بررسی شرایط و هزینه های مربوط به اخذ پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا به عنوان یکی از معتبرترین و قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان شناخته می‌شود. با داشتن پاسپورت این کشور می‌توان بدون نیاز به داشتن ویزا به بیش از 160 کشور دنیا سفر کرد، که این موضوع موجب شده تا بسیاری از افراد برای اخذ پاسپورت کانادا اقدام کنند. شما می‌توانید پس از بررسی شرایط دریافت این پاسپورت، برای اخذ آن اقدام کرده و مسیر مهاجرت به کانادا را هموار نمایید.

بررسی اعتبار ویزای کانادا

بنا بر آخرین آمار منتشر شده بر اساس شاخص رتبه‌بندی پاسپورت‌ها، پاسپورت کانادا در رده پنجم معتبرترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد. گذرنامه کانادا به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به داشتن ویزا بتوانند به حدود 165 کشور جهان سفر کرده و هم‌چنین در 53 کشور نیز می‌توانند با ویزای فرودگاهی یا بدو ورود حضور داشته باشند.

 انواع پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا به عنوان سندی رسمی که توسط دولت فدرال این کشور صادر می‌شود، به دارنده این حق را می‌دهد تا بتواند به کشورهای خارجی مرتبط با پاسپورت سفر کند. با توجه به شرایط و موقعیت افراد، انواع مختلفی از پاسپورت به افراد اعطا می‌شود که موارد آن به شرح زیر است:

· پاسپورت عادی

این نوع از پاسپورت که رنگی سرمه‌ای داشته، دارای 36 صفحه بوده و از آن برای سفرهای عمومی نظیر تعطیلات و سفرهای کاری استفاده می‌شود. اعتبار پاسپورت استاندارد کانادا بین 3 تا 10 سال بوده و برای دریافت آن باید درخواست خود را به وزارت امور خارجه کانادا یا کنسولگری کانادا در کشور محل اقامت خود ارسال کنید.

همچنین بخوانید :  بررسی کامل شرایط مهاجرت به کانادا برای افغان ها 2023

انواع پاسپورت کانادا

· پاسپورت دیپلماتیک

یکی از انواع دیگر پاسپورت‎‌های این کشور، پاسپورت دیپلماتیک به شمار می‌آید. جلد این پاسپورت زرشکی بوده و تنها برای افراد سیاست‌مدار و اشخاص دیپلماتیک صادر می‌شود. در واقع این پاسپورت در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که قصد دارند به نمایندگی از کانادا در مجامع و کنفرانس‌های دیپلماتیک بین‌المللی حاضر شوند.

· پاسپورت ویژه

پاسپورت ویژه کانادا با رنگ سبز شناخته می‌شود. این پاسپورت برای سناتورها، اعضای پارلمان، اعضای کابینه استانی و کارکنان دولتی که برای ماموریت‌های رسمی نیاز به پاسپورت دارند، معتبر بوده و هم‌چنین برای افرادی که برای ماموریت‌های ویژه دولتی نیاز به سفر به کانادا دارند نیز صادر می‌شود.

· پاسپورت موقت

این پاسپورت به شهروندانی اعطا می‌شود که نیاز فوری به پاسپورت داشته و فرصت‌ کافی برای ارائه درخواست اخذ پاسپورت‌های معمولی، دیپلماتیک یا ویژه را ندارند. مدت اعتبار پاسپورت موقت کانادا نسبت به سایر انواع پاسپورت کم‌تر است.

شرایط اخذ پاسپورت کانادا

اگر قصد اخذ پاسپورت کانادا را دارید، باید پیش از هر چیز با شرایط و پیش‌نیازهای مرتبط با آن آشنا باشید. اولین شرط برای دریافت پاسپورت کانادا داشتن شهروندی کانادا یا اقامت دائم این کشور است. در کنار داشتن اقامت، برخورداری از شرایطی نظیر: نداشتن بدهی مالیاتی و موفقیت در آزمون تابعیت کانادا از دیگر پیش‌شرط‌های دریافت پاسپورت است.

آکادمی مهاجرتی فیدان

شرایط گرفتن پاسپورت کانادا

برای درخواست پاسپورت جدید باید دو معرف که حداقل به مدت 2 سال شما را می‌شناسند، معرفی نمایید. توجه داشته باشید که نمی‌توان از اعضای خانواده به عنوان معرف استفاده کرد. داشتن حداقل 18 سال و هم‌چنین برخورداری از حق شهروندی کانادا از جمله شروط اصلی است که فرد معرف باید از آن برخوردار باشد.

همچنین بخوانید :  همه چیز درباره امتحان سیتیزن شیپ کانادا +مدارک

مراحل اخذ پاسپورت استاندارد کانادا

اگر قصد دریافت پاسپورت عادی یا استاندارد کانادا را بگیرید، باید فرایند 26 روزه آن را طی نمایید. مراحل اخذ پاسپورت کانادا به روش استاندارد شامل 6 مرحله زیر می‌شود:

  1. در قدم اول باید درخواست رسمی گذرنامه را تکمیل نمایید. در نهایت فرم مورد نظر باید به صورت کاغذی ارسال شود.
  2. در قدم بعد باید مدارک خود از جمله: شناسنامه، گواهی شهروندی و عکس‌های مربوطه (50*70 میلی‌متر) تهیه کنید.
  3. انتخاب دو فرد به عنوان معرف که از اعضای خانواده شما نباشند از دیگر مراحل اخذ پاسپورت کانادا به شمار می‌آید.
  4. در قدم بعد باید درخواست خود را به نزدیک‌ترین مرکز خدمات کانادا ارائه نمایید.
  5. در قدم آخر باید هزینه‌های مربوط به پاسپورت عادی کانادا را پرداخته کنید که امکان پرداخت آن به صورت اعتباری و نقدی وجود دارد.

هزینه های مربوط به اخذ پاسپورت کانادا

هزینه دریافت پاسپورت کانادا از اصلی‌ترین مواردی است که باید به آن پرداخته شود. این هزینه با توجه به روشی که برای اخذ ویزا انتخاب می‌کنید و هم‌چنین رده سنی فرد متقاضی متفاوت است:

  • پاسپورت پنج ساله افراد بزرگسال: 120 دلار
  • پاسپورت ده ساله افراد بزرگسال: 160 دلار
  • پاسپورت مختص کودکان (زیر 16 سال): 57 دلار
  • تحویل فوری (پایان روز کاری بعد): 110 دلار
  • تحویل سریع (بین 2 تا 9 روز کاری): 50 دلار
  • تحویل استاندارد (10 تا 20 روز کاری): 20 دلار

اخذ پاسپورت کانادا در کوتاه ترین زمان

با توجه به اهمیت بالای داشتن پاسپورت کانادا و مزایای متعدد آن امروزه بسیاری از افراد به داشتن این پاسپورت تمایل دارند. اقدام برای پاسپورت کانادا مراحل مختلفی داشته و پروسه آن می‌تواند هزینه‌های جانبی متعددی را برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین بخوانید :  طلاق در کانادا (مروری بر قوانین طلاق در کانادا)

هزینه های پاسپورت کانادا

اگر قصد دارید تا فرایند دریافت ویزای کانادا را با صرف کم‌ترین هزینه و متناسب با شرایط اقامت خود بدست بیاورید، باید با افراد متخصص در حوزه مهاجرت مشورت نمایید. کارشناسان مجموعه فیدان در این مسیر شما را همراهی کرده و مسیری هموار را برای شما فراهم می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت مشاوره می‌توانید همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول


دریافت پاسپورت کانادا چه مزایایی برای افراد به ارمغان می‌آورد؟

گذرنامه کانادا به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به داشتن ویزا بتوانند به حدود 165 کشور جهان سفر کرده و هم‌چنین در 53 کشور نیز می‌توانند با ویزای فرودگاهی یا بدو ورود حضور داشته باشند.


پاسپورت عادی کانادا چیست؟

پاسپورت عادی کانادا رنگی سرمه‌ای داشته، دارای 36 صفحه بوده و از آن برای سفارهای عمومی نظیر تعطیلات و سفرهای کاری استفاده می‌شود. اعتبار پاسپورت استاندارد کانادا بین 3 تا 10 سال بوده و برای دریافت آن باید درخواست خود را به وزارت امور خارجه کانادا یا کنسولگری کانادا در کشور محل اقامت خود ارسال کنید.


اصلی‌ترین شرط برای اخذ پاسپورت کانادا چیست؟

اولین شرط برای دریافت پاسپورت کانادا داشتن شهروندی کانادا یا اقامت دائم این کشور است. در کنار داشتن اقامت، برخورداری از شرایطی نظیر: نداشتن بدهی مالیاتی و موفقیت در آزمون تابعیت کانادا از دیگر پیش‌شرط‌های دریافت پاسپورت است.

مشاهده بیشتر

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا