همه چیز درباره امتحان سیتیزن شیپ کانادا +مدارک

بر اساس آمار در سال 2022، 116000 شهروند جدید به کشور کانادا وارد شده‌اند در این کشور متقاضیان باید در امتحان سیتیزن شیپ کانادا شرکت کنند و در صورت داشتن مدارک لازم و قبولی در این آزمون، می‌توانند شهروند کانادا شوند و مانند مردمان این کشور از تمامی حقوق شهروندی بهره‌ ببرند.

معرفی امتحان سیتیزن شیپ کانادا

این آزمون که به آن امتحان شهروندی کانادا گفته می‌شود، آخرین مرحله برای گرفتن شهروندی کانادا است. برای شرکت در این آزمون باید حداقل 3 سال در کانادا زندگی کنید. این آزمون شامل 20 سوال چند گزینه‌ای است که برای قبولی باید حداقل به 15 سوال پاسخ دهید. آزمون شهروندی معمولا کتبی بوده اما امکان دارد یک مقام شهروندی کانادا، تصمیم بگیرد که علاوه بر امتحان کتبی به صورت شفاهی آزمون را برگزار کند .

معرفی امتحان سیتیزن شیپ

قوانین شرکت در آزمون شهروندی کانادا

در صورتی‌که قوانین این آزمون را رعایت نکنید، امکان دارد از حق دریافت شهروندی برای همیشه توسط کشور کانادا محروم شوید. وقتی شما ایمیل یا نامه‌ای را برای درخواست شرکت در امتحان سیتیزن شیپ کانادا ارسال کرده‌اید. این درخواست شما توسط اداره مهاجرت بررسی شده و زمان امتحان تعیین می‌شود در صورتی‌که امکان شرکت کردن در زمان تعیین شده را ندارید، برای اداره مهاجرت پیامی مبنی بر علت عدم شرکت در آزمون را بدهید و از آن‌ها بخواهید زمان دیگری را برای شما تعیین کند. اگر پیامی ندهید یا علت شما منطقی نباشد، امکان دارد دیگر به درخواست شما رسیدگی نشود در زمان آزمون باید فقط فردی که می‌خواهد در امتحان شرکت کند، حضور داشته باشد و اگر کودکی دارید، بهتر است در هنگام امتحان از کسی دیگری بخواهید از او مراقبت کند.

همچنین بخوانید :  طلاق در کانادا (مروری بر قوانین طلاق در کانادا)

آمادگی قبل از شرکت در امتحان شهروندی کانادا

در این آزمون سوالاتی شامل: جغرافیا، تاریخ کانادا، سیستم سیاسی، حقوق و مسئولیت شهروندی و….. است و همچنین شما می‌توانید از کتاب کشف کانادا، حقوق و مسئولیت‌های شهروندی کمک بگیرید و یا در کلاس‌های سیتیزن شیپ شرکت کنید. کلاس‌های شهروندی معمولا رایگان بوده و یا هزینه کم‌تری دارد و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

آمادگی قبل از شرکت در امتحان شهروندی کانادا

چهار مدرک لازم برای شرکت در امتحان سیتیزن شیپ کانادا

برای شرکت در امتحان سیتیزن شیپ کانادا باید مدارکی را همراه خود ببرید . این مدارک شامل:

چهار مدرک لازم برای شرکت در آزمون شهروندی کانادا

1- مدرک شناسایی:

برای شرکت در آزمون باید یک مدرک شناسایی مانند گواهینامه رانندگی یا کارت بیمه داشته باشید و همچنین یک مدرک شناسایی از طرف دولت همراه خود بیاورید.

آکادمی مهاجرتی فیدان

2- پاسپورت:

تمامی مدارک سفر و پاسپورت خود را در فرم درخواست ذکر کنید.

3- اثبات مهارت زبان:

باید گواهی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی داشته باشید.

4- ترجمه مدارک:

باید تمامی مدارک شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود.

مصاحبه آزمون سیتیزن شیپ کانادا

بعد از آزمون باید با یک مقام شهروندی مصاحبه کنید و اگر سن شما بین 18 تا 54 سال است باید مهارت زبان شما بررسی شود و همچنین مصاحبه‌کننده هر سوالی‌ که امکان دارد برای شما ایجاد شود را می‌پرسد و بعد از قبولی در مصاحبه و آزمون شهروندی، تاریخ برگزاری مراسم شهروندی به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مراسم شهروندی

در این مراسم باید سوگند شهروندی یاد کنید در این مراسم افراد بالای 14 سال و بزرگسال می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. مراسم شهروندی اغلب 4 تا 6 ماه بعد از قبولی فرد برگزار می‌شود و یک تا دو هفته قبل از مراسم، دعوت‌نامه را شما دریافت می‌کنید در این مراسم افراد قسم یاد می‌کنند که قوانین کانادا را رعایت کرده و از محیط‌زیست حفاظت کنند و در انتخابات حق رای دارند.

همچنین بخوانید :  مهاجرت خود حمایتی به کانادا

مراسم شهروندی کانادا

شرایط شرکت در امتحان سیتیزن شیپ کانادا

برای شرکت در امتحان سیتیزن شیپ کانادا باید قوانین شرکت در آزمون را بدانید و همچنین مدارک و صلاحیت لازم برای شرکت در این امتحان را داشته باشید. قبل از شرکت کردن در آزمون در کلاس‌های شهروندی شرکت کنید و بعد از قبول شدن در آزمون شهروندی و مصاحبه آن، دعوت‌نامه شرکت در مراسم شهروندی را دریافت کنید که باید در این مراسم قسم یاد کنید و همچنین می‌توانید با کمک سایت فیدان از مدارک لازم جهت ثبت‌نام در آزمون اطلاع یابید.

سوالات متداول:

آیا برای شرکت در آزمون شهروندی کانادا باید هزینه پرداخت کنید؟

بله این هزینه‌ها شامل: هزینه پردازش کردن درخواست شما، هزینه مربوط به حق شهروندی بوده که این هزینه‌ها به صورت آنلاین باید پرداخت شود.

امتحان سیتیزن شیپ کانادا به چه صورت است؟

این آزمون یک امتحان 30 دقیقه‌ای با 20 سوال تستی بوده که به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است.

اگر در آزمون شهروندی قبول نشوید چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورتی‌که نتوانید در این آزمون قبول شوید بعد 4 تا 8 هفته می‌توانید دوباره امتحان دهید و اگر برای بار دوم هم قبول نشوید به طور کامل رد می‌شوید و باید دوباره برای شرکت در آزمون درخواست دهید.

 

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا