اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

با توجه به شرایط اقتصادی و منطقه‌ای و رفاهی ، کسب اقامت دائم در کانادا از طریق تحصیل، فرصتی مناسب برای دستیابی به زندگی بهتر و فرصت‌های شغلی مناسب است. کشور کانادا مدارس و دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد که هر ساله دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا می‌پذیرند. با تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها و اخذ مدرک  تحصیلی معتبر آن، شما می‌توانید به راحتی و پس از عبور از مدت زمان و مراحل لازم، درخواست اقامت دائم را ارائه کنید و به عنوان یک مهاجر مجاز در این کشور زندگی کنید. کشور کانادا با فراهم کردن شرایط مناسب، سطح رفاه بالا و دسترسی به خدمات اجتماعی یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال مهاجرت هستند.

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن به صورت رایگان یا با هزینه به کشور کانادا مهاجرت  کنید، تحصیل است‌. این دانشگاه‌ها در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرند. اگر فاند یا کمک هزینه‌ای با توجه به سوابق تحصیلتان پیدا کنید می‌توانید با هزینه بسیار کمتری به کانادا بروید. کلیت مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا موارد زیر است:

بررسی دانشگاه‌ها و شرایط آن‌ها

در اولین مرحله باید با بررسی سایت‌ها و پرسش و پاسخ از افراد متخصص یا کسانی که تجربه دارند با توجه به سوابق تحصیلی کارشناسی یا دبیرستان خودتان، بهترین دانشگاه و رشته  را پیدا کنید، پیدا کردن بورسیه و فاند تحصیلی نیز در همین مرحله است.

اقدام برای پذیرش

با ارتباط با دانشگاه و اساتید و آگاهی از شرایط پذیرش، اقدامات لازم را انجام دهید. ممکن است برخی از دانشگاه‌ها در برخی از رشته‌های خاص آزمون ورودی داشته باشند.

جمع آوری مدارک مهاجرت تحصیلی و سوابق

در این مرحله باید مدارک تحصیلی ترجمه شده، سوابق مقاله نویسی و انگیزه نامه و توصیه نامه را آماده و ارسال کنید.

مدرک زبان

تقریباً اخذ پذیرش از همه دانشگاه‌های کانادا به مدرک زبان آیلتس نیاز دارد.

اقدامات نهایی و سفر به کانادا

گرفتن ویزای تحصیلی، جمع آوری وسایل و سفر به کانادا در این مرحله انجام می‌شود. دقت داشته باشید که برخی از دانشگاه‌هایی که فاند یا بورسیه ارائه می‌کنند شرط معدل برای ترم‌های اول و دوم نیز دارند.

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا

شرایط لازم  برای اخذ ویزای PGWP

اگر از دسته افرادی هستید که از طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا وارد شده‌اید،  ویزای PGWP یا همان ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل است. البته دانشگاه یا کالجی که شما در آن تحصیل می‌کنید و فارغ التحصیل می‌شوید باید کد DLI داشته باشد.  دیگر شرایط مهم برای اخذ ویزای کاری پس از اتمام تحصیل در کانادا، شامل موارد زیر است:

  • طول دوره تحصیلی شما در کانادا باید بیشتر از ۸ ماه به طول بیانجامد.
  • افراد زیر ۱۸ سال شامل دریافت ویزای کاری نیستند.
  • متقاضیانی که به صورت نیمه وقت یا ناپیوسته کمتر از ۶ ماه در کانادا تحصیل کرده باشند مشمول این شرایط نخواهند بود، تحصیل شما باید به صورت تمام وقت به اتمام رسیده باشد.
  • متقاضی باید حتماً در یکی از دانشگاه و یا کالج‌های کشور کانادا فارغ التحصیل شده باشد.
  • فارغ التحصیلان باید حداکثر تا ۹۰ روز، معادل سه ماه برای دریافت مجوز کار اقدام کنند.
  • برخورداران بودجه GAC شامل این دسته‌بندی نخواهند بود.
  • افرادی که در برنامه‌های بورسیه تحصیلی کانادا، چین و کانادا، شیلی (و یا هر برنامه تحصیلی بورسیه از هر کشوری که با کشور کانادا دارای منافع مشترکی باشد) حضور پیدا کنند، در این برنامه شرکت داده نمی‌شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا

برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل باید برخی از مدارک را ارائه نمایید که شامل موارد زیر است:

آکادمی مهاجرتی فیدان
  • مدارک اثبات وضعیت اقامت شما در کانادا
  • گواهی اشتغال پس از فارغ التحصیلی در کانادا
  • مدارک مربوط به مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی •گواهی فارغ التحصیلی
  • نامه رسمی فارغ التحصیلی از سوی دانشگاه یا کالج •ارائه مدارک تحصیلی، دیپلم و هویتی
  • مجوز تحصیل دانشجو برای تحصیل در دانشگاه یا کالج
  • تاریخ فارغ التحصیلی
  • نام دانشگاه یا کالج صادر کننده مدارک دیپلم و گواهی پایان تحصیلی
  • مدارکی که مدت زمان تحصیل در دانشگاه را تعیین می‌کنند.

مدت زمان اقدام برای تبدیل ویزا

اقدام برای پذیرش تحصیلی به قصد اخذ اقامت دائم کشور کانادا یک تصمیم مطمئن و نسبتا ساده است. شما باید بعد از اتمام دوره تحصیلی برای دریافت ویزای کار درخواست ارائه کنید که این ویزا دارای شرایط و اعتبار خاصی است. برای ورود به کشور کانادا شما نیاز به ویزای تحصیلی این کشور دارید، اما برای اقامت در این کشور لازم است که در فرودگاه توسط افسر مهاجرت، برای شما استادی پرمیت Study Permit  صادر شود. در این مرحله آفیسر شما را به جای مخصوص راهنمایی می‌کند و با بررسی پاسپورت و نامه پذیرش و صحبت، برای شما این جواز را صادر می‌کند. در این مدرک جزئیات رشته تحصیلی و دانشگاه و مدت زمان مجاز حضور شما در کانادا مشخص می‌شود. اگر قصد دریافت ویزای کاری دارید، بهتر است که پیش از پایان استادی پرمیت برای اخذ آن اقدام کنید.

همچنین بخوانید :  تحصیل لیسانس در کانادا

روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری متداول‌ترین روش برای کسب اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل است. امکان گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا وجود دارد. کشور کانادا در سال‌های اخیر با توجه به کمبود نیروی کاری که دارد، اقدامات بسیار خوبی برای جذب افراد ماهر کرده است. پس از دریافت ویزای PGWP باید خیلی سریع در لیست مشاغل کانادا یا جاب آفرها شغل مناسبی برای خودتان پیدا کنید. و پیش از اتمام اعتبار مجوز،  در یکی از روش‌های دریافت اقامت کانادا که در زیر توضیح داده می‌شود شرکت نمایید:

اجازه کار پس از تحصیل

در ساده‌ترین روش و بدون اینکه بخواهید برای دیگر انواع برنامه‌های اقامت دائم اقدام کنید، می‌توانید از همان اولین گام که PGWP است، استفاده نمایید. این روش نیاز به جاب آفر ندارد، ولی باید به مدت ۸ ماه پیوسته در یکی از دوره‌های آموزشی دانشگاهی یا کالج تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده باشید. مجوز کار پس از تحصیل، برای ۸ تا ۲۴ ماه به همان اندازه و اگر تحصیل شما بیشتر از ۲۴ ماه طول کشیده باشد، مجوز برای سه سال ساده می‌شود. اگر از این طریق اقدام کنید دیگر نیازی به شرکت در اکسپرس اینتری نخواهید داشت و بعد از گذشت ۱۸ ماه می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

اکسپرس اینتری

سیستم امتیازبندی متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا که به این نام معروف است، در سال ۲۰۱۵ میلادی راه‌اندازی شد. این سیستم در افزایش دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی دعوت شده برای اقامت دائم، بسیار موثر بوده است. پس از شرکت در این برنامه و کسب امتیازات مورد نظر، دولت فدرال کانادا از متقاضیان برتر در این لیست دعوت می‌کنند تا درخواست خود برای اقامت دائم در کانادا را ثبت کنند و در قرعه‌کشی‌هایی که تقریباً هر دو هفته انجام می‌شود، شرکت داده شوند. برای ثبت این درخواست فقط ۶۰ روز فرصت دارید و روند تکمیل آن حدود ۶ ماه طول می‌کشد. متقاضیان جوان که تجربه کاری و تحصیلی در  کشور کانادا دارند و همچنین توانایی زبان آن‌ها  بالا است، شانس بیشتری خواهند داشت.

 تجربه کار کانادایی

دارندگان اقامت تحصیلی از کانادا که موعد فارغ التحصیلی آن‌ها فرا رسیده است و به دنبال اقامت دائم کانادا هستند، می‌توانند از برنامه  CEC استفاده کنند. بر اساس این روش افراد پس از حداقل یک سال کار در کانادا، می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند و در اکسپرس اینتری شرکت کنند. در واقع در این یک سال توانایی زبان و مهارت‌های شغلی شما افزایش پیدا می‌کند. اگر یک سال از شروع به کار شما در کانادا گذشته است می‌توانید برای ساختن پروفایل اکسپرس اینتری سپس در سیستم امتیازبندی CRS شرکت کنید. اگر امتیاز بالایی داشتید و از سمت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا دعوت شدید، باید مدارک خودتان را برای همین اداره بفرستید و اپلیکیشن اقامت دائم را سابمیت کنید.

نیروی کار ماهر فدرال

نیروی کار ماهر فدرال یا همان  Federal Skilled Worker برنامه‌ای از سیستم اکسپرس اینتری است که برای دانشجویان فارغ‌التحصیل  از کانادا طراحی شده است، بر این اساس فارغ التحصیلان باید حداقل یک سال تجربه کاری داشته باشند اما تفاوتی ندارد که تجربه کاری آن‌ها داخل کشور کانادا باشد یا خارج از آن کسب شده باشد.

برنامه PNP استان کبک

استان کبک برنامه‌های مهاجرتی ویژه و متفاوتی از دیگر استان‌های کشور کانادا، برای مهاجران اتخاذ کرده است. دو روش برنامه تجربه و برنامه نیروی کار ماهر، برای مهاجرت دائمی فارغ التحصیلان از یکی از دانشگاه‌های این استان وجود دارد. در اولی مهارت پیشرفته در زبان فرانسه و در دومی امتیاز بالا در سیستم امتیازبندی، اهمیت دارد.

برنامه PNP در استان نیو فاندلند و لابرادور

فقط در صورتی در این استان‌ها می‌توانید اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق  تحصیل نمایید که پیشنهاد کاری یا اشتغال به کار در این‌ استان‌ داشته باشید.

برنامه PNP استان پرینس ادوارد آیلند

شرط اقامت دائم در این استان فارغ التحصیلی  از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های آن و اشتغال به کار در همان‌جا است.

همچنین بخوانید :  رشته‌ های پرطرفدار کانادا

برنامه PNP برای استان نیو برانزوئیک

سیستم اکسپرس اینتری بازار کار Express Entry Label Market System برای افرادی که از این استان فارغ التحصیل شده باشند، امتیازات ویژه‌ای را قائل می‌شود.

برنامه PNP استان نوا اسکوشیا

در استان نوا اسکوشیا بیشترین میزان جذب دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی برای اقامت دائم در کانادا اتفاق می‌افتد، کسانی که از یکی از دانشگاه‌های این استان فارغ التحصیل شده باشند در سیستم اکسپرس اینتری ۵ امتیاز خواهند داشت. همچنین کسانی که بعد از فارغ التحصیلی با استفاده از ویزای کار برای یک سال در این استان تجربه کاری کسب کرده‌اند، می‌توانند از دو طریق برنامه تجربه کاری و برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان بین الملل، برای کسب اقامت دائم اقدام کنند.

برنامه PNP در استان ساسکاچوان

کسانی که می‌خواهند از این استان برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند باید تحت برنامه تجربه قرار بگیرند.

برنامه PNP استان مانیتوبا

این استان سخت‌گیری زیادی برای شرکت دادن فارغ التحصیلان در برنامه‌های اقامت دائم کانادا ندارد، اگر از همین استان فارغ التحصیل شده باشید، نیازی به پیشنهاد کاری ندارید. ولی اگر از دیگر استان‌ها  درخواست داده باشید و بخواهید در این استان مجوز اقامت دائم کسب کنید، باید پیشنهاد کاری برای شما وجود داشته باشد.

برنامه PNP برای استان آلبرتا

برای فارغ التحصیلان بین المللی از دانشگاه‌های استان آلبرتا که بعد از اتمام تحصیل، با ویزای کار مدت ۶ ماه و مرتبط با رشته تحصیلی خود، مشغول به فعالیت در این استان شده باشند و درآمد آن‌ها نیز مناسب باشد، دو فرصت مهاجرت دائمی Alberta Opportunities و  Alberta Provincial Nominee  Program  وجود دارد.

برنامه PNP استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا که محبوبیت زیادی در میان فارغ التحصیلان بین الملل دارد از دو طریق شرایط اخذ اقامت دائم را فراهم می‌کند، اولی اکسپرس اینتری و دومی مهاجرت مهارتی است.

برنامه PNP در استان انتاریو

به برنامه این استان که Ontario Immigration Nominee Program نیز گفته می‌شود برای فارغ التحصیلانی است که در انتاریو دارای پیشنهاد کاری هستند.

روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

محصلان پس از اتمام تحصیل در یکی از دانشگاه یا کالج‌های کانادا می‌توانند از طریق روش‌های زیر اقدام به دریافت اقامت دائم نمایند. البته هر کدام از این‌ها شرایط ویژه‌ای دارند:

کار

یکی از روش‌های اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا، اقدام برای دریافت ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی است که روش‌های متعددی دارد. مدت اعتبار جواز کار در کانادا معمولاً بستگی به میزان تحصیل شما دارد، برای مثال اگر به مدت ۲۴ ماه مشغول به تحصیل باشید، ۲ سال نیز ویزای کار به شما اعطا می‌شود‌. این ویزا به افرادی که زیر ۸ سال هستند و یا طول تحصیلشان کمتر از ۸ ماه و ناپیوسته است، تعلق نمی‌گیرد.

سرمایه گذاری

فارغ التحصیلان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در حوزه رشته تحصیلی خودشان در دانشگاه یا کالج‌های کانادا، می‌تواند اقامت دائم دریافت کند. البته سرمایه‌گذاری در کانادا شرایط و الوا دیگری نیز دارد .

ازدواج

ازدواج با یک شهروند کانادایی در طول تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی در روند اخذ اقامت دائم و تابعیت شما اثرگذار است، اما شرایط بسیار ویژه‌ای دارد؛ مثلاً اینکه باید دو سال از ازدواج شما گذشته باشد و ازدواج شما باید واقعی و حقیقی باشد و برای فریب دولت کانادا انجام نشود. حداقل سن برای اخذ این نوع از شهروندی ۱۸ سال است. همسر کانادایی شما باید توانایی مالی برای تامین زندگی دو نفرتان را داشته باشد و هر دو نفرتان در یک مسکن مشترک زندگی کنید.

برنامه TRV

این شیوه بسیار پرهزینه و زمان‌بر است.

برنامه PEQ

محصلین استان کبک کانادا می‌توانند بلافاصله پس از اتمام تحصیل برای دریافت اقامت دائم کانادا اپلیکیشنشان را کامل کنند.

روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

مدت زمان کسب اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

در هر یک از روش‌های گفته شده باید مدت زمان مشخصی برای طی مراحل اداری و بررسی مدارک صرف شود تا به نتیجه دلخواه برسید. این برنامه‌ها بر اساس جدول زیر هستند:

  • از زمان ارسال و ثبت درخواست مجوز کاری پس از تحصیل تا دریافت آن حدود سه ماه طول خواهد کشید، بر این اساس در این ۸۰ تا ۱۸۰ روز که شما در انتظار دریافت PGWP هستید، می‌توانید به صورت آزادانه در کانادا کار کنید. البته این به شرطی است که قبل از تاریخ انقضای مجوز دانشجویی، درخواست ویزای کار را ارسال کرده باشید.
  • تجربه کانادایی یا CEC مدت زمان مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق این برنامه حدود ۶ ماه طول می‌کشد.
  • نیروی کار ماهر فدرال یا FSW مدت زمان مورد نیاز از زمان ثبت درخواست تا اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال حدود ۶ ماه خواهد بود.
  • برنامه‌های مهاجرت استانی‌ یا PNP اگر قصد دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی پس از اتمام تحصیلتان را دارید، باید به طور میانگین حدود ۱۲ ماه منتظر بمانید.
همچنین بخوانید :  آشنایی با شرایط و مراحل ویزای تحصیلی و تحصیل در کانادا

قصد دوگانه ویزای کانادا

وقتی که متقاضیان مهاجرت به کانادا (از هر طریق توریستی و یا کاری …) به سفارت این کشور برای مصاحبه مراجعه می‌کنند، در طی مصاحبه آفیسر سعی می‌کند که قصد واقعی اقامت موقت یا دائم متقاضی را از صحبت‌های او متوجه شود، بنابراین عوامل زیر را در نظر می‌گیرند:

_روابط عاطفی شما با کشور مبدأتان از نظر خانوادگی، کاری و دارایی را بررسی می‌کنند.

_ از هدف شما از مهاجرت و اقامت در کانادا پرسش می‌کنند.

_تمکن مالی شما را بررسی می‌نمایند.

_ درباره مدت زمان اقامت شما در کانادا می‌پرسند.

_ سوابق شما در رعایت قوانین مهاجرتی کشور کانادا در سال‌ و ماه‌های گذشته را بررسی می‌کنند.

بر طبق این سوالات متوجه هستید که برای اقامت در کانادا باید با آفیسر اثبات نمایید که تمام شرایط لازم برای دریافت ویزای موقت را رعایت می‌کنید و پس از اتمام مدت زمان ویزای موقت این کشور را ترک خواهید کرد، اما در رابطه با ویزای تحصیل شرایط کمی متفاوت است، یعنی شما می‌توانید به طور همزمان برای ویزای تحصیلی و اقامت دائم اپلای کنید که به آن ویزای دوگانه یا Dual Intent گفته می‌شود. در واقع دولت فدرال کانادا سعی می‌کند تا دانشجویان خارجی را از طریق ارائه برنامه‌های مختلف اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی، در این کشور حفظ کند و به آن‌ها اقامت دائم از طریق تحصیل بدهد. ضمناً اگر با اتمام تحصیلات درخواست مجوز کار را ارسال کنید، باید موقتاً خاک کانادا را ترک کنید. اما اگر به صورت ویزای دوگانه اقدام کنید نیازی به این کار نخواهد بود.

 چرا کانادا را برای ادامه زندگی انتخاب کنید؟

کانادا کشور بزرگ و پرجمعیتی است و مهاجران زیادی در این کشور زندگی می‌کنند اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود همچنان سالانه افراد بسیار زیادی مشتاق مهاجرت به این کشور باشند، این دلایل عبارت‌اند از:

رفاه

مردم کانادا و دانشجویان بین‌الملل و مهاجرین معمولا با تلاش متناسب برای یک زندگی عادی از سطح کیفیت بالایی برای زندگی برخوردار خواهند بود. هزینه‌های زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه است.

امنیت

کانادا کشوری امن است و مردم این کشور با صمیمیت با مهاجران برخورد می‌کنند. استاندارد زندگی و خدمات سلامت در این کشور پهناور بالا و میزان جرم و جنایت پایین است.

پیشرو بودن

این کشور در قاره آمریکا، همواره یکی از کشورهای پیشرو در مخابرات، حمل و نقل و… بوده است.

کیفیت آموزش

کیفیت آموزش در کشور کانادا بسیار بالا است و نخبگانی از سرتاسر دنیا با فرهنگ‌ها و اطلاعات متفاوت در این کشور زندگی می‌کنند. شیوه کاری دانشگاه‌ها و مدارس این کشور بر اساس تحقیق و کسب مهارت برنامه‌ریزی شده است. حدود ۲۶ دانشگاه برتر جهان در کشور کانادا هستند.

 چرا کانادا را برای ادامه زندگی انتخاب کنید؟

مهاجرت دائمی به کانادا از طریق تحصیلی

کانادا کشوری بسیار پهناور در شمال قاره آمریکای شمالی است که سالانه مهاجران بسیار زیادی از طریق ویزای کاری، ویزای توریستی، سرمایه‌گذاری و یا تحصیلی به خود جذب می‌کند. هر کدام از این روش‌ها شرایط ویژه‌ای دارند، اما کسب اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل، شاید هزینه‌بر باشد ولی چند روش مختلف برای آن وجود دارد. متقاضیان بالای ۱۸ سال باید پس از طی کردن مراحل مختلف و کسب ویزا و استادی پرمیت کانادا برای حداقل ۸ ماه پیوسته در یکی از کالج یا دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شوند. پس از اتمام تحصیل و پیش از پایان استادی پرمیت(برای جلوگیری از رفت و برگشت)، باید برای اخذ ویزای کار یا سرمایه‌گذاری یا ازدواج با شهروند کانادایی اقدام کنید که متداول‌ترین آن‌ها ویزای کاری است.

پنج شیوه مختلف با عنوان‌های PWGP، اکسپرس اینتری، نیروی کار ماهر، تجربه کانادایی و اقامت‌های استانی، برای اقدام و اخذ دائم اقامت کانادا از طریق ویزای کاری وجود دارد. مدارک هویتی و تمکن مالی، اثبات تحصیل در کانادا، اثبات وضعیت اقامت و گواهی اشتغال پس از فارغ التحصیلی، نامه فارغ التحصیلی و… از مدارکی که هستند که در هنگام اقدام برای هر یک از روش‌های کسب اقامت دائم کانادا، باید آن‌ها را ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدام برای اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در این کشور با کارشناسان فیدان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

متداول‌ترین روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم چیست؟

کسب ویزای کاری از طریق pgwp، اکسپرس اینتری، برنامه اسکیل ورکر فدرال، تجربه کانادایی و برنامه‌های استانی

برنامه‌های استانی تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کدام هستند؟

برنامه PNP استان‌های کبک، فاندلند، پرینس ادوارد آیلند، نیو برانزوئیک، نوا اسکوشیا، ساسکاچوان، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و انتاریو.

به جز شیوه اخذ ویزای کاری، چه روش‌هایی برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا وجود دارد؟

سرمایه‌گذاری و ازدواج که هر دوی آن‌ها دارای شرایط ویژه‌ای هستند.

قصد دوگانه در ویزا به چه معنا است؟

در طی اقدام ویزاهای توریستی یا کاری یا سرمایه‌گذاری شما نمی‌توانید به صورت همزمان برای گرفتن ویزای موقت این‌ها و اقامت دائم اقدام کنید، اما این شرایط برای ویزای تحصیلی متفاوت است.

مدت زمان لازم برای دریافت اقامت دائم از طریق برنامه‌های مختلف چقدر است؟

برای برنامه‌های مختلف مدت زمان متفاوتی وجود دارد؛ مثلاً در تجربه کانادایی ۶ ماه و در نیروی کار ماهر فدرال نیز ۶ ماه، در روز استانی ۱۲ ماه و در ویزای کاری بین ۸۰ تا ۱۸۰ روز.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا