگان نزدیک شما آن را داشته باشد.

• افرادی که صاحب مجوزهای اقامت موقت با اعتبار حداقل ۶ ماه هستند. یا بستگان نزدیک آن‌ها چنین شرایطی دارند.

• دانش آموزانی که در مدارس پیش دبستانی، ابتدایی یا راهنمایی ثبت نام کرده باشند.

• افرادی که در برنامه‌های تحصیلی کوتاه مدت DLI ثبت نام کنند.

• افرادی که متقاضی پناهندگی در کانادا هستند. یا مشمول حکم حذف غیرقابل اجرا می‌گردند.

• افراد محافظت شده، همسران یا شرکای عادی، ملاحظات دلسوزانه و بشردوستانه، مراقبین ساکن یا به طور کلی نامزدهای اقامت دائم کانادا و بستگان نزدیک آن‌ها که دارای شرایط اقامت دائم در یکی از این دسته‌بندی‌ها باشند.

• بستگان خیلی نزدیک ورزشکاران عضو در یک تیم کانادایی، متخصصین رسانه، اعضای کلیسا یا اعضای نظامی اعزام شده به کانادا نیز در این دسته هستند.

• کسانی که مجوز تحصیلی آن ها توسط دفتر ویزای در خارج از خاک کانادا تایید شده بود، ولی به آن‌ها داده نمی‌شد.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

شرایط تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی بدون اجازه تحصیل

برخی از شرایط تبدیل ویزاها وجود دارند که در آن نیازی به دریافت مجوز تحصیلی نیست. این موارد شامل لیست زیر می‌گردد:

•دریافت برنامه‌ای تحصیلی به مدت شش ماه که قابلیت اتمام در بازه زمانی مجاز بعد از ورود به کانادا را دارد.

• گذراندن برنامه غیر آکادمیک و غیر حرفه‌ای که به آن علاقمند هستید. این برنامه باید در مدت اعطا شده بعد از ورود به کانادا به اتمام برسد.

• ثبت نام متقاضی در برنامه‌های سرگرمی و مسافرتی جانبی برای گردشگران

• دریافت پذیرش یک برنامه دانشگاهی آنلاین

روند درخواست برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی

برای تبدیل ویزای توریستی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

• دریافت ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای گردشگری کشور کانادا لازم است که تمام مراحل بیومتریک و … را طی کنید.

• انتخاب آموزشگاه زبان

موسسات زیادی در کشور کانادا دوره‌های آمادگی تحصیلی EAP-English و دوره‌های ESL به عنوان زبان دوم و آزمون آیلتس را آموزش می‌دهند.

همچنین بخوانید :  پیداکردن جاب آفر در کانادا

• شرکت در آزمون زبان

بسته به محل تحصیلتان باید در آزمون‌های مورد نیاز شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

• دریافت پیشنهادات دانشگاه‌ها و کالج‌ها

پیش از اقدام به ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه‌ها، شرایط زبان آن را بررسی کنید. پس از اتمام آزمون‌های مورد نیاز، درخواستتان را ارسال نمایید.

• ارسال درخواست ویزا

اگر تمام موارد فوق را تکمیل نمودید و ویزای بازدید کننده شما همچنان اعتبار دارد، درخواست تبدیل ویزای تحصیلیتان را ارسال کنید. متقاضیان می‌توانند مقدمات فرایند درخواست ارسالشان را با ایجاد یک حساب امن در IRCC تکمیل نمایند.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

مراحل تمدید تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

اگر قصد تغییر وضعیت خود در داخل خاک کانادا را دارید. یا می‌خواهید مجوز تحصیلی خود را به عنوان دانشجوی بین‌الملل تمدید کنید، باید حداقل ۳۰ روز پیش از پایان انقضای وضعیت فعلی، درخواستتان را ارائه کنید. اگر تحت شرایطی درخواست خود را زودتر ارسال کردید، می‌توانید با همون شرایط پیشین با عنوان مجوز تحصیلی فعلی تا رسیدن به نتیجه در کانادا ساکن باشید. کسانی که برای ثبت نام در دانشگاه بعد از اتمام دوره متوسطه اقدام می‌کنند، باید یک نامه پذیرش از موسسه آموزشی منتخب نیز ارائه نمایند.

موارد رد درخواست تبدیل ویزا

ممکن است تحت شرایطی متقاضیان با محاکمه پذیرش روبرو شوند. این شرایط حتی ممکن است باعث اخراج شما از کانادا گردد. موارد محاکمه پذیرش تبدیل ویزای کانادا یا رد درخواست عبارت‌اند از:

•انقضای مجوز تحصیلی و عدم انجام اقدامات لازم برای تغییر یا تمدید وضعیت در داخل کانادا.

• نقض یکی از محدودیت‌های مجوز و تحصیل بدون مدرک

مدارک لازم برای درخواست تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی

به طور کلی باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا و همچنین دریافت ویزای تحصیلی کانادا را در دست داشته باشید‌‌. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که عبارت‌اند از:

•نامه ثبت نام و پذیرش از یک موسسه در کانادا

• باید بتوانید به آفیسر اثبات کنید که پس از تکمیل تحصیلات کانادا را ترک می‌کنید.

• داشتن حداقل نمره و مدرک زبان مورد نیاز

• اثبات وجود پیوند خانوادگی قوی در کشور مبدا برای اطمینان آفیسر از بازگشت شما.

• نداشتن سوء سابقه

• اثبات تمکن مالی برای بخش‌های شهریه، امور زندگی و بلیط‌های بازگشت به کشور مبدا.

همه چیز درباره تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

اگر در جستجوی راحت‌ترین روش مهاجرت به کانادا هستید، بهتر است که روش‌های تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا را نیز بررسی کنید. این شیوه‌ها علاوه بر هزینه‌های پایین‌تر دارای مزایایی مانند امکان پوشش فرزندان و همسر، دریافت ویزای کار و حتی اقامت دائم می‌گردد. دو روش عمده شرکت در دوره‌های آکادمیک زبان و ارسال درخواست برای موسسات منتخب DLI وجود دارد. در هرکدام از این روش‌ها می‌توانید شرکت نموده و سپس درخواستتان را ارسال کنید. شما می‌توانید برای آغاز مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت مشاوره، با کارشناسان فیدان در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا می‌شود ویزای توریستی کانادا رابه ویزای تحصیلی تبدیل کرد؟

تحت شرایط تحصیل در موسسات منتخب یا تحصیل آکادمیک زبان امکان‌پذیر است.

آیا تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا قانونی است؟

بله اگر شرایط گفته شده رعایت شود و کار غیرقانونی انجام ندهید، مشکلی پیش نخواهد آمد.

آیا افرادی که سن بالای ۳۰ سال دارند می‌توانند برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا اقدام کنند؟

بله امکان‌پذیر است ولی به علت شرایط تحصیلی و سوابق کاری احتمالی آن‌ها، احتمال شک آفیسر وجود دارد.

 

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا