بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

در کشورهای توسعه یافته فرصت‌های شغلی فراوانی برای مهندسان فراهم شده است و دانشجویان مهندسی که قصد مهاجرت دارند قبل از انتخاب رشته بهتر است که بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت را بدانند و سپس انتخاب رشته انجام دهند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای این افراد، مهاجرت به کانادا است که فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی به راحتی می‌توانند در این کشور کار پیدا کنند.

8 تا از بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجران

مهندسان در رشته‌های مختلف می‌توانند در کشورهای پیشرفته مشغول به کار شوند و پر متقاضاترین مشاغل مهندسی شامل: مهندس برق، نفت، مکانیک و…. است که بازارکار بسیار خوبی در سطح جهان دارد که مهندسان با داشتن مهارت و تخصص لازم، می‌توانند در یکی از شرکت‌های معتبر فعالیت کنند.

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت

1- مهندسی برق:

میانگین درآمد این رشته 85493 دلار بوده و جزو بهترین مشاغل مهندسی در جهان محسوب می‌شود. مهندسان برق می‌توانند در بخش‌‍‌های خدمات مهندسی، تحقیق و توسعه، تولید و مخابرات در شرکت‌ها مشغول به فعالیت شوند.

2- مهندس صنایع:

میانگین درآمد یک مهندس صنایع سالانه حدود 77038 دلار بوده و بیش‌ترین بازارکار را در کشورهای کانادا، آلمان و استرالیا دارند. وظایف مهندسان صنایع طراحی، تجزیه و تحلیل، سیستم تولید و…. است.

3- مهندسی نفت:

میانگین درآمد یک مهندس نفت، سالانه حدود 128414 دلار بوده و یکی از پردرآمدترین و بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت است و مهندسان نفت معمولا در محیط‌های اداری یا سایت‌های حفاری فعالیت می‌کنند.

4- مهندسی شیمی:

میانگین درآمد یک مهندس شیمی، سالانه حدود 81164 دلار بوده و یکی از شاخه‌های مهندسی است که مهندسان شیمی معمولا در کارخانه‌های صنعتی، پالایشگاه‌ها و مکان‌های دیگر مشغول به کار هستند.

همچنین بخوانید :  مشاغل مورد نیاز کانادا | آشنایی با مشاغل پرمتقاضی در کانادا

5- مهندسی عمران:

میانگین درآمد سالانه یک مهندس عمران 77875 دلار بوده که وظیفه آن طراحی، ساخت، بهره‌ برداری و نظارت بر پروژه‌های بخش خصوصی و دولتی است.

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت -مهندسی عمران

آکادمی مهاجرتی فیدان

6- مهندس مکانیک:

میانگین درآمد سالانه یک مهندس مکانیک حدود 81868 دلار بوده و وظایف آن‌ها تحقیق، ساخت، طراحی دستگاه‌های مکانیکی و حرارتی است که معمولا مهندسان مکانیک در دفتر، کار می‌کنند.

7- مهندس سخت‌افزار:

میزان درآمد سالانه یک مهندس سخت‌افزار 87050 دلار بوده و معمولا مهندسان سخت‌افزار در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی فعالیت می‌کنند و وظایف آن‌ها تحقیق، توسعه سیستم و طراحی است.

8- مهندس هوا و فضا:

یکی از بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت است. درآمد سالانه آن حدود 90 هزار تا 110 هزار یورو بوده و وظایف مهندسان هوا وفضا ساخت و طراحی موشک، هواپیما، ماهوار و فضاپیما است و بازارکار فوق‌العاده‌ای در سطح دنیا برای مهندسان آن وجود دارد.

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت -مهندس هوا و فضا

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان

افرادی که استعداد، تخصص و مهارت کافی داشته باشند، می‌توانند در کشورهای بزرگ دنیا مشغول به کار شوند. بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان که بازارکار بسیار خوبی برای افراد فراهم می‌کنند، شامل: آلمان، انگلیس، نیوزلند، هلند، ؤاپن، چین و کانادا است که هر ساله مهاجران زیادی در شرکت‌های این کشورها جذب می‌شوند.

بهترین مشاغل مهندسی -بهترین کشورها

بازارکار رشته مهندسی در جهان

بهترین مشاغل مهندسی برای مهاجرت شامل: مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و… است که بازارکار بسیار خوبی در کشورهای آلمان، انگلیس، هلند، ژاپن، کانادا و… وجود دارد و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی با داشتن مهارت و تخصص لازم به راحتی می‌توانند در یکی از این کشورها مشغول به کار شوند.

همچنین بخوانید :  مهاجرت به کانادا به عنوان معلم

سوالات متداول:

کدام کشور بیش‌ترین حقوق را به مهندسان می‌دهد؟

همه‌ی کشورهای توسعه یافته حقوق بسیار خوبی به مهندسان می‌دهند اما در بین این کشورها، هلند بیش‌ترین دستمزد را به مهندسان می‌دهند.

کدام رشته مهندسی درآمد بالاتری دارد؟

در بین رشته‌های مهندسی، مکانیک درآمد بسیار بالایی دارد.

آیا رشته مهندسی نفت برای مهاجرت گزینه خوبی است؟

بله اما مهندسی نفت نسبت به رشته‌های دیگر، کشورهای کم‌تری به آن نیاز دارند.

کدام رشته نرخ افزایش استخدام بالایی دارد؟

مهندسان شیمی از سایر رشته‌ها نرخ افزایش استخدام بالایی دارد.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا